Nimajneb
Nimajneb: [citat] Jag skrev för MIN del.... Mao så passar den definitivt andra, kanske TS kanske inte.... Det är ju en superfin maskin som tyvärr är obekväm för mig att hålla, att sedan ToolAB har ett snålpaket med 1-timmes laddare betyd ju inte att maskinen är dålig.
7 svar · 818 läst
F
frav: En 1/2" snabbkoppling inhandlades igår http://www.jula.se/snabbkoppling-r-1-2-021626 & monterades därefter med gängtejp. Hade inte tid att testa koppla in något, men den höll i.a.f. tätt. Case closed! :)
8 svar · 3,9k läst
·
M
Malte k: Hej ! Fick tag på en gammal Elu TGS 173 som jag är riktigt nöjd med, gillar induktionsmotorn som är tyst om man jämför kolborstmotor. Tack för hjälpen. /Mattias
8 svar · 6,7k läst
P
palatset: [citat] De två är ej samma. Var inte alltid så stensäker...
56 svar · 8,9k läst
M
Malte k: Tack Handyman! Blir nog den billiga fräsen, såg att den var nedsatt med 50% nu då den tydligen skall utgå. Blir till att snickra ett fräsbord bara. Mvh Mattias
2 svar · 1,2k läst
M
Micke_vb: [citat] Autosmarts tarremove är strået vassare än power
71 svar · 16,0k läst
vojma
vojma: Nej. Foten är alldeles för stor för att få igenom hålet.
1 svar · 770 läst
FredrikR
FredrikR: Axminster Rubart.de Shop-Seltmann.de eller ebay.de skulle jag kolla in. En googling på numret gav: http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3201377_-schleifplatte-avi-93-g-2-608-000-493-bosch.html Dock bör väl inte den delen vara jättedyr i Sverige, men visst - man har ju trott fel fler ggr :)
2 svar · 1,5k läst
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Nä precis. Ska det vara rakt så är ju endast sänksåg eller en bra handcirkel mot skena/anhåll alternativen. Och ska det sticksågas kurvigt i 40mm spån som är laminatbelagt så är det nog mycket bra blad och helst såg med styrbackar som gäller. Dvs gst140.
25 svar · 27,6k läst
·
J
J.B.: Någon som vet var man kan köpa DeWalt Tough Case i Skåne ? gärna runt Helsingborg-Lund Har bara rolltop över pickisfaket och den är ungefär lika vattentät som ett regnställ från macken. [bild] Det läckeralltid in vatten och när man öppnar verktygslådorna så ser dom ut som ett akvarium i dom. Raaco lådan är rätt bra för att den släpper ut allt vatten över 4cm.
0 svar · 1,2k läst
F
Forte: Jag måttade 45 grader med en 70x45 regel i butiken. Klingan går igenom utan problem direkt under "mittcirkeln" vilket innebär att man bör kunna slida igenom en 45mm regel utan problem. Däremot kan man inte spänna fast regeln mot bakstycket eftersom man inte kan slida så långt bak, man får väl ha någon brädbit emellan antar jag så borde det gå bra.
15 svar · 13,0k läst
·
M
mrw: Haha grymt, nu kostar den 999:- på jula igen, ser ju exakt ut som harald's förutom färgen :) Blir nog en tripp till jula idag. -/cw
4 svar · 3,5k läst
E
erik832995: Fina "dogs" ,har planerat nåt liknande men som en nödlösning gjorde jag några i trä ! funkar riktigt bra , men dina är ju helt klart finare grejer !
4 svar · 2,8k läst
·
G
gronfelt: Jag tänkte köpa en Dremel eller liknande till lite småjobb. När jag kollade runt såg jag att Makita har en variant för strax under tusenlappen, GD 0600. Är det nån som har testat den som vet om den är nåt att ha? Den ser onekligen rätt rejäl ut, men frågan är hur t.ex. handhavande är.
0 svar · 2,5k läst
FredrikR
FredrikR: Har inte märkt att den töms på Hitachin.
