Johan_A_M
Johan_A_M: [citat] Goda råd, tack fär det! Har ställbart varvtal ja så det blir till att testa och leka lite.
24 svar · 13,1k läst
pär h
pär h: En klinga av känt märke håller i ca 15-20 slipningar. Det är ganska ointressant hur den slits för det gör den fortare eller saktare beroende på vad man sågar i. Jag brukar i bland såga mdf med bitumen matta och det krävs inte många lpm för att klingan skall bli slö.
13 svar · 5,6k läst
·
F
fredand44: Hej! Nu är den lagad, 5 cm kortare sladd! Funkar som ny. Jäsikens vad glad jag är! Den har en sån himla skön avtryckare som gör att man kan smyga i skruven, både små som stora. Tusen tack för hjälpen! Mvh Fredrik
7 svar · 5,6k läst
Ola C
Ola C: [citat] Vaddå för problem? Jag har sågat och sen fräst massa gånger, kan inte se något problem med det. Du slipper ett frässtålsbyte och får hela kanten fräst med samma rotationsriktning = mindre risk för spår som måste slipas bort. Dessutom kan man köra djupet i flera steg vilket kan var fördelaktigt, speciellt om det är ändträ.
28 svar · 12,6k läst
·
Krillew
Krillew: [video=youtube;K8d9JnkGMPQ]https://www.youtube.com/watch?v=K8d9JnkGMPQ[/video] Så nu är mothållet på plats. Färgen tog slut. blev tvungen och renovera klippaggregatet till trädgårdstraktorn. Jag drog på lite för lite ström när jag svetsade så det blev inte så snyggt. vet inte varför.. Järnsläpp eller nått. Nu skall jag få till låsningen, på bordsskivan ligger låsskruvarna dom
9 svar · 2,2k läst
·
mattiasp
mattiasp: Den lilla lettrade cylindern är sannolikt toppen en ritsnål för att märka i plåt, med- eller utan märkfärg.
22 svar · 8,7k läst
·
P
Pagno: Batteriet är helt superbra om man är hantverkare och har långt till el! Effekten är till för att inte få batteritorsk på byggen utanför "elnätområden"
9 svar · 2,6k läst
·
larsbj
larsbj: Det duger att mäta med skjutmått det visar ju tjugondelar av mm.
3 svar · 2,6k läst
B
BOB-3000: Triton Jag har samma märke fast modellen större. Det är VÄLDIGT bra kvalité för pengarna. Jag skulle hellre satsa på en triton än på grön bosch. Triton fräsen kommer hålla dig livet ut om du är hobby-lirare. Ryobi kan jag inte uttala mig om.
1 svar · 4,6k läst
Patrick E
Patrick E: Jag var och besökte en firma i England för några år sedan. Firman tillverkar komponenter i aluminium som bl a sitter i radarsystem, t ex nosradarn i Gripen. De gjuter många av detaljerna och sedan fogar de samman dem med s k flame brazing. Små detaljer till en mikrovågsradar som de löder ihop med en stor gasollåga. Fascinerande med en fabrik som i ena ändan har ett gjuteri och i andra
24 svar · 16,2k läst
·
DennisCA
DennisCA: Finns visst en menat för finare jobb, och i stål istället för aluminium, men den är gjord av Woodpeckers och dom verkar tro dom är handverktygsvärldens festool då man ser på priserna: http://blog.woodcraft.com/2014/09/woodcraft-product-spotlight-woodpeckers-one-time-tools-carpenters-square/ Fint men nej tack, om något företag vill bygga något liknande för icke sinnesjuka priser så
18 svar · 7,3k läst
A
Anders_Nilsson: Börja med en Bosch PLL360 och ett MST180. Sedan kommer du snabbt att köpa fler vattenpass. 60, 120, 180 cm är bra att ha. En extra krysslaser är också bra. Köp gärna bra lasrar för de har starkare dioder som syns bättre. Min har en våglinje och tre lodlinjer och det är skitbra, fler linjer är bättre linjer. Lasern är dessutom underbar när du skall sätta tapet ensam, helt
18 svar · 15,2k läst
smiler
smiler: [citat] Vad skulle problemet vara? Min Hilti picka funkar klockrent.
5 svar · 1,5k läst
Ola C
Ola C: En sjysst limuppställning innehåller styrplankor (clamping cauls på engelska) som ser till att paketet håller sig plant, dessa spänns lite lagom innan man börjar dra ihop plankorna sidledes, typ så här http://www.mikes-woodwork.com/images/Cauls/Cauls-22.jpg Med bra clamping cauls är det inte supernoga med Besseytvingar eller limknektar. Själv har jag en del limknektar men föredrar
21 svar · 5,5k läst
·
Enk Projektet
Enk Projektet: Hur nogrann är du som person?
