P
Pysslarn: Kan bara instämma, verktyg och maskiner är kul! Visst finns det hjälp att få när det gäller målning, åtminstone panelbrädor. Synd bara att du redan satt upp den annars hade du kunnat använda en målarlåda (se http://www.fresks.se/sortiment/farg/maleriverktyg/345530). Det kanske är lönt att ta ner dem igen? :D //Ronnie
1 svar · 819 läst
Bart
Bart: Stort tack till alla som hjälpt mig komma fram till rätt grejer. Jag har bordet nästan klart. Jag tänkte försöka sätta ihop en liten tråd om bygget framöver.
13 svar · 5,1k läst
SamiHus
SamiHus: Personligen prutar jag nog inte så ofta i affär men det är nog mer beroende på att jag ofta försöker handla där jag kollat upp priset innan. Men i vissa fall så väljer jag att handla i vissa lokala ställen pga hur man blir behandlad osv. Som exempel så handlar jag min kattmat på en lokal butik i Linköping då jag handlat där senaste 5 åren och trots att jag flyttat nu så
45 svar · 9,9k läst
Z
Zz99: Jag köpte julas 3-metersbord för några år sedan, verkar vara samma som Biltema också har. Tyckte det var stabilt trots låg vikt och ihopfällbarhet. Mitt bord fick även gott betyg av släktingar som använde det. Har sett billigare och vingligare tapetserarbord (som jag inte köpt), har även använt köksbord för att tapetserarbord. (Det sistnämnda funkar rätt om man inte ska flytta
1 svar · 4,6k läst
L
Lewdis: [citat] Vet inte om det kan hjälpa någon men köpte DeWalt DCD780C2 som är storebror till DCD730C2. Dessutom kostade den bara 1779kr dvs mindre än den andra. http://www.toolab.se/produkt/DCD780C2-DeWalt-Borrmaskin-Skruvdragare-18V-15Ah
29 svar · 18,7k läst
P
pjop: Hej, Köpte en viega picco på blocket som behöver servas för att kunna användas. Vet någon var det kan servas i sthlmsomr? Går det att nollställa räkneverket själv?
0 svar · 662 läst
oobum
oobum: http://www.hyrmaskin.n.nu/ En kille som håller till i Gladö Kvarn. (Huddinge)
2 svar · 1,6k läst
Daniel_N
Daniel_N: En ställbar fasfräs med vändskär är också bra.
3 svar · 3,5k läst
P
Anonymiserad 151941: Ok. Det skadar inte pistolen va?
5 svar · 1,2k läst
T
thomasx: Första semesterdagen avklarad och dyckertpistolen har gått som tåg ... eehhh ... har gått finfint hela dagen :)
8 svar · 1,6k läst
·
PeterStrandberg
PeterStrandberg: Sjuk avverkning, och hyfsat med damm :D Nu har jag klyvt 50 heltegel för att kunna mura igen två gluggar i fasadteglet efter mindre fönster. [video]https://youtube.com/N8am1o7HXlQ[/video] https://youtu.be/N8am1o7HXlQ
20 svar · 19,6k läst
·
T
MaxPax: En laddare som signalerar att laddningen är färdig har i de flesta fall slutat ladda då. Att batteriet måste tas ut stämde nog förr när det primärt var NiCd som gällde och kanske även de första NiMh-laddarna. LiJon måste laddas av mer avancerade system som bland annat slutar ladda när det är klart då det finns brand- och explosionsrisk annars. Jag har inga problem med att låta
1 svar · 6,2k läst
pelpet
pelpet: [citat] För att du vill ha en? För att det känns bra? För att älskar dig själv? Jag har en kalasfin Metabo från tradera för typ 800kr. Visserligen hade jag fått 4 meec-fulsågar från Jula för den pengen men jag tyckte att den här var finare. Och den sågar på riktigt bra.
9 svar · 2,8k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Ironmongery som Masses handlade av verkade ha bra grejor till bra pris. Tyvärr åt frakten upp alltihop, så det blir att leta vidare.
3 svar · 2,0k läst
E
Eld: Om du inte ska svetsa tunnare plåt än 2 mm så är ju en invertersvets för pinne billigt och bra. Man får en utmärkt hobbysvets för två-tre tusen.
7 svar · 4,1k läst
A
ajon: Jag är framförallt nyfiken på hur denna känns i handen jämfört med Makitas multiverktyg? Är den större/mindre? Andra erfarenheter av maskinen? Har någon sett den i butik i Stockholmstrakten så tar jag gärna tips på var, så kan jag åka förbi och klämma själv.
0 svar · 1,3k läst
M
Mattias Axelsson: Det här fettet är utmärkt till det. https://m.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/215/original/Tech%20Grease%20300_GB.pdf?1290086773
3 svar · 10,5k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: Ska fråga snickeriet o lägga upp här. hade gärna tjänat på skivan men det är nog svårt att göra det. Dom som vill ha en sån skiva fixar det oftast själv skulle jag tro. Jag återkommer.
6 svar · 2,7k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: Var o köpte idag på Kedjeteknik i Malmö. 120kr för 2 st . Så nu funkar min hyvel :)
3 svar · 1,9k läst
·
W
warwick: Använder också Milwaukees battdrivna och är nöjd iaf och de som lånat den verkar också nöjda;.)
13 svar · 3,7k läst
S
Sydväst: Metabon är grymt prisvärd
4 svar · 9,0k läst
B
Barnrikehuset: [citat] Har uppenbarligen inte koll på dom olika beteckningarna. S= slide kanske, tror min har någon till bokstav.
7 svar · 2,4k läst
Erikstad2
Erikstad2: Vad är du villig att betala för en Rustofix? Jag har en med tre olika skivor
5 svar · 3,0k läst
F
fjsarn: Har samma maskin med samma frågeställning. Jag drog sönder remskivan till axeln för färsen så jag vågar inte ge mig på chucken eller remskivan till kuttern förrän jag är helt säker på hur man tar loss dem. Är ni säkra på att chucken är gängad?
16 svar · 8,4k läst
·
F
fjsarn: Kul att hitta den här tråden. Har samma maskin som ovan som jag håller på att renovera upp; bytt fett, satt nya nipplar överallt och min 7 hästarsmotor hämtar jag idag. Genom tråden har jag fått svar på några av mina frågor. Jag är dock intresserad av en ritning /sprängskiss över bl.a. Hyveln. Hur i sjutton får man loss renskrivande; kan den måntro vara gängad. Skulle vara bra
58 svar · 10,1k läst
·
T
twoody: Kör med DWC 18-4500 Li 4,2 Set från festool och det är den klart bäst maskinen jag kört . Men skulle inte lägga ut så mycket för bara hemmabruk och trallskruv kör vi med vanlig batterimaskin . Men ska du köra mycket osb spån gips då kan jag varmt rekommendera festoolen
8 svar · 12,7k läst
P
PeAu: Funderar på att köpa en skruvautomat för osb, gips och trall. Har nu ägnat några timmar till att gå igenom dessa forum på tips på skruvautomat och kommit fram att det verkar finnas lika många för som emot Makita, det är Makita 18v DFR550RFJX som jag tittat på, för den klara upp till 55mm. Det är ingen tvekan om att många tycker Hilti är den bästa, men det kostar också nästan
0 svar · 2,2k läst
Stefan N
Stefan N: Polska släp som säljs på Jula, låter ju som ett riktigt kap.
6 svar · 15,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.