86 svar · 18,4k läst
·
T
thorfinn: I må også have et Ankenævn - i forbrugersager, som du kan henvende dig til? Hvis firmaet mundtligt har givet løfte, så er det bindende - i Danmark, men problemet er jo at bevise det, i så fald? Men et reelt firma havde naturligvis sent en besked først, når reparationen blev så dyr! Men et beløb for adskillelse og undersøgelsen skal jo nok betales? I Danmark ville en reparationspris som
7 svar · 2,7k läst
·
mycke_nu
mycke_nu: Antagligen samma som jag köpte för typ 550 för ett par månader sedan. Dom verkar rea ut dem, kanske något bättre är på g. Irriterar mej på två saker: 1. Radion har mycket dålig mottagning (vi bor dock låååångt ifrån sändaren) 2. AUX är inkopplat parallellt med radion, varför man måste vrida ner radiovolymen till noll och sedan justera AUX-volymen på sin spelare. Det är lätt
7 svar · 8,4k läst
FredrikR
FredrikR: Min försenade namnsdagspresent trillade ner i brevlådan idag. I Sverige och Tyskland verkar den inte vara släppt än, beställde denna från Axminster. Rymmer med lätthet 2 skenor, samt har en mindre ficka med plats för skarvstycke och tvingar.
0 svar · 637 läst
·
Kilensnickare
Kilensnickare: Har aldrig kört ett blad så det pajjat i svets eller gått av... Däremot slits tänderna som ibland kan räddas med fil, innan bladen blir metallskrot... Vi använder således blad och maskin på olika sätt i olika material....
26 svar · 9,5k läst
Stefan N
Stefan N: Det är 220V fick jag till svar av dom om annat anges. Då är frågan om man ska ha en F15 eller F18? Jag ska nog bara spika lister och foder.
4 svar · 2,8k läst
Elkludde
Elkludde: Hej är det någon som känner till denna såg,troligen tysk,eller någon som har Tysk webbadress till dessa maskiner förmodar att dom tillverkar mer än bandsågar Tack för all hjälp
0 svar · 2,8k läst
C
corre: om det är en lång balk kan man hyra en kapsåg och dela upp den i halvmeters bitar, lagom att köra till tippen sen
7 svar · 3,0k läst
·
ceson
ceson: [citat] Denna sats är väldigt praktisk med hål i borret för att dra med sig kabel el. dyl. när man borrat igenom, det hade inte Julasatsen sist jag kollade.
10 svar · 9,3k läst
Nimajneb
Nimajneb: Ja tror att tvätten är alldeles för klen för att göra ett bra jobb med trallen. Själv har jag en kärcher som i princip levererar 50% mer vatten än din biltema tvätt och det blir kanonfint när jag tvättar utan några kemikalier med den och Kärchers terassmunstycke. Högtryckstvättar finns ju i en massa olika klasser och din biltema tillhör dom lättare och därmed billigare klasserna.
4 svar · 18,7k läst
End
End: 16A är ett måste, bygg ut elskåpet en gång så kan du leka fritt. Det är värt! Jag kör för det mesta en Esab Caddy inverter, säkringen går ganska ofta om jag har den på uttag som är kopplad till 10A säkring, men på 16A är det inga problem. Funkar rätt bra upp till 3,2 i diameter. 4.0 funkar också men sen är det 3 fas som gäller.
8 svar · 30,1k läst
F
fiskbuggaren: [citat] Sant, sant. Nu ville jag i och för sig ha påsar som passar till min CTL MIDI, men tanken på att köpa någon form av cyklon har slagit mig.
3 svar · 3,9k läst
·
U
uno83: Inte L-boxx, bara inlägget. Så det fanns redan en gammal tråd :o. Har inte sett dem tidigare, de kanske har plockat fram några som blivit över vid tidigare kampanj eller nåt...
2 svar · 2,3k läst
Nyfniken
Nyfniken: Apropå billig laser... Jag köpte (och lämnade tillbaka) en sån här: http://www.jula.se/horisontell-laser-360-lzr4-160041 Varje gång man slog på den så nivellerade den sig lite olika.
1 svar · 4,7k läst
O
olofanders: Hej! Jag skaffade en TREND Trend Airshield Pro. Köpte den från Axminster Tool Centre Ltd. De hade bra pris och bra service. Är du MOMS-registrerad så köper du den utan engelsk moms om du meddelar företaget ditt VAT-nr. Jag är nöjd med masken. Enda problemet är att den "åker omkring" när jag rör mig lite häftigt.
4 svar · 1,8k läst
F
frimson: Jag kommer skaffa en bra sticksåg inom kort. En blå Bosch, jerre, kommer jag nog också satsa på.
34 svar · 8,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.