ceson
ceson: [citat] Kostnaden för hantering av garantiärenden av importmaskiner hos återförsäljaren skall enligt uppgift jag fått Bosch stå för. Kostnaden för hantering av europagarantin borde väl ligga inbakad i priset från fabrik kan jag tycka.
91 svar · 15,1k läst
F
Fredsan: I egenskap av TS så kan det vara på plats med en uppdatering: Jag köpte pistol och kompressor från Clas O och är nöjd så här långt. Ett minus är att pistolen beter sig konstigt när termometern kryper ner mot 0:an i övrigt funkar det utmärkt. Fantastiskt effektivt när jag sätter upp panel. Pistolen: http://www.clasohlson.com/se/Spikpistol-Cotech/40-7982 Kompressorn:
11 svar · 6,2k läst
Janus82
Janus82: Jag tycker inte att det är särskilt jobbigt att skruva lite när man byter blad på maskinen. Dessutom har insexnyckeln ett fäste på maskinen så den är ju aldrig långt borta. Fast å andra sidan är det ju absolut ingen nackdel att kunna byta eller vrida bladen ännu snabbare och smidigare. Det jag försöker säga är att om du har behov av ett multiverktyg just nu så kommer du inte
33 svar · 10,8k läst
T
tlundberg: Jag skulle varit tydligare. Jag är ute efter hörselskyddskåpor :) Maxpris 500kr
2 svar · 1,4k läst
N
DIY_freak: Nej, när tröskeln är uppnådd så måste man registrera sig i mottagarlandet och då sker sedan all försäljning med mottagarmoms. Företag kan också själva välja att registrera sig i mottagarlandet oavsett om tröskelvärdet har uppnåtts eller inte.
4 svar · 932 läst
J
JOW: Kom ihåg att gå ner i storlek på dado-klinga. Momentet som motorn upplever när den sågar med flera klingor samtidigt är mycket större än med en klinga. Risk för överhettning/utlöst överhettningsskydd annars.
15 svar · 11,3k läst
·
jac
jac: Perfekt, tack för den snabba hjälpen! Rensskopa eller Kloakskopa verkar vara gångbara namn. Då återstår att hitta en sådan till vettigt pris. Det verkar inte vara ett redskap som finns i varje trädgårdsbutik direkt. Det billigaste jag hittat är denna: http://www.harald-nyborg.se/kloakskopa-2m.html någon som har erfarenhet av den?
3 svar · 4,3k läst
1337
1337: Kolla tapethandeln.se. Dom har Mäster som är exakt samma som Anza bortsett från färgen. De är förvisso dyrare än verktygsboden, men har fri frakt.
8 svar · 2,5k läst
platon1980
platon1980: Svarar på min egen fråga. I mekanismen finns några metallstift som ska hålla bladet på plats, två av dessa hade gått av! Dåligt stål i dessa stift. Stötstången finns som reservdel för 146kr plus moms och frakt. Billigare än en ny såg, men fråga är om det är värt besväret, man får ju motsvarande ny Ryobi för en femhundring. Eller investera i en bättre.
1 svar · 2,8k läst
jac
jac: [citat] Det var ungefär så mina förväntningar såg ut men för mig så har de klarat montering av två ytterdörrar och ett fönster utan att gå sönder. Jag säger inte att de är bra men det KAN fungera. ;)
9 svar · 3,5k läst
Ola C
Ola C: Jag har bara en skena, byggde efter nån fine woodworking artikel där dom talade sig varma för att bara använda en skena + att min såg bara har ett spår vilket gjorde valet enkelt. Funkar bra så länge jag har merparten av "knufftrycket" på den sidan där skenan är. Knuffar jag enbart på "fel" sida vill det gärna flexa och kärva lite.
21 svar · 23,0k läst
·
raveper
raveper: Blå band.. För de som gillar en god sås
117 svar · 17,2k läst
·
V
MaxPax: Hittade inget passande på dina länkar men kanske någon av dessa: http://www.toolsofthetrade.net/ http://www.toolmag.co.nz/ http://www.woodmagazine.com/
27 svar · 4,7k läst
T
thomasx: En fräs skulle funka för att göra jobbet i mitten, men du kommer inte ut i kanterna utan missar ca 10cm i vardera kant. Det här jobbet är istället som klippt och skuret för en så kallad multimaskin. Kanske kan vara svårt att få en perfekt rak snygg kant även med den iofs, men kör med en mall. Ett alternativ, eftersom jag förstår att du ändå tagit bort tröskeln, är att såga ut
1 svar · 1,8k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Jag har köpt sågklingor från Miles och betalade nog 6gbp i frakt. Amazon i DE eller UK kan ibland ha billiga fraktsatser för småprylar.
