N
NicoPico: I detta tyska test fick MacAllister rätt schysst betyg iaf. Åkte till Hornbach och klämde på den iaf.. enligt killen där så tillverkas MacAllistern i samma fabrik som blå Bosch... :cool: Men det är ingen kvalitetsgaranti bara för att de tillverkas i samma fabrik iofs. Men den kändes bra och jag gillar specifikationen, så slog till. Återkommer när födelsedagsbarnet har testkört :)
10 svar · 6,8k läst
R
Robert-san01: Lite fel forumdel...Men jag har för mig att de har skovel av gummi så den behöver inte kunna ställas höjden på.
1 svar · 1,4k läst
Anna1984
Anna1984: Jag har en stanley verktygsvagn enligt länken nedan. Jag tycker att insatsen som sitter i verktygslådan längst upp är för liten. Den är väldigt grund och vara hälften så lång som själva lådan. Förmodligen för att man ska kunna ta upp saker under den utan att flytta på den. Jag skulle dock vilja ha en större och djupare insats där jag får plats med mer saker. Lättare att bara
0 svar · 2,0k läst
elpaco
elpaco: [citat] Tackar så här i efterhand för det eminenta tipset. Köpte från axminster och satte på en svensk ip44-kontakt. Den har gått hyffsat hårt i perioder med djupa betonghål, en del betongvispning mm. Dock inte bilat ännu. Många tack!
33 svar · 6,7k läst
·
P
pyro: [citat] Rupes såg spännande ut. Intressant vilka stora likheter i design det är mellan både dessa, flex som nämnts tidigare och festoolen. Bara att döma av utseendet skulle man kunna tro att det är samma tillverkare. Det stora problemet för mig egentligen är att som jag skrev i första inlägget så var jag inte nöjd med hur festoolen låg i handen. För att veta om flex eller rupes är
14 svar · 2,3k läst
raveper
raveper: [citat] Nja.. Bly-Syra batterier avsöndrar vätgas och Li- ion brännbara gaser medans äpplen och bananer etylengas.
29 svar · 9,7k läst
Herr Hysteres
Herr Hysteres: Grattis pyro. Känns som att det går en trend i det här!
30 svar · 9,4k läst
C
Charley1968: Har köpt ett MFT /3 bord och kan säger att jag är helt nöjd, dvs. värd varenda krona. Hittills bara använd den för att sätta upp paneel i köket , men vad jag tycker om: möjlighet att spänna fast verkstycken utan vara beroende av arbetsbordets kanterna. Justera vinkeln för sänksågen ta kanske en halv-minut, sedan är det bara att kapa/klyva: angenäm med pre-fabricerat MDF. Att borra
46 svar · 26,1k läst
·
Ellagård
Ellagård: Tack för dina tankar. Tyvärr svårt att bygga något utanför, de små 50-tals-garagen är Ellagårds svaga sida :) / Jonas
4 svar · 2,4k läst
jonmo
jonmo: Ingen som har någon input kring borrhammares eventuella glappande? Mitt föräldraskap tillät inte att jag åkte och kollade på den igår, så jag får göra det imorgon istället. Det är ett företag som säljer av lite maskiner, så den kan nog ha använts en del... Samtidigt innebär ju det att det är mindre risk för stöldgods, säker kan man ju dock aldrig vara.
3 svar · 2,7k läst
h64
h64: Efter lite letande hittade jag en på E-Bay som jag slog till på. http://www.ebay.com/itm/360370606329
13 svar · 2,4k läst
·
G
gibbles: jomany, har du lyckats få tag i rätt gängdimension ännu?
3 svar · 3,6k läst
Lostmoose
Lostmoose: [citat] Det krävs en faslig kraft för att få ned klingan tillräckligt snabbt. I detta fallet så använder man all kraft som redan finns i den roterande klingan, att den dessutom stannar av det gör ju att skaderisken blir något mindre.
26 svar · 5,8k läst
·
A
MaxPax: Jag tror att du får snabbast och bäst hjälp om du åker till en sågfirma och någon kunnig får känna på och se grejjerna "live" så att säga. Exempelvis: Södermalms Trägårdsmaskiner - Stensätravägen 5, Sätra industriområde, 127 39 Skärholmen Bromma Skog och trädgård - Sulkyvägen 32, 163 43 Spånga ÅES - Optimusvägen 14, 194 34 Upplands Väsby Bålsta Byggvaror -
23 svar · 22,0k läst
·
L
LoJo: Får nog anses vara ett bra pris. Toolab tar tex 1999kr. Nackdelen är kanske avsaknaden av snabbfäste för verktygsbyte som gop300 har fast för den prisskilnaden kan man nog skruva lite:)
3 svar · 1,9k läst
ceson
ceson: Köpte på mig ett gäng av Bauhaus tvingar, efter att tagit ut alla och kollat så hittade jag 11 som var bra:)
8 svar · 2,6k läst
Q
Qarillion: http://www.powertools-aftersalesservice.com/public/bosch-pt?lgRedirect=true&country=SE&lg=sv Här kan du hitta lite reservdelar om du får reda på vad du skall ha.
2 svar · 6,6k läst
P
pleqtiz: Det finns 3 kalendrar :cool:... Weras då... WIHA har en! http://www.ebay.de/itm/Wiha-Adventskalender-2013-Werkzeug-Advent-Kalender-Handwerker-Heimwerker-S-/360784266832?pt=Kfz_Handwerkzeuge&hash=item54006b0650 OCH Hilti!! Hiltis verka va någon nisch grej.. köper man ett verktyg för 600e så fick man en sån.vet inte om det gäller sverige, om det är något tyskt påhitt kanske ..
11 svar · 2,5k läst
R
Robert-san01: 13th Marine: Med ditt resonemang kan du inte lämna in bilen för något som har med hjulen att göra. Finns inte en verkstad som drar hjulmuttrarna för hand kan jag säga, alla använder muttermaskin och de seriösa med en moment-pinne emellan. Själv drar dit dem löst med mutterdragaren och moment-pinnen och efter drar med momentnyckel.
14 svar · 10,0k läst
·
A
AxxChild: Ok tack för det. Är med på det ni säger, men det är ju inte fel att köpa en större senare heller. :) Eller en för figursågning med finare blad, och en för lite grövre saker. Den här skulle vara i fint skick, men är det nåt speciellt man ska kolla på i slitageväg?
3 svar · 1,5k läst
torbeno
torbeno: Tack för alla svar. Nu har lite att fundera på. För övrigt är jag väldigt nöjd med riskokaren. Detta är första gången gången jag behöver betala för en reparation utöver vanlig årlig service. Billig att försäkra också, 3800 kr för helförsäkring per år. (Kompletteras av en Citroen Jumpy som kan lasta lite mer vid behov)
12 svar · 3,8k läst
N
ion: Bytte på min 18v borrmaskin förra året. Busenkelt att byta, kolen sitter i kassetter. beställde från England, tror det var http://www.powertoolspares.com/buy-parts/#/manufacturer/dewalt-spares-and-accessories/ men är inte säker, 120kr inkl allt . Det finns en mängd butiker som handlar med reservdelar på internet, och billigt är det.
9 svar · 18,1k läst
nino
nino: pelle242: jo det är klart att vissa delar passar på andra modeller, men inte den här delen tyvärr
15 svar · 3,5k läst
P
piglet: [citat] Ser detta som ett icke problem. Är faktiskt mer imponerad om någon lyckas använda Nitril-handskar två gånger. :D Granngården har 100-pack för ca 200 kr om man känner sig obekväm med att beställa på internet.
14 svar · 3,8k läst
P
Pierre Turgeon: Vad rekommenderar ni? Hitachi DS 14 DSAL med 2 st 3,0 Ah Li för 1695 inkl moms eller Hitachi DS 18 DSAL med 2 st 3,0 Ah Li för 1995 inkl moms? 14,4 volt respektive 18 volt, gör det någon skillnad eller handlar det mest om kompatibilitet med andra verktyg? Viktskillnaden är marginell, 100 gram om ens det. Av någon lustig anledning så ser man mest bra omdömen om den förstnämnda men det
8 svar · 4,0k läst
Patrick E
Patrick E: Tack, ja jag gillar också att använda Dremeln till att fräsa ut för små gångjärn och inlägg mm. Såg också en liknande från microfence.com. Har dock inte kollat närmare på den.
3 svar · 3,2k läst
pär h
pär h: Nu ägde jag inte min Hammer så länge så jag hann inte upptäcka det. Men det kanske är som så att man får vad man betalar för. Fast det känns lite fånigt att en slang skall ge upp så fort, Har den spruckit över allt eller är det där tex spånet träffar slangen först och där slangen böjs. Fast egentligen spelar det ingen roll den borde hålla bättre. Jag vet att Felders
1 svar · 1,0k läst
riob
riob: Jag köpte förgasare till min Hm80 på eBay USA, mindre än halva priset mot Sverige.
3 svar · 2,1k läst
1457g
1457g: Den Makitan är trevlig, farsan har en sån och den är den bästa han ägt säger han. :)
28 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.