verktygsgurun skrev:
Jag prenumererade på tidningen för några år sedan, slutade för jag tyckte den innehöll så mycket fel. I år gav jag tidningen ett nytt försök men nääää...
Helt kass med så mycket sakfel i byggande så man blir tokig. Är ju i grunden en dansk tidning och det som är rätt i Danmark är inte ens godkänt här i många fall.
I senaste numret stod det att man absolut inte får lägga golvet innan man bygger köket och ställa bänkskåpen på golvet. Det fungerar alldeles utmärkt att göra så som många vet här på forumet.
Så lita inte blint på den tidningen.
Speciellt när det gäller våtrum kan det skilja en del mellan Danmark och Sverige. Tycker GDS är riktig dålig med oftast äckligt fula gör det själv projekt och det är samma "tips" och artiklar år in och år ut. Har t.om. fått det bekräftat av Bonniers som har fått många klagomål pga. återkommande artiklar. Många av bilderna i tidningen är ju från 80- och 90-talet.....

Nappade på GDS med tre nummer för 49,99999 och fick en endoskopkamera som välkomstpresent. Kameran var förvånansvärt ok, tidningen bland det mest meningslösa jag läst, där det mesta refererades till hur mycket man kan "tjäna" på att göra det själv, med tveksamma instruktioner. Verktygstesterna kanske tilltalar en del, jag är uppenbarligen fel målgrupp.

Sa upp efter tre månader, blir fortfarande uppringd en gång i kvartalet och de undrar om jag, som en av deras trogna kunder, vill ha tidningen igen. Är man trogen kund efter tre månader så undrar jag hur många nummer normalprenumeranten står ut med.

Jag prenumerar också på GDS. Det som slog mig ganska tidigt är att dom verkar sponsrade av vissa tillverkare. Tex Black&Decker. I varje ny tidning så står det om någon bra Black&Decker maskin. Min erfarenhet är att det är skitmaskiner. Sedan tycker jag att deras gör det själv projekt är väldigt otydliga. Jag har svårt att förstå vad de menar ibland.

Finns det något alternativ till tidningen GDS?

Ja, GDS är inte mycket till tidning, även jag saknar ett vettigt alternativ, några tips?

thomasx skrev:
Ja, GDS är inte mycket till tidning, även jag saknar ett vettigt alternativ, några tips?
Man kan köpa de gamla numren av fine woodworking och fine homebuilding på CD. De är på engelska, och för en annan marknad. men med den klumpen på plats så får man en hel del att läsa.

Rent allmänt: tester har jag slutat läsa i tdiningar, tester läser jag på webben. Ofta är tiden till tryckning på papper väldigt lång, så det är många månader gammal info man får i en tidning. Dessutom allt för ofta saknas just den där grejen man ville jämföra med. På webben kan man många gånger hitta entusiaster och videos som ger hur mycket info som helst. D

et som finns i tidningen är en "bästa köp" som inte är lika tydlig som på webben. Dock, i GDS upplever jag att det är ungefär "billigaste produkt i test som ansågs inte ha ett katastrofalt fel". För mig är inte det bästa köp. Bästa köp beror på användningen. Jag har ett antal billiga prylar för sådant som jag inte tror är vikitgt för mig, och dyra prylar för sådant som jag tror jag tjänar på att ha bra saker för. Tveksam till att några av mina dyra prylar någonsin vunnit ett bästa köp i GDS, så det är inte den vägen jag får den köpinfo jag tror på när jag köper det jag tror är viktigt.

--- Mats ---

Jo visst, fast nu är ju GDS inte bara tester, och den är mer riktad mot husägare som vill göra saker själv än en fullfjädrad semiproffsmöbelsnickrare. FW är förvisso en favorit men man man blir ju mest bara frustrerad över alla intressanta projekt man skulle vilja göra men inte hinner för att husrevoneringen prioriteras ;)
Och om en dansk tidning är mindre bra i sverige för att de bygger annorlunda, så ska vi ju inte tala om en amerikansk ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.