2 609 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Byta klinga, b&d cd601 (cirkelsåg)
Hej
Har en cd601 type 1 med 12T. Vill ha en klinga för finare kapning.
Enligt manual så har orginalklingan en "blade tip width" på 2,6mm. Om jag mäter med skjutmått (grovt i dessa sammahang) så ser stommen på klingen ut att ha strax under 2mm, tänderna drygt 2mm, klyvkniven liiite större än 2mm. Iaf inga mått i närheten av 2.6mm...?
Jag tittade på en klinga från bosch med en "Arbetsbredd" på 2,5mm (bosch precision HM 170x20/16 T36), hur kan jag säkerställa bredden på dessa klingor? Hur vet man vad som passar?
Johan
Har en cd601 type 1 med 12T. Vill ha en klinga för finare kapning.
Enligt manual så har orginalklingan en "blade tip width" på 2,6mm. Om jag mäter med skjutmått (grovt i dessa sammahang) så ser stommen på klingen ut att ha strax under 2mm, tänderna drygt 2mm, klyvkniven liiite större än 2mm. Iaf inga mått i närheten av 2.6mm...?
Jag tittade på en klinga från bosch med en "Arbetsbredd" på 2,5mm (bosch precision HM 170x20/16 T36), hur kan jag säkerställa bredden på dessa klingor? Hur vet man vad som passar?
Johan
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Bredden är hur brett klingan skär, troligen är tänderna lite osymetriska och det gör den verkliga skärbrädan.
Om din nuvarande klinga är 2,6 och klyvkniv 2 så går det bra att byta till 2,5 med samma klyvkniv.
Om din nuvarande klinga är 2,6 och klyvkniv 2 så går det bra att byta till 2,5 med samma klyvkniv.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden