P
aldrigklar: 200 spänn på jula och du får ett underlag som du kan kasta alla möjliga verktyg på, och dessutom är det skönt att stå på och lätt att rengöra: http://www.jula.se/catalog/tradgard/utemiljo/golvplattor-och-mattor/mattor/skyddsmatta-375049/
2 svar · 3,7k läst
Norrhyttan
Norrhyttan: [citat] Jag försvarade aldrig priset, det verkar helt uppåt väggarna.
9 svar · 7,1k läst
·
S
smurfen72: Hyr en större maskin hilti 7an är en bra maskin men för klen för det du ska göra.
2 svar · 4,2k läst
·
C
corre: Bosch T234 utan pendling sågar riktigt fint. Speciellt om man använder maskeringstejp och låg matning. http://www.bosch-pt.com/se/sv/accocs/Tillbeh%C3%B6r/172328/4365/sticksagsblad-progressor-for-wood/sticksagsblad-t-234-x/
11 svar · 9,4k läst
N
nikolaj: Wow, grym! Undrar vad den kostar och om den är lätt att ta av och på. Annars blir inte sågen så mobil. Olof N, vad blev det för val?
24 svar · 15,0k läst
·
F
F_man: Är det bara en lägenhet invändigt, skulle jag köra med geringslåda och en bra listsåg/ryggsåg/fogsvans för att sätta lister. Likaså köra med en bra fogsvans om det är innerväggar (45x70-reglar o klenare) Kap- och gersåg kan nog bli otympligt och smutsigt i en lägenhet. Golvet är väl det enda som det är skönt att ha en maskin till? Om du nu inte skall ha något mer än gips på
5 svar · 12,7k läst
T
Tebax: Det låter kanonbra. Verkade riktigt smidig. Ska åka iväg idag och köpa en.
5 svar · 2,6k läst
E
ensamresande: Kombinationsvinkel, så klart. :D Det borde jag ha kunnat räkna ut. Tackar!
4 svar · 3,7k läst
·
O
OverAndOut: Bilder?
19 svar · 4,3k läst
O
D
MaxPax: [citat] Sant. Vi människor vet inte allt om verkligheten än, även om vi har en kultur som gärna vill tro det. [citat] Jo. Om man vill ha total dämpning i alla riktningar så måste man det. I en balanserad signalkabel till exempel är det enkelt. En dimension att ta hänsyn till och man kan ha kontroll på både grundsignalen och den extra ledare som bara plockar upp brus, vilkens signal
17 svar · 4,2k läst
A
Atom: [citat] Räkna inte med det. Har själv haft de Walt och 2 billiga. De Walten är skrot sedan länge. medan de billiga tuffar på.
6 svar · 4,2k läst
P
Pumba: [citat] Ja då blir det ju lite sak samma, uppfattade det som att du letade i de lite lägre prisklasserna med tanke på förslaget i ditt första inlägg. Men ska man köra dagligen i ett par månader om året så är det ju inte nått i billiga hörnan man ska köpa.
9 svar · 8,2k läst
martin43
martin43: Kränzle specar dessutom upptagen och avgiven effekt i watt! 1152TST 2,8kW in, 2,0kW ut. Hydraulisk effekt beräknad enl spec: 2,2kW 10l/min 130 bar.. Vid 133 bars tryckbegränsning i pumpen (fabrik) blir flödet 9,2 l/min med medföljande 042-munstycke och hydrauliska effekten blir mycket riktigt 2,0kW som angivet! Motorn drar då bara 2,6kW varför jag har ställt upp trycket till 140 bar
17 svar · 14,7k läst
·
martin43
martin43: Den roterande terasstvätten är bra, funkar bra att tvätta plattor med.
1 svar · 2,5k läst
arneri68
arneri68: En bra gersåg lär du behöva om du skall sätta foder och lister. Givetvis kapar de reglar, golvbrädor, trall etc. En bra ställning med stöd/mothåll för långa brädor rekommenderas. En klyvsåg tror jag också att du förr eller senare behöver. Handöverfräs kan användas till det mesta. Runda av kanter, starka skarvar, stora radier/hål etc. En talmeter har lite bättre precision än
8 svar · 3,4k läst
GK100
GK100: Det kommer se i princip lika ut. Och du får mäta motståndet mellan skruvarna där kablarna sitter och andra sidan där de är hopkopplade med plåtblecken. På den lilla motorn är inte motståndet så lågt så med ett enkelt instrument bör du klara jämförande mätning bra. Ligger inte skillnaden över ca: 5% bör motorn vara ok. Och givetvis kan oxid, glapp, brända kontakter osv ligga
8 svar · 2,2k läst
·
vojma
vojma: Jag har en GN900 och den vill man inte sätta lister med. Lister sätter man med en 18g, jag har en Senco. Dessutom har jag ytterligare en Senco fast 15g, den använder jag när jag sätter upp saker som måste sitta fast lite mer än vad 18G:aren kan, typ spontade innertak och ibland ribb och foder utomhus.
2 svar · 1,1k läst
pär h
pär h: Anledningen till att man använde vatten är till stor del för att det dammar som attans annars. Det går utmärkt att slipa utan vatten med vanlig slipmaskin men det går åt en massa papper.
3 svar · 2,6k läst
A
Flyttad
A
Flyttad
Z
ERJ: Jag använder denna när jag är på taket: https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/arbetskl%C3%A4der-och-personskydd/skyddsutrustning/fallskyddspaket-honeywell-1-miller-1013730 Krävdes lite träning innan man fick in rutinen för att inte ha slack på linan men efter det funkar det smidigt. Behovet uppkom på en helg och alternativen var inte så många då det bara var de stora varuhusen som var
33 svar · 33,9k läst
Bloink
Bloink: [citat] Du kommer inte att ångra dig. Har själv använt en TE6C dagligen i 10år utan problem, kör nu en TE6-A36 sedan något år tillbaka. Men den gamla fungerar utmärkt och åker fram ibland när det ska bilas lite och köras långa perioder. Förövrigt trevliga videos och kul kille :)
6 svar · 2,1k läst
M
Mattias Axelsson: [citat] Jag har använt denna under många år till bla förgasare utan problem . Så nog borde den fungera. Senast för två veckor sedan demonterade jag ett insug som jag tätade för minst fem år sedan. Fortfarande var det tätt.
15 svar · 3,6k läst
·
P-plats
P-plats: Flera storsäljande favoritmaskiner saknas i alla fall...
5 svar · 1,4k läst
GK100
GK100: Det är skalan och LED-belysning av arbetsområdet som skiljer, inget jag såg som värt prisskillnaden för min del.
14 svar · 6,5k läst
S
sinuslinus: Specen känns maxas för maxmåttet för bredden och inte för tjockleken.
2 svar · 1,3k läst
T
ion: [citat] Gott. Släng inte den gamle reduceringsventilen, den kan komma till användning. Jag har flera stycken som jag kan koppla på slangen. Använde den när jag sprutmålade med en sån där minispruta, den ska bara ha minimalt tryck, samtidigt ville slipen ha fullt tryck. Med andra ord du kan har flera arbetstryck.
14 svar · 8,7k läst
·
DennisCA
DennisCA: Tja jag har 3x25A hemma och områdets elnät är väl ganska nytt och nedgrävt, Icke fungerande tryckavlastning... är väl fråga om en ventilbyte oftast? Farligt fel, men om det går att korrigera billigt eller enkelt så är det väl inte så farligt, sådant man får testa antar jag.
2 svar · 4,7k läst
S
svemark: Ok, tack så mycket för svaren :)
6 svar · 4,8k läst
·
palbin
palbin: Ahaa - klubbdag - då fattar jag :) ... .
122 svar · 110,9k läst
·
S
Sharkbait: [citat] Kan förstå att få har testat Makitas bord med tanke på att det är nytt. Men är rullar bättre/smak sak kanske. Fästet till sågen ser annorlunda utan än DeWalts snabbfäste. Bättre/sämre? Det är hjul på Maktias bord.
3 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.