Yrrol skrev:
Jasså, ja den har jag inte haft. Men är nöjd med min liknande Milwaukee m12bd (bara bits).
Och liknande modell finns ju för 1500kr.. Så kan man ju köpa det nyare batteriet som gör den starkare än flera fullstorlekmaskiner.
[länk]
(anar att det kan vara den gamla borst-modellen)

Fast kan man med att ge en sådan liten sak till en villaägare som behöver en bra allt i allo maskin?
Vad gör villaägaren?

Bygger STOR altan - större maskiner, inte för styrkan utan för batterikapaciteten.

Allmänt fixande och "normalskruvande", vad det nu är, funkar bra med 10,8.
Tänk på att i kittetet jag länkar till får man med en slagskruvdragare. Med den drar du rejäla skruvar som även 18V maskiner utan slag kan ha svårt med och man skonar handleder och armbågar med dessa (öronen får ta stryk istället).

Jag har typ 8-10 Makita dragare - upp till 18V, de som används oftast är 10,8V modellerna för att de är så smidiga och lätta. Näst efter dessa kommer förmodligen skruvautomaten, ofta laddad med trallskruv ...
 
TeroM skrev:
Vad gör villaägaren?

Bygger STOR altan - större maskiner, inte för styrkan utan för batterikapaciteten.

Allmänt fixande och "normalskruvande", vad det nu är, funkar bra med 10,8.
Tänk på att i kittetet jag länkar till får man med en slagskruvdragare. Med den drar du rejäla skruvar som även 18V maskiner utan slag kan ha svårt med och man skonar handleder och armbågar med dessa (öronen får ta stryk istället).

Jag har typ 8-10 Makita dragare - upp till 18V, de som används oftast är 10,8V modellerna för att de är så smidiga och lätta. Näst efter dessa kommer förmodligen skruvautomaten, ofta laddad med trallskruv ...
Jag säger det samma. Någonstans mellan 90 och 95% av allt skruvande/borrande hos mig hölls av 10,8v dragarna. Resterande delas jämnt mellan den starka 18v dragaren och 10,8v slagskruvdragaren.
Det här sista procenten innefattar saker som stora bultar till bärlinor, dosfräsar i osb odyl.
Smidigheten i en liten dragar är guld värd när man gör saker som sätter skivor i taket och skruvar trall. Att slippa ett tungt monster då är verkligen underbart.
Och det är inte så att den är direkt klen, 6x100 i regelvirke brukar inte vara några problem.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.