Snailman
ThomasN skrev:
Hej

Köpte en Bosch PMF på Bauhaus och fick bara två sågblad till + några slippapper. Lyckades förstöra trä-sågbladet genom att köra lite i gips (det blev slött) så nu har jag lärt mig den läxan och behöver köpa lite nya blad.

AEG har ett kit som säljs på Bauhaus för 479:- och Harald Nyborg säljer Mitsutomo för 249:-.

[länk]

Någon som testat det från HN? Priset är ju OK iaf.

[länk]

//Thomas
Någon som testat satsen hos harald nyborg ännu?

ThomasN skrev:
Någon som testat det från HN? Priset är ju OK iaf.

[länk]
Ja den såg verkligen prisvärd ut. Någon som vet om man kan köpa den, eller liknande, någon annanstans. Jag har nog aldrig ens varit in i en HN-butik :o Jula, Classe, K-Rauta, Bahaus med flera finns dock i närheten. Nätet är också ett alternativ.

Sämre skit än misutomo är väl svårt att hitta. Varför envisas folk med att köpa skiten?

raveper skrev:
Sämre skit än misutomo är väl svårt att hitta. Varför envisas folk med att köpa skiten?
Jag blev intresserad för att det var väldigt många tillbehör till lågt pris. Observerade aldrig fabrikatet och har för övrigt aldrig hört talas om det.

Är det bara skit så är det ju naturligtvis inte intressant även om priset kan tyckas lågt. Ingen som testat?

För min del så är det väl ett problem att det bara är 4 intressanta saker i mitsutumo-kitet, dvs sågbladen. Slipdynan sliter man ju inte ut så värst snabbt, den har jag redan. Skrapor och filarna och det andra är saker jag inte använder. Med tanke på att bra sågblad kostar strax under hundringen köper jag hellre tre bra sågblad för ungefär samma pengar.

MMR skrev:
Slipdynan sliter man ju inte ut så värst snabbt
Det var det första jag slet ut...:o:o:o

Sen säger rykten att det fanns en generation där dynan hade dålig kvalitet och väldigt lätt blev bränd, så det kanske inte bara var min klantighet som låg bakom att den blev förstörd.

Snailman
raveper skrev:
Ska detta tolkas som att du har testat satsen/märket eller inte?

Köpte ett boschblad och det höll inte tills första sågningen var klar...

Det kan tolkas hur du vill. Jag köper iaf inte något från mitsutomo någon mer gång då det överlag verkar vara mest skit.

Snailman
ok mitsutomo är tydligen ett hittepåmärke av harald nyborg, så det kan nog vara tillverkat varsomhelst, så det beror nog på...

Får se om jag ska testa ett set...

Snailman
jaha, bladet med två svetspunkter håller ungefär lika länge som bosch:s motsvarande, dvs en gång... (kan vara sbs...)

det med 5 svetspunkter håller än så länge....

återkommer med fler resultat med tiden...

Snailman
Snailman skrev:
jaha, bladet med två svetspunkter håller ungefär lika länge som bosch:s motsvarande, dvs en gång... (kan vara sbs...)

det med 5 svetspunkter håller än så länge....

återkommer med fler resultat med tiden...
Nu har det med 5 svetspunkter pajat i svetsen oxå, och bosch:s motsvarande har metallen gått av i (men då hade jag lyckats göra det slött mot spik först)

det halvrunda i haralds sats har oxå pajat i svetsen så har lämnat tillbaka den...

bosch blad verkar hålla mycket längre, men harald verkar sälja satsen hundra kronor billigar just nu, (149-) är ju rätt många olika blad i , men som sagt håller inte så länge...

Har aldrig kört ett blad så det pajjat i svets eller gått av... Däremot slits tänderna som ibland kan räddas med fil, innan bladen blir metallskrot... Vi använder således blad och maskin på olika sätt i olika material....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.