7 svar · 1,8k läst
P
Pagno: Biltemas klingor kör jag med ofta till både klyv och kapsågen, har förvisso "riktiga" klingor också men de har jag till lister och panel. Det fungerar förvisso alldeles utmärkt med billigare klingor till list och panel, kan kanske skylla på yrkesskadad! Biltema fungerar!
1 svar · 1,6k läst
pjodden
pjodden: [citat] Jag körde också med dammsugare och det var detta plastskydd som skruvarna lossnade till. Det kan hända att det var ett måndagsexemplar jag har fått tag på och andra boschprylar tycker jag varit bra. Tyvärr var deras kundbemötande riktigt dåligt, därför köper jag ej Bosch längre.
13 svar · 3,0k läst
Buuzzz
Buuzzz: Håller med ovanstående, gammalt skämt med gammal systainer. Men som kul pryl skulle jag nog vara tvungen att köpa bara för reta frun :wow:
3 svar · 3,1k läst
bulleribock
bulleribock: [citat] Ja, och......:wow:
25 svar · 12,3k läst
T
TuXy: [citat] Så tycker jag med, och likaså Hornbach själva. Men det är även bra, för nu vet man ju lite var Bosch står i kundsupport.
52 svar · 8,8k läst
A
Anders_Nilsson: Källaren är väl uppmurad med betonghålsten? Har aldrig sett en källare murad i tegel. I betong är det borrhammare som gäller. Sedan ett par tips - se till att borrhammaren har SDS+ fäste. Inte SDS Max. SDS Max har man när man bilar bottenplattor. Du klarar normal bilning typ byta golvbrunn även med SDS+ men skall du driva skördetröskan är SDS Max bättre. Lättare att hitta borrar
9 svar · 2,5k läst
·
F
Fluxor: [citat] Köpte på Ebay av werkzeugalarm.de. Kostade €605.94 inklusive frakt.
67 svar · 50,3k läst
·
pär h
pär h: Det spelar ingen roll Daniel vart du tar in luft eller ut efter som den enbart är till för att suga ute den luften som du yr upp med hjälp av tryckluften.Kanske räcker det med en fläkt på bortre kortväggen och tar in luft genom dörrarna. Du kan enkelt bygga en innedörr med filter i så ställer du bara upp en av portarna in till boxen. Och kompressorn är för liten. Du vill kunna spruta
13 svar · 3,0k läst
B
Bandykonungen: Tackar
4 svar · 4,1k läst
B
4 svar · 4,1k läst
Pen
Pen: Behöver en sådan för moss och ogräsbekämpning bland annat. På Jula och Biltema säljs exakt samma modell i olika färger och brands. Men dessa har en manuell pump och även om jag kan tänka mig att pumpa lite så tror jag att pumpen är den svaga punkten - packningarna kommer att ge sig och hur vet man att de tål vätskan? Någon som har erfarenhet?
0 svar · 1,7k läst
imported_Benno
imported_Benno: [citat] Just den. Jag har nog svettats ordentligt i masken utan att få imma på glaset. Den kostar lite mer men är väldigt användbar. Har man deras halvmask också så passar filter och annat till båda.
5 svar · 1,4k läst
oobum
oobum: Tigersåg fungerar ypperligt, men det finns speciella blad när du skall kapa träd. De har annan och grövre tandning än standard träblad. Exempel från Bosch: https://www.bosch-do-it.de/media/media/diy/diyaccessorymedia/200584/201694/28028/28028_prodimg/864231_231_226.png Men finns även från Milwaukee och DeWalt.
8 svar · 3,5k läst
Strip
Strip: Jag föreslår TS att kika på vikt och motorstyrka. Makitas minsting har ett väldigt trevligt grepp - speciellt för lite mindre händer - och väger bara 1,8 kg. Vill man gå upp lite i motorstyrka blir makitorna lite tyngre och får klumpigare grepp, då kanske Bosch kan vara ett bättre val. Dock nämns ju ovan bristande garantier för dammtålighet.
15 svar · 4,1k läst
Isakare
Isakare: Coated är typ eloxerad, man kan väl förklara ett det ser ut som guldaktig galv. Skivan blir inte bättre av det, men det är ju lite snyggare om man har luftiga fäljar, och inte navet är rostigt på en vecka. Har själv köpt mycket skivor/klossar på 24.se, bara det billigaste, inga som helst problem. Har en Suzuki Swift där naven på skivorna är svarta, och det måste vara en riktigt bra
2 svar · 11,1k läst
phl
phl: DTS:en alla dagar. Den kan allt som RTS:en plus att den kommer åt bättre i hörn. Akta dig dock för att trycka med spetsen på DTS:ens slipplatta, lätt att det blir för varmt. Papper? Det beror väl lite på vad du ska slipa för något. Är det endast rent trä skulle jag säga Rubin2 P80, P120, P180, P220. Vill du ha mer av ett allround-papper för både trä och färg är det Granat du
1 svar · 3,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.