A
Arne Sjölund: Min såg gjorde likadant. Jag lossade strömbrytaren för att kolla. Då visade det sig att den var fullproppad med spån. När jag blåst den ren funkade sågen igen.
1 svar · 1,5k läst
M
Molbio: Jag håller på och kapar lite Leca-block och köpte en Bahco-ProfCut gjord för lättbetong, gör inte det... tänderna slipades ner efter bara några block, efter att jag har böjt ut tänderna mer så har jag kunnat såga några block till men nu är det slut med det tricket också. Får se om jag hittar en riktig såg till mig själv i julklapp :)
40 svar · 32,2k läst
M
McStewart: "Plunge" är ju även engelska för vaskrensare. Med lite fantasi kan man ju säga att en handöverfräs fungerar ju ungefär som en vaskrensare; man trycker ner den och använder den :) Med detta i åtanke tycker jag att "plunge router" inte är en helt fel benämning. [bild]
9 svar · 3,0k läst
·
T
Troberg: [citat] Nu vet jag inte riktigt hur det ser ut, men en låsringstång för utvändiga låsringar kanske är något? Den öppnar sig när man tycker ihop handtagen. Alternativt, något slags kil som man trycker in? Borde man kunna göra av lite spillvirke.
27 svar · 4,8k läst
·
C
Charley1968: Jag har ett par parf-dogs och ett 'vanligt' par bench-dogs från Axminster.
7 svar · 2,2k läst
Frustrator
Frustrator: Jag är mest nyfiken på hjul storleken och om gummit skulle passa på en inca.
15 svar · 11,2k läst
Patrick E
Patrick E: Ta med något så att du kan kolla att plåten verkligen är plan. Risken är att den t ex slagit sig om de skurit ut bitar med skärbrännare.
27 svar · 5,1k läst
·
jac
jac: Förvänta dig dock inga underverk, visst kommer det endel spån i dammsugaren med hjälp av utsuget men det kommer fortfarande att yra massor av spån runtomkring.
4 svar · 4,9k läst
·
Johan-
Johan-: [citat] Även om det även är en kostnadsfråga så kan det i så fall vara värt att kliva upp till 160mm i diameter. Ska försöka få hjälp med att räkna på detta.
2 svar · 2,5k läst
A
amatörfixaren: För de pengarna kan du köpa en fräs samt material till ett egetbyggt fräsbord som säkert blir bättre. Axminster har alla tillbehör du behöver för att bygga ditt eget. Finns minst en tråd här som avhandlar detta. Fast enklare blir det ju inte, om det var huvudanledningen. Fredrik
2 svar · 4,4k läst
devizion
devizion: Snubblade på denna när jag sökte runt, vet dock inte hur de är prismässigt. http://www.verktygsproffsen.se/produkt/Baltesclips-Gummiband-o-kula
17 svar · 5,7k läst
·
H
heimlaga: [citat] Jag har kört litet (med betoning på litet) med en tvåbetts spiralkutter och jag tyckte inte att skillnaden mellan spiral och raka knivar verkade vara på långa vägar så stor som folk påstår. Inte i björk och furu i alla fall.....men jag kan ju ha fel.
26 svar · 10,6k läst
·
P
SBH: [citat] oftast har du ju en bra ficka på vänster sidan oftast på snickarbrallor.
35 svar · 5,7k läst
·
Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: ... det finns såklart en byggtråd nånstans?;)
8 svar · 1,1k läst
bulleribock
bulleribock: Å tack ceson :) Till vettigt pris också.
2 svar · 3,3k läst
DennisCA
DennisCA: [citat] Jag tycker jag köper nästan bara tumhylsor då jag handlar online, för dyrt och dåligt utbud i affärerna i finland iaf.
10 svar · 6,1k läst
J
Johnsvi: Ja det är den, blir lite vingligt när man kommer över 45x170 reglar typ :)
3 svar · 5,1k läst
·
P
patriq83: Nån som använt deras saker? Känns bra att man köper larmet av dom ist för hyr de.
0 svar · 961 läst
Semiproffset
Semiproffset: Jag söker lite kraftigare hjul till en blivande arbetsbänk. Gärna som man kan justera i höjdled för en plan yta.. Liknande detta nedan.. [bild]
0 svar · 4,5k läst
·
nimhed
nimhed: Då bör dessa funka?
5 svar · 1,6k läst
A
agehall: [citat] Jag har något vagt minne av att de gjorde någon ändring i LR-32-satsen för att den skulle funka med båda fräsarna. Har man det äldre kittet så tror jag inte det passar till OF1400 utan att man moddar något. Kommer dock inte ihåg detaljerna...
20 svar · 4,6k läst
T
toolman77: Om du inte måste ha hårda lådor som blir väldigt stora till tigersåg och cirkelsåg så funkar makitas rullväska bra. Tyvärr är kvalitén på den riktigt usel så en liknande vore bättre. Jag får plats med tigersåg, cirkelsåg, två skruvdragare, slagskruvdragare laddare och en hög batterier i rullväskan
1 svar · 823 läst
C
Christoffer85: Åk till närmaste bilskrot och köp en ny saxdomkraft. Kan inte kosta många kronor.
2 svar · 3,9k läst
A
amatörfixaren: I inlägg #6 i "stjärntråden" finns en länk till hur man bygger en jig för kap och gersåg. Det är väl egentlige komplementvinkeln 72 grader du skall såga Fredrik
3 svar · 7,5k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Vinerna mår bäst av att ha lite vinkel mot korken, ser ut som de ligger plant här. Men du kanske inte långtidslagrar?
7 svar · 11,2k läst
·
Larsa
Larsa: Det är likström. Så då är det bara att köra då, perfekt!
2 svar · 1,4k läst
A
Aeroabuser: Hej, Var in och kikade på lite verktyg i veckan, och vart lite sugen på en sådan :D, någon som testat den ? Har inte hittat så mkt om den, men vad jag såg på youtube så ska det tydligen komma tillbehör som exempelvis vinkelchuck mm till den.
0 svar · 833 läst
H
heimlaga: [citat] Ja jag gissade det efter ditt förra inlägg. Man tröttnar väldigt snabbt på maskinrenoveringar när de blir en nödvändighet....... men det är en härlig känsla att tjäna pengar med en maskin man själv har renoverat och byggt ihop av skrot och fattigdom. Då snackar vi arbetsglädje i tredje potens.
15 svar · 5,0k läst
·
T
thomasx: [citat] Väldigt lik, men kommer inte ur samma verktyg.
39 svar · 16,6k läst
·
A
AskeHolst: Annars om du vill ha 4Ah batterier (du kan även få 5Ah för lite extra) men klarar dig med enkelladdare: http://www.fastfix.co.uk/makita/Makita-DLX6000M-18v-LXT-6-Piece-Kit.html
8 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.