9 660 läst ·
31 svar
10k läst
31 svar
köpa billig skruvdragare
Sida 1 av 3
Skulle behöva köpa en ny skruvdragare. Håller dock inte så med några större projekt själv så det behöver inte vara någon värstingmaskin. Blir mest vardagliga saker och någon mindre renoveringsarbete någon enstaka gång... Vad ska man köpa för maskin? Prisklass runt en tusenlapp, desto billigare desto bättre 
Jag hade nog satsat på en 10,8 volts borrskruvdragare. Det räcker för de flesta jobben och de är lätta, smidiga och relativt billiga. Smidigast är nog att hålla utkik efter kampanjpriser som detta.
Ett annat alternativ kan vara att satsa på en serie där du kan köra trädgrådsmaskiner och verktyg på samma batterier. Just nu kör jula kampanj på Ryobi One+ skruvdragare + trimmer.
Ett annat alternativ kan vara att satsa på en serie där du kan köra trädgrådsmaskiner och verktyg på samma batterier. Just nu kör jula kampanj på Ryobi One+ skruvdragare + trimmer.
Redigerat:
Jag har en sådan (fast blå) och är oerhört nöjd med den, den har hittils räckt till alla mina arbeten! Det är klart bra om man får två batterier till också. rekomenderar den starkt!pelpet skrev:Jag hade nog satsat på en 10,8 volts borrskruvdragare. Det räcker för de flesta jobben och de är lätta, smidiga och relativt billiga. Smidigast är nog att hålla utkik efter kampanjpriser som detta.
Begagnade batterimaskiner är alltid lite av ett lotteri då man inte vet något om skicket på batterierna och dom lätt går sönder. I mina ögon är en begagnad batterimaskin detsamma som en naken maskin och skulle det sen medfölja ett batteri som faktiskt fungerar är det en ren bonus. Det innebär ju i praktiken att det är väldigt sällan jag hittar något som känns prisvärt. Naturligtvis är inte alla begagnade batterier dåliga, men man ska vara medveten om risken.ZipLock skrev:
Då har jag enorm tur, jag har köpt två Hitachi skruvdragare och en mutterpicka från tradera/ blocket och de har varit helt oklanderliga.
Sant, men hittills har jag haft tur och fått prylar som fungerat.pyro skrev:Begagnade batterimaskiner är alltid lite av ett lotteri då man inte vet något om skicket på batterierna och dom lätt går sönder. I mina ögon är en begagnad batterimaskin detsamma som en naken maskin och skulle det sen medfölja ett batteri som faktiskt fungerar är det en ren bonus. Det innebär ju i praktiken att det är väldigt sällan jag hittar något som känns prisvärt. Naturligtvis är inte alla begagnade batterier dåliga, men man ska vara medveten om risken.
Även om man får lov att köpa ett nytt batteri har man ju fått en maskin som kostade 4000 kr ny och känslan i en sådan kan inte jämföras med en maskin med nypris 1000 kr.