Jag har rivit en tegelmur (mexisten) och har nu endast en ca 2dm tjock och bred gjuten grund kvar som är fastgjuten i makren på fyra ställen. Gjutklumparna med armering på fyra ställen under murgrunden måste bort men även själva murgrunden måste bort....

Är det en bilningshammare jag behöver för detta och kan man som privatperson hyra detta från cramo eller liknande?

Kan jag gå på med bilningshammare på gjutklumparna tills armeringen är "naken" och sedan gå på armeringen med vinkelslip?

Tacksam för svar
Se bifogad bild på murgrunden
20120722_143744.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Cramo eller annan maskinuthyrare har definitivt lämplig utrustnin om du vill bila ner det till lagom stora delar för att hantera det för hand. Har du ngn granne eller bekant som kan ta det med grävmaskin så är det enklaste och snabbaste lösningen.

Tack Perk,
Armeringen då? Kapa av den med vinkelslip?

Eller "huvudnyckel"
Biltema Art:12233

En stor slägga från samma leverantör som har "huvudnyckel" borde väl kunna funka rätt bra ihop med ett rejält träningspass?

Ja är den där balken "friliggande" så känns det som man plockar den hyffsat lätt med en stor slägga, fast har du ingen slägga och skall köpa en och samtidigt har nära till en uthyrare så är det nog ingen ekonomisk fördel med att köpa slägan. När jag har hyrt har jag betalat under 200 spänn för att ha en bra maskin i 4 timmar

Såg inte bilden av ngn anledning innan mitt förra inlägg...

Håller med Pumba, knäck murn med slägga om du inte riskerar att förstöra något runt om, annars bilar du loss klumpen. Kapa armering med vinkelslip/bultsax.

Köp en billig maskin istället för att hyra, i princip samma pengar + att du får handla maskin!

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Borrhammare/Borrhammare-850-W-17169/ borde funka...

om det är en lång balk kan man hyra en kapsåg och dela upp den i halvmeters bitar, lagom att köra till tippen sen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.