P
pär h skrev:
Ja där ligger man i lä så det stänker om det. Skolexempel på samlare.
Vart kommer bilderna ifrån?
Jag har inte den blekaste vart jag hittade dom.. kan ha varit på google (bildsök) eller på fogen.. tror personen hade köpt dom på någon utförsäljning eller hur dedär va!

Lolight skrev:
Några som klara att pressa 45x225 x 6 meter. När jag ska limma samman två st. :)
Du behöver inga tvingar, du behöver limknektar

8872696348702.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kostar 179:- på CO

mape17 skrev:
[bild]

Kostar 179:- på CO
Och ha inte för starka händer när du drar åt skruven på den där varianten för då spräcker man gjutgodset i "klämman"... :(:mad::eek:

Japp, skulle jag använda denna ofta, så skulle jag nog satsa på "lite" bättre kvalité....

Behövs väl inga limknektar för att dra ihop 2*225mm, det blir ju under 500mm och duger med vilka bonnaskruvtvingar som helst. Med reservation för att jag kan ha missföstått något.

Behöver och behöver, det blir lite enklare och framförallt blir det lite fler prylar och det är väl det som allt går ut på. :D

En sjysst limuppställning innehåller styrplankor (clamping cauls på engelska) som ser till att paketet håller sig plant, dessa spänns lite lagom innan man börjar dra ihop plankorna sidledes, typ så här http://www.mikes-woodwork.com/images/Cauls/Cauls-22.jpg Med bra clamping cauls är det inte supernoga med Besseytvingar eller limknektar.

Själv har jag en del limknektar men föredrar skruvtvingar vid en så enkel operation som att limma ihop 2 plankor. Lättare att jobba med tvingar i lagom längd än att baxa runt 140cm limknektar i en trång verkstad.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.