Den adapter du länkat till fanns i alla fall att köpa på Bauhaus tidigare, vet inte hur det är nu när det finns en nyare modell av PEX 400

Hade med velat ha nåt liknande till min excenterslip.
Med grön Bosch men med lägre nummer.
Tycker det är rätt uselt att det inte följde med nåt faktiskt.
Blev lite gladare nu när jag inser att det inte hade följt med ens jag köpt en dyrare ;) *sorry*

Blindnit skrev:
Hade med velat ha nåt liknande till min excenterslip.
Med grön Bosch men med lägre nummer.
Tycker det är rätt uselt att det inte följde med nåt faktiskt.
Blev lite gladare nu när jag inser att det inte hade följt med ens jag köpt en dyrare ;) *sorry*
Enda anledningen jag kan se är att kunna klämma ut lite extra från konsumenten genom att tvingas köpa en Bosch-dammsugare eller andra tillbehör från just Bosch.

Kärcher verkar också envisas med samma taktik. Gängorna på kopplingarna till min högtryckstvätt är av någon icke standardiserad dimension vilket innebär att jag t.ex. inte kan använda min avloppsrensare från Biltema på deras högtryck.

Så är det förstås.
Producenterna finns ju inte till för konsumenterna oavsett vad det gäller så länge vi betalar.

Kostar runt en hundring, kan tas hem av alla som säljer Bosch.
Min lokala handlare hade en liggande i hyllan. Positiv överraskning:)

Här finns den, borde gå att beställa hos varje boschsäljare.

Passar den adaptern till en Nilfisk Multi 30T?

Jag gjorde en adapterslang av metervara från handlarn. Suget från dammsugaren är för stort om man pluggar den rätt på. Skar en 5mm bred långsgående slits i adapterslangen så jag kan reglera suget genom hur mycket av dammsugarslangen som stoppas in i adaptern.

det sparar på dammsugaren med, då får den jobba med lagom undertryck och kan suga tillräckligt med luft för kylning.

Jag betalade 24:- (!!!) för adaptern till min GEX125:a

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.