Gruvberget
Gruvberget: Ja då verkar det ju fungera med högtryck i motorutrymmet :) men jag skulle ändå inte våga, det finns ju lager, packningar osv som kan ta stryk. Men så sant, äldre bilar tålde mer
12 svar · 15,2k läst
Gruvberget
Gruvberget: Ja, det kan inte bli mer manligt, 3 kW elmotor OCH en tank med diesel! Kan man inte äga en egen långtradare med allt vad det innebär så kan man få sukta efter en dieseluppvärmd högtryckstvätt med kromdetaljer, så att man får den där truckerkänslan ;)
35 svar · 5,9k läst
Snurre
Snurre: Fick brytaren idag via min lokala Järnia-handlare, 550:- med frakt och moms.
15 svar · 3,0k läst
L
Larsson81: Jag har också en KGS 216 och har köpt dessa klingor och är jätte nöjd med snittet av den fintandade http://www.toolbox.se/shop/templates/product.aspx?ProductGuid=WP216244864&GroupGuid=182 Jag fick dock inte träväskan utan mina kom i kartonger.
3 svar · 19,2k läst
foppa72
foppa72: well, en liten dammsugare att koppla till fräsen, sågen osv. Tror mig ha sett både Festool och Bosch-modeller i storlek som en systainer och tänkte därför att det kunde vara intressant att vet om detta är något liknande men kan ju ha inbillat mig också.
3 svar · 3,1k läst
·
Gruvberget
Gruvberget: Plockar upp en hyfsat färsk Kompressor-tråd... Noterade nämligen idag att min lilla Biltema-kompressor är tillverkad av Italienska Fini... "Onödigt-men-o-så-intressant-fakta" Så är det fortfarande Fini som tillverkar Biltema-brandade kompressorer så är ju Biltemas kompressorer riktigt intressanta ur ett kvalitetsperspektiv.
19 svar · 9,5k läst
Elkludde
Elkludde: [citat] Tusen tack
6 svar · 1,6k läst
S
sweFredrik: Jag snackade men en trevlig säljare på Motek i somras, och fick köpa Bostitch dyckert mot förskottsbetalning, kan vara värt att kolla!
8 svar · 1,9k läst
phl
phl: Försökte hitta sprängskisser/reservdelslistor på nya EHL65:an men kammade noll. Hade varit kul och se hur mycket de ändrat på höljet respektive innanmätet. Hade en otroligt svag förhoppning om att det skulle gå att flytta över det gamla innanmätet till det nya höljet och därmed få plugit.
18 svar · 6,5k läst
raveper
raveper: Hörde jag att någon pizzabagare använt sin spackel till både mat och spackel när myndigheten var på besök.
26 svar · 4,6k läst
Hagenblad
Hagenblad: Hur ser man om maskinen har ram eller inte. Skulle vara bra att kunna vända på den in skruvstädet och slipa småprylar. /Calle
11 svar · 8,2k läst
Henrik Enkel
Henrik Enkel: Visst blir det lite marginal, men med tiden blir det andra fel också. Klingan kan dra sig om den börjar bli slö, eller om man klyver med en fintandad klinga. Också hur sågens glidbackar är slitna och justerade. Och om man drar sågen för långt bak eller fram så att glidbackarna är utanför skenan. Jag gjorde några streck på sågen för att se hur långt jag kan föra den, samt några
11 svar · 6,1k läst
P
-PC-: Vad jag har för mig så ska/bör uppställningsplatsen för gasflaskor vara synbar utifrån. Så att de kan skjuta hål på dem om det skulle behövas.
20 svar · 26,2k läst
klaskarlsson
klaskarlsson: Om du ofta har behov av rikigt heavy duty"grejjer och ¨batteridrivet inte säcker så är det kanske en tanke. Jag skulle dock tro att släpa fram elverk, kablar sätta igång deyya för att sen kanske kapa en bjäle eller liknande känns lite krångligt. Läåttare att bara ta fra sitt batteriverktyg o köra då.../K
1 svar · 2,4k läst
P
petrho: Varför är ni negativ mot uniflex slangen? Den är väl slät på insidan och böjarna bör ju bli bättre än med fasta vinklar?
