Hejsan alla har en Bosch maxx 6 tvättmaskin som har slutat snurra, har läst mig till att kolen är en vanlig orsak så har skruvat isär och tagit bort kolen, men så kommer problemet att jag har ingen aning om dom är slut eller inte.. Slänger in en bild
Mycket tacksam för svar
Mvh
Mycket tacksam för svar
Mvh
Jag är ingen elektriker ... men jag tror det hjälper att byta ut den högra till en ny.
Om den är för kort (utsliten) så får den inte kontakt längre och då fungerar det inte som det ska.
Vi får hoppas att det löser sig med kolbyte....då jag tror att det är ett billigt fel att åtgärda.
Om den är för kort (utsliten) så får den inte kontakt längre och då fungerar det inte som det ska.
Vi får hoppas att det löser sig med kolbyte....då jag tror att det är ett billigt fel att åtgärda.
Dom ser slut ut, hade samma problem i höstas. Första maskinen tvätt efter 2 veckor i Egypten, kom hem sent en fredag kväll tvättmaskinen vägrade på första maskinen, plockade isär maskinen och konstaterade att kolen var slut.lördag morgon besöktes samtliga stora Elektronikkedjor i Helsingborg. Säljarna stod som frågetecken och undrade vad jag snackade för gojja, kol till tvättmaskinmotor???. Beställde på nätet, det skickades på måndagen hade det på tisdagen eller onsdagen. Men 5 dagar utan tvättmaskin efter 2 veckors semester och 2 småbarn... nej tack! 
Redigerat:
Rätt kul.
I familjen har vi kört våra tvättmaskiner länge utan att kolen tagit slut.
När jag var ute och shoppade tvättmaskin i höstas var det en stor sak hos säljarna att motorerna var borstlösa. Jag var väl lite tveksam, men det var kanske sant.
I familjen har vi kört våra tvättmaskiner länge utan att kolen tagit slut.
När jag var ute och shoppade tvättmaskin i höstas var det en stor sak hos säljarna att motorerna var borstlösa. Jag var väl lite tveksam, men det var kanske sant.
Vi har haft Bosch, och har fortfarande, och jag har byt kolen flera ggr. Det brukar börja med att den inte centrifugerar och då ser de ut som dina. Jag köper hos en elektronikfirma, de första gångerna hade kolen artnr 5807514, sedan har jag fått köpa W1-180112/A. Man får klippa bort de nya kolens anslutningar och löda dit de gamlas, men det är gjort på ett litet kick.