Upptäckte igår när jag behövde plocka fram båda mina Knipex Cobra 300 polygriper att do är helt olika!!
Båda är specade som 87.01.300.
Den undre av dom på bilden är den som följer knipex specar på hemsidan.
(30 inställningslägen och ung 60mm gap)
Den övre har ett gap som motsvarar Knipex Aligator ung 45mm, men har Cobra liknande inställning men bara ung 12 hack. Den övre ser enligt finishen ut som en Aligator åxå.
Vad kan detta vara??
Är det ett fake eller en gammal modell eller är det en Aligator o en Cobra som parat sig??????
Båda är specade som 87.01.300.
Den undre av dom på bilden är den som följer knipex specar på hemsidan.
(30 inställningslägen och ung 60mm gap)
Den övre har ett gap som motsvarar Knipex Aligator ung 45mm, men har Cobra liknande inställning men bara ung 12 hack. Den övre ser enligt finishen ut som en Aligator åxå.
Vad kan detta vara??
Är det ett fake eller en gammal modell eller är det en Aligator o en Cobra som parat sig??????
Produkter som diskuteras: "polygriper"

Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Det lär inte vara någon fake - de uppdateras efterhand men behåller samma nummer. Se tex här: http://www.crawfordtool.com/knipex_cobra.html för den nya 30-stegs varianten. Och här: http://www.tuls.org/B000X4J2HU.htm för den gamla, 14-stegs varianten.
Redigerat:
Intressant, i mina ögon är det 2 totalt olika tänger.
Tråkigt för den som råkar få den gamla i tron om att få 60mm tången.
Daniel, måste dock säga att jag imponeras av din förmåga att hitta fakta så snabbt.
Tråkigt för den som råkar få den gamla i tron om att få 60mm tången.
Daniel, måste dock säga att jag imponeras av din förmåga att hitta fakta så snabbt.
Ibland finns svaren utan att man behöver fråga. Särskilt sen internet och sökmotorer kom..Nimajneb skrev:
Fast att ta sig tiden och hjälpa en forummedlem är hedervärt. Det är inte helt självklart hur man söker om man inte kan knepen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden