Skulle behöva köpa en ny skruvdragare. Håller dock inte så med några större projekt själv så det behöver inte vara någon värstingmaskin. Blir mest vardagliga saker och någon mindre renoveringsarbete någon enstaka gång... Vad ska man köpa för maskin? Prisklass runt en tusenlapp, desto billigare desto bättre :-)
 
Jag hade nog satsat på en 10,8 volts borrskruvdragare. Det räcker för de flesta jobben och de är lätta, smidiga och relativt billiga. Smidigast är nog att hålla utkik efter kampanjpriser som detta.

Ett annat alternativ kan vara att satsa på en serie där du kan köra trädgrådsmaskiner och verktyg på samma batterier. Just nu kör jula kampanj på Ryobi One+ skruvdragare + trimmer.
 
Redigerat:
pelpet skrev:
Jag hade nog satsat på en 10,8 volts borrskruvdragare. Det räcker för de flesta jobben och de är lätta, smidiga och relativt billiga. Smidigast är nog att hålla utkik efter kampanjpriser som detta.

Ett annat alternativ kan vara att satsa på en serie där du kan köra trädgrådsmaskiner och verktyg på samma batterier. Just nu kör jula kampanj på Ryobi One+ skruvdragare + trimmer.
Jag har en sådan (fast blå) och är oerhört nöjd med den, den har hittils räckt till alla mina arbeten! Det är klart bra om man får två batterier till också. rekomenderar den starkt!
 
Kolla begagnat på Tradera. Jag köpte en Hitachi DS14DSL för en tusenlapp på Tradera och är jättenöjd.
 
ZipLock skrev:
Kolla begagnat på Tradera. Jag köpte en Hitachi DS14DSL för en tusenlapp på Tradera och är jättenöjd.
Begagnade batterimaskiner är alltid lite av ett lotteri då man inte vet något om skicket på batterierna och dom lätt går sönder. I mina ögon är en begagnad batterimaskin detsamma som en naken maskin och skulle det sen medfölja ett batteri som faktiskt fungerar är det en ren bonus. Det innebär ju i praktiken att det är väldigt sällan jag hittar något som känns prisvärt. Naturligtvis är inte alla begagnade batterier dåliga, men man ska vara medveten om risken.
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Då har jag enorm tur, jag har köpt två Hitachi skruvdragare och en mutterpicka från tradera/ blocket och de har varit helt oklanderliga.
 
Tradera kan vara bra, men ofta blir verktyg på tradera alldeles för dyra. Man kan ofta få en ny produkt skickad från tyskland till lägre pris än en begagnad på tradera.
 
Ica maxi har en Hitachi för 1495 kr
 
Samma maxi sålde Bosch gsr 14,4 v med dubbla batterier för 1400
 
pyro skrev:
Begagnade batterimaskiner är alltid lite av ett lotteri då man inte vet något om skicket på batterierna och dom lätt går sönder. I mina ögon är en begagnad batterimaskin detsamma som en naken maskin och skulle det sen medfölja ett batteri som faktiskt fungerar är det en ren bonus. Det innebär ju i praktiken att det är väldigt sällan jag hittar något som känns prisvärt. Naturligtvis är inte alla begagnade batterier dåliga, men man ska vara medveten om risken.
Sant, men hittills har jag haft tur och fått prylar som fungerat.

Även om man får lov att köpa ett nytt batteri har man ju fått en maskin som kostade 4000 kr ny och känslan i en sådan kan inte jämföras med en maskin med nypris 1000 kr.
 
buspojken skrev:
Samma maxi sålde Bosch gsr 14,4 v med dubbla batterier för 1400
Det var väl ett tag sedan?
Har kollat varje gång vi handlat men inte sett den.
 
Såg den igår på maxi Gävle
 
Tror det skilljer mellan olika butiker.
 
I Västerås ha ica kva boschen för 1400, dock ej med lboxx
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.