Byggma hade en annons ute i fredags i vår tidning om ett paket med GST 135 + GKS 160 för 2999:-. Eftersom jag behöver sticksågen och jag lyckades eventuellt övertala en jobbarkompis att han behöver cirkelsågen, så tänkte vi köpa ett paket ihop. Men nu blir jag lite osäker på cirkelsågen, vad är det för modell? Heter den GKS 55 idag? Vad skiljer i sådana fall?

Hej!

Bosck 160 är en billigare, svagare och enklare modell än GKS55. se på www.bosch.se -> verktyg för hantverk o industri för mer info o direkt prdouktjämförelse.

Eller köp en hitachi c6bu istället...:)

Passar Bosch skensystem till GKS 160? Jag ser inget om det på Bosch hemsida, så jag förmodar att svaret är nej...

160n kan inte användas med skena utan adapter.

Gammal tråd, användbar information. Var får man tag på en adapter till gks160 (finns det?) så att den går att använda med styrskena?

Japp, det ser skrangligt ut. Det fungerar säkert om man skall såga OSB eller golvspån, men snitten kommer nog inte att bli tillräckligt bra för bänkskivor och liknande. Jag har inte någon praktisk erfarenhet av produkten.

Blev lite besviken när jag kom till insikt att skena passar sådär. Min första blåa maskin (impulsköp, men ändå). Har fått för mig att jag behöver skena, men vet egentligen inte riktigt till vad. Närsmsta jag kommer är en platsbyggd bokhylla där dom flesta snitt är 20cm... Får se om jag eldar upp min 200 kr på en bit skrangligt skräp.

Hoppehare skrev:
HIttade själv svaret, [länk]. Ser lite skrangligt ut enligt min uppfattning - vad säger ni?
Den är inte superprecis, tyvärr.
Hade en själv till GKS65CE (behövdes då man lutade sågen på skenan).
Glappar en del och är ganska vinglig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.