3 svar · 1,1k läst
screamin-daemon
screamin-daemon: [citat] Jag skulle inte acceptera sånt, bara klaga. Kom ihåg att man som privatperson ALLTID har 3 års reklamationsrätt så är det ett ursprungligt fel behöver man inte bry sig om garanti (garanti är dessutom 100% frivilligt och kan innehålla helt obskyra villkor)
2 svar · 1,2k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Tror det blir en förklaring med bilden där maskinen heter Tiger...annars stor risk för svåra följdfrågor... ;) Kommer säkert nya frågor ändå....
19 svar · 17,3k läst
·
H
huggan: Köp den för halva priset från USA http://www.ebay.com/itm/Stiletto-TBM14RMC-TiBone-Mini-14oz-Curved-16-Titanium-Milled-Face-Hammer-/121167448881?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c36248b31#shpCntId
30 svar · 24,0k läst
·
imported_Benno
imported_Benno: Varför skulle verktygen vara bättre i Berlin är min första fråga. Jag skulle inte rekommendera att köpa en massa verktyg som man inte vet om man kommer att behöva. Särskilt inte om man har stram budget. Du kanske upptäcker att tummen sitter mitt i handen vid första försöket och anlitar en hantverkare istället :-). Börja i ena änden och skaffa vad du saknar efter hand. Du lär dig
23 svar · 4,1k läst
Z
ZipLock: Ok, tack för tipsen. Ska kolla kolen igen.
3 svar · 8,5k läst
P
PerOF: Nätdriven borrmaskin funkar till nöds om skruvdragaren lägger av. Orkar dra fransk träskruv i konstruktionsvirke. Gäller bara att släppa i tid.
32 svar · 7,0k läst
P
pelle242: Köra kompressor på elverk känns inte så realistiskt. Kompressormotorn har hög startström som elverket inte kommer orka om det inte är överdimensionerat.
2 svar · 1,7k läst
Cricce
Cricce: Jag har också gått och funderat på att skaffa en jig och undrar samma sak som du, hur UJK:n kvalitetsmässigt mäter sig med Kreg:en.
2 svar · 3,8k läst
jonmo
jonmo: [citat] Check. Jag är sugen på att köpa en begagnad Hilti med dammsug, det känns som man får rejält för pengarna då. För övrigt ville Flinks järn i Lindhagen ha över 300 för den där plastbiten, kändes lite brant. Men det var en väldigt trevlig försäljade som lyssnade på mina behov, och sa "det finns ju en billig lösning" innan han gick och visade mig nämnda plastbit. Han
21 svar · 4,1k läst
jonmo
jonmo: [citat] Nja...[/QUOTE] Nej, jag får nog slå det ur huvudet. Batterimaskiner för lägenhetsinnehavare bör nog hållas till ett minimum. Skönt, då har jag bara Hiltin att välja på, alternativt någon som jag i dagsläget inte är medveten om existerar.
8 svar · 4,6k läst
hantverkare1
hantverkare1: [citat] Spännhylsan skall sitta med den koniska delen upp mot maskinen. Annars spänner du inte fast stålet när du drar åt muttern
4 svar · 1,4k läst
·
hantverkare1
hantverkare1: [citat] Jo, eller tänker jag helt tokigt? Suttit och stirrat på bilden i 10 minuter nu och blor mer och mer osäker. Har rekomenderat denna såg till ett flertal personer med bla argumentet att man kan ställa den närmare väggen. Hade jag haft ett samvete hade det varit dåligt nu. Jaja, skitbra såg är det i alla fall
14 svar · 5,6k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Kort rapport - stället funkar utmärkt. Har numera alltid rätt papper på rätt ställe. Mycket bättre ordning och snabbare att jobba. Hade dock klarat mig på 4 fack, de grövsta papperna använder jag otroligt sällan. Å andra sidan hade det inneburit att de grövsta rullarna hade legat någon annan stans och det klarar jag inte. Så på det hela är jag mycket nöjd;)
24 svar · 7,2k läst
·
ceson
ceson: Här är bruksanvisningen om den hjälper dig:)
1 svar · 940 läst
X
xdigger: Hade jag valt nu så hade jag köpt en caddymig 160.. :D Nästan så jag är sugen på att byta bara för att den är så liten och smidig!
4 svar · 3,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.