35 svar · 7,3k läst
S
stomneby: Precis den stora runda den borde passa direkt på din nya regulator . Om den skulle lösa ut efter ett bakslag och det slutar komma acetylen så återställer du den genom att lossa slangkopplingen och trycka in en metallpinne ca 3mm dia i bakslagsskyddet tills du känner att det klickar till. Och när du ändå håller på så ta till dig Mattiasp´s råd om slangen det brukar finnas datum
9 svar · 3,5k läst
M
Mats Bengtsson: [citat] Kan inte modellerna så väl. Kollade på nätet och fick upp bilder på de vanliga 50 liters maskinerna. Jag har 2 Herkules 50 liters kompressorer. En 2.5 HK, en 3HK. Båda med den ventil du nämner i botten. -- -Mats ---
1 svar · 2,3k läst
K
Knåpen: [citat] Placeras mot valsen med"bulorna" på var sin sida om stålet. Beroende på önskat utstick på stålet skjuts de mer eller mindre från sin mittpunkt. Vill minnas att ett blyertsstreck gjordes för att markera stålets kontaktpunkt på klossen. Logosols stål kan justeras i höjd med 2 ställskruvar. För att testa principen borde en hård träbit som formats till liknande form som
12 svar · 10,2k läst
K
Kurtson: [citat] trevligt, håller själv på att bygga eget mfs bord, håller även på att göra egen mfs systainer i stil med: http://www.youtube.com/watch?v=4SEMJrJ9V9c han gör massa kul, se hans arbetsbord! http://www.youtube.com/channel/UCztFFeqzS3TjQvV9FzY5IDg eller hans portabla fräsbord: http://www.youtube.com/watch?v=gCkEzdjJyGg
38 svar · 15,1k läst
·
MathiasS
MathiasS: all den där luften som dammsugaren suger i sig måste ju ut någonstans..... genom hålen i botten kanske...
6 svar · 1,8k läst
·
T
TryBran: Ikea har en serie som heter samla som jag samlar en del verktyg i. De är ca 40 djupa med olika höjder. En bra sak med dessa lådor är att man kan använda deras insatser (som sitter "hängandes" i lådan) för mindre föremål. Ett exempel som jag nyttjar är att ha borrmaskin i lådan och div borr, hålsågar etc i insatsen. Andra positiva egenskaper (för mig) är att dom är genomskinliga,
5 svar · 7,2k läst
·
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: [bild]
4 svar · 8,3k läst
·
Fredrik.engdahl
4 svar · 8,3k läst
·
hahalj
hahalj: En tving ja, finns det sådana med gapdjup uppåt 2-300 mm? Har inte hittat nån sån. Kan tänka mig de blir hyfsat dyra jämfört med en enkel träkonstruktion enligt ovan.
8 svar · 8,6k läst
·
pär h
pär h: Det kan man göra. Men faktum kvarstår. Men det tar lite längre tid bara innan man fyllt filtret. Pär
11 svar · 4,8k läst
J
josefssonkarl: Såg på båtmässan att hela gorilla sortimentet nu finns i sverige, hade monter i c-hallen med komplett sortiment.
5 svar · 10,5k läst
H
hyggabus: Köpte en AEG ST 800 XE förra året och är faktiskt imponerad av den. Den går och känns som en proffsmaskin trots att den prismässigt ligger en nivå ner.
13 svar · 3,8k läst
vedit
vedit: Stihls minsta proffsåg som jag inte minns vad den heter köpte jag i fjol. Helt underbar att jobba med för en kontorsarbetare med skog. Och förvånansvärt stark. Jag köpte den efter tips från bekant som sa att den var hans nästa bästa verktyg efter tigersågen. Det är världens lättaste proffsåg, dyr 6-7kkr men jag ångrar inte köpet en sekund. Den tyngre HVA 345 blir kvar hemma för
14 svar · 4,7k läst
·
V
vanpire: Apropå spånsugar: I senaste numret av Fine woodworking så beskriver dom hur man "hottar" upp sin spånsug med en Thien baffle och ett tätare filter. Har byggt om den och det fungerar mycket bra. Bättre sugförmåga, lägre ljudnivå och mycket bättre filtrering = mindre damm.:thumbup: Men visst med spånsugen utomhus så slipper man ju dammet helt. :)
19 svar · 5,2k läst
J
Johnson: Den har stått på en miljöstation. Använts till att spola ur sopcontainrar och spola av golv. Skulle byggas om och då åkte den i bingen för den läckte vatten. Ska försöka få fart på den. Men det tar lite tid... Läckan hittade jag och ska försöka åtgärda till helgen. Sen är det elen kvar. Verkar inte vara så väldigt komplicerat att renovera pumpen om det skull behövas. Vad tror
34 svar · 14,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.