skall köpa en ny sågklinga till min fars bänksåg(multimaskin) skall såga en del plankor på längden, vadför klinga behöver jag då och vart finns det ok klingor att köpa till den här håldiametern är 35 mm och ytterdiametern är 22.5 cm finns ju nästan inga sånna att få tag på?:( tacksam för svar.

Ring till Swedendro, tror att de har för 35mm. Fick för två timmar sen prisuppgift från dem på en Felder 300/30 14 tänder. De flesta kan ta fram 35mm också. Toolbox har en del till 35mm. Men skaffa dig en riktig klyvklinga med 14-16 tänder.

Kombiklingor är ingenting för klyvning enligt mig.

skall lämna in min gammla klinga på reperation dom lödar in nya stifft i den för 42 kr/st tre stycken va dåliga tack för tippsen och allt.

Även om tandhalsen är borta går det att svetsa dit en ny hals och sedan slipa och löda dit en hårdmetalltand.
Många klingor åker i bingen men kan räddas...

Lånar denna tråd, har en gammal såg med klinga ca 190mm och hål 35mm nån som vet om det är nån idé att leta efter en sån udda klinga eller om det är billigare att köpa en lågpris cirkelsåg?

meriks skrev:
Lånar denna tråd, har en gammal såg med klinga ca 190mm och hål 35mm nån som vet om det är nån idé att leta efter en sån udda klinga eller om det är billigare att köpa en lågpris cirkelsåg?
Fråga 1 är väl om din gamla såg är bra? Har du klingor till den du kan lämna in för pålödning/slipning?

Eller så kan du lämna in fästet och få det nedsvarvat: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/84767-cirkelsag.html

Daniel_N skrev:
Fråga 1 är väl om din gamla såg är bra? Har du klingor till den du kan lämna in för pålödning/slipning?

Eller så kan du lämna in fästet och få det nedsvarvat: [länk]
Sågen är bra men klingan är slut. Men att lämna in på nedsvarvning är ju smart det får kanske bli det då, tack för tipset

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.