Hejsan alla har en Bosch maxx 6 tvättmaskin som har slutat snurra, har läst mig till att kolen är en vanlig orsak så har skruvat isär och tagit bort kolen, men så kommer problemet att jag har ingen aning om dom är slut eller inte.. Slänger in en bild
Mycket tacksam för svar
Mvh

• uploadfromtaptalk1363966744505.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det högra ser mycket kortare ut än det vänstra och kabeln ser ut att sticka fram i botten.
Om det är samma sort på båda så är nog det högra tyvärr slut.

Ja det är samma plockade
Precis ur bägge ur tvättmaskinen
, betyder detta att det kan hjälpa att byta
Kolen???
Mvh

• Gilla
Malin Löjdkvist
  • Laddar…
Jag är ingen elektriker ... men jag tror det hjälper att byta ut den högra till en ny.
Om den är för kort (utsliten) så får den inte kontakt längre och då fungerar det inte som det ska.
Vi får hoppas att det löser sig med kolbyte....då jag tror att det är ett billigt fel att åtgärda. :)

Då kommer nästa fråga, har sett att det finns kol att beställa på nätet, men finns det i någon fysisk butik så man kan få tag på så fort som möjligt, lite jobbigt att vara utan tvättmaskin.
Mvh

Du får söka på internet om det finns någon hushålls service affär i närheten :)
Det borde finnas någon som servar Bosch....

Dom ser slut ut, hade samma problem i höstas. Första maskinen tvätt efter 2 veckor i Egypten, kom hem sent en fredag kväll tvättmaskinen vägrade på första maskinen, plockade isär maskinen och konstaterade att kolen var slut.lördag morgon besöktes samtliga stora Elektronikkedjor i Helsingborg. Säljarna stod som frågetecken och undrade vad jag snackade för gojja, kol till tvättmaskinmotor???. Beställde på nätet, det skickades på måndagen hade det på tisdagen eller onsdagen. Men 5 dagar utan tvättmaskin efter 2 veckors semester och 2 småbarn... nej tack! :-)

• 249363_10151165054769735_112354007_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto