Har precis upptäckt att ett nytt batteri till min Bosch 12v bara kostar 330kr på tyska ebay, batterierna som jag har är på 2,4 Ah, och dom som säljs är på 3,0ah, det blir inget knas med laddaren??
Med vänlig hälsning,
/Kalle
 
Batteriet till min hilti var kasst. Jag plockade isär hela ackumulatorpaketet och konstaterade att en av cellerna var slut. Beställde en ny cell och sparade en tusenlapp:)
 
Hmm låter lite för avancerat, :)...
 
NiMH laddare som jag antar att det rör sig om använder en metod som kallas för delta-peak för att detektera när batteriet är fulladdat, om du använder ett batteri med högre kapacitet tar det lite längre tid att ladda men det funkar precis lika bra.
 
Kolla på din laddare, där brukar det stå hur mycket den orkar emd.
 
Statteman skrev:
Har precis upptäckt att ett nytt batteri till min Bosch 12v bara kostar 330kr på tyska ebay, batterierna som jag har är på 2,4 Ah, och dom som säljs är på 3,0ah, det blir inget knas med laddaren??
Med vänlig hälsning,
/Kalle
Har du någon länk till Ebay försäljaren? Jag skulle också behöva ett nytt 12v batteri till Bosch skruvdragaren.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.