Bifogar bild på senaste inköpen. Allt tack vare information på detta suveräna forum.
Jag beställde Oneidas Dust Deputy från Sorotec.de efter tips härifrån. Gick helt smärtfritt. Har provat den med vanlig dammsugare här på landet och det funkar för en gångs skull precis lika bra som i reklamen. Monterade den på hinken till en gammal ask-sugare som filtret alltid sätter igen på.

Inspirerad av qwas dogs och med hjälp av information på forumet hittade jag en finmekanisk verkstad i Vallentuna ( Fixator AB) som kunde hjälpa mig med att tillverka bench dogs och rail dogs till mitt Festool MFT efter ritning jag gjort. De gjorde ett utmärkt jobb och passformen är suverän, inte en tillstymmelse till glapp och funkar perfekt.

Trevlig sommar

• bild.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilket material är Dogs:en gjorda av? Pris?

Har hårdkört DDn i en vecka och allt jag har att säga är: WOW!

Den fångar ju allt. Blir inget i påsen. De påsar jag har på hyllan till min dammsugare kommer att räcka i evigheter nu.

De är gjorda i stål. Jag valde mellan stål och alu. Försumbar prisskillnad beroende på materialval. Valde stål pga att bulten till rail dogsen är av stål och jag inte vill riskera att gängen slits i dogsen. Jag betalade 600 för fyra korta dogs och två långa rail dogs.

Fina "dogs" ,har planerat nåt liknande men som en nödlösning gjorde jag några i trä ! funkar riktigt bra , men dina är ju helt klart finare grejer !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.