Har just köpt denna från amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/Am-Tech-50f...=1385753832&sr=1-2&keywords=am-tech+hose+reel
Slangvindan fungerar som en dröm, slagen är mjukt gummi och är just prövad i minus 7, och är lika mjuk då.
Däremot visar denna 3/8" vinda ha 1/4" kopplingar, så det ligger nära till att skicka tillbaka den.
En fundering dock: Om jag byter ingående kopplingen till en 3/8, t ex CEJN, och utgående till motsvarande, så är det bara den inre rotationskopplingen som är 1/4". Någon som har en tanke om hur mycket en enda 1/4" = 6,35 mm koppling stryper ned flödet?
Och infall någon undrar: Just nu står det inte 3/8" i länken, men det gjorde det innan jag gnölade hos Amazon.co.uk i början på veckan.
På Am-tech egen sida står det givetvis fortfarande 3/8"
http://www.dktools.com/air_tools-8.htm
Intressant också att den kundvärdering jag skrev i början på veckan med detta innehåll ännu inte har lagts upp.

Redigerat:
Mm, men det borde ju vara skillnad på strypning i en punkt och strypning i en längre passage.

riba skrev:
Mm, men det borde ju vara skillnad på strypning i en punkt och strypning i en längre passage.

Det är nog sant....:)

Edit:
Om du ska börja byta kopplingar?....du kommer inte åt att skruva isär den och göra en "brygga" förbi rotationskopplingen....och gör ett liknande test.....det kanske är försumbar skillnad....

Redigerat:
Frågan är vad du ska använda för verktyg på slangen, är det luftkrävande så kanske du ska skicka tillbaka eller få köpa något annat billigt. Om du ska pumpa lite däck och blåsa rent något så skulle jag skita i att göra något om du är nöjd med slangen i övrigt.

riba skrev:
Har just köpt denna från amazon.co.uk
[länk]
Slangvindan fungerar som en dröm, slagen är mjukt gummi och är just prövad i minus 7, och är lika mjuk då.
Däremot visar denna 3/8" vinda ha 1/4" kopplingar, så det ligger nära till att skicka tillbaka den.
En fundering dock: Om jag byter ingående kopplingen till en 3/8, t ex CEJN, och utgående till motsvarande, så är det bara den inre rotationskopplingen som är 1/4". Någon som har en tanke om hur mycket en enda 1/4" = 6,35 mm koppling stryper ned flödet?
Och infall någon undrar: Just nu står det inte 3/8" i länken, men det gjorde det innan jag gnölade hos Amazon.co.uk i början på veckan.
På Am-tech egen sida står det givetvis fortfarande 3/8"
[länk]
Intressant också att den kundvärdering jag skrev i början på veckan med detta innehåll ännu inte har lagts upp.
Den vindan ser fin ut! Försökte lägga den i korgen men Amazon säger att de inte kan räkna ut frakten till Sverige. Hur köpte du din?

Redigerat:
Det är mycket stor skillnad på en strypning i form av en mindre koppling mot en slang av mindre diameter.
Sen har man ju ofta inte större än 1/4" anslutning på maskinerna om man inte gå upp till riktigt stora maskiner och till dessa bör man nog ha minst 1/2" slang istället.
Att byta anslutningen in till 3/8" skadar kanske inte men i övrigt så tror jag inte du kommer behöva göra något.

Cejn 320 som är den vanligaste anslutningen har en flödesdiameter på 7,6mm...

Robert-san01:
- Jo, den är väldigt fin! Kan inte lösa köp-problemet, dock, vindan var på väg i 20 dagar och priset hann ändras under tiden, ser jag.
P-plats:
- Tack, jag misstänkte att det var så! Bra att få det bekräftat!

Men du var ju otroligt missnöjd med din så jag hjälper dig gärna och köper den av dig. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.