Byggahus.se
I den prisklassen kan man ju hitta en begagnad Ejca på Blocket om man har tur........ och för litet mer kan man få en fullstor Jonsered eller Sagar eller liknande som efter litet modernisering och ytterligare kostnader duger i vilket professionellt snickeri som helst.

Jag vet ingenting om Biltemas bandsåg men jag själv skulle inte lägga ut så mycket pengar på en tvivelaktig kinamaskin när man kan få en begagnad kvalitetsmaskin för bara några hundra kronor mer.

Jag har "samma" såg fast 5 år gammal från Clas Ohlsson. Den har 800w motor och funkar bra för de pengarna, men med 375w vetitusan om det funkar. Sågen i övrigt är okej iallafall, bordet är stabilt och anhållen raka.

Lol den kostar 2ggr mer än vad min såg kostade...

DennisCA skrev:
Lol den kostar 2ggr mer än vad min såg kostade...
Jaha ja, där ser man...

Nä jag lade foten i munnen nu, såg 4000:- i inlägget och trodde dom ville ha 4000:- för biltemasågen. Den är 2799:- på sidan. Ändå, en begagnad och mycket bättre såg gav jag mindre för...

En Inca på blocket sågar större, är billigare, starkare och ett känt märke....

Det finns många fina oerhört prisvärda maskiner till salu om man nu har möjlighet med utrymme och ström. Har man inte detta så krymper utbudet drastiskt, i alla fall var det så när jag letade såg:(

gusvo085 skrev:
En Inca på blocket sågar större, är billigare, starkare och ett känt märke....
Vilken Inca på blocket, länk?

söderut finns det säkert bra med maskiner begagnat men inte uppe i nordligaste Norrbotten.

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
norrbottenssnickaren skrev:
söderut finns det säkert bra med maskiner begagnat men inte uppe i nordligaste Norrbotten.
Märkligt, när jag har letat hyvel, bandsåg och justersåg har de allra böäta fynden uteslutande dykt upp i norra delen av landet. Östergötland har känts som en hemsnickerifri zon...

Gräset är alltid grönare på andra sidan

nimhed skrev:
Gjorde en snabb sökning

[länk]
Jo, men det är klart att den är så billig, den är ju för vänsterhänta...
Aldrig tidigare har jag sett en bandsåg ordnad åt det hållet!?!?

badtastex skrev:
Märkligt, när jag har letat hyvel, bandsåg och justersåg har de allra böäta fynden uteslutande dykt upp i norra delen av landet. Östergötland har känts som en hemsnickerifri zon...
Känt faktum. Det du vill ha finns alltid långt bort. Jag letar tunga maskiner för metallbearbetning (svarv, fräs, pelarborr). Gissa var de finns? Alltid minst 45 mil hemifrån, vilket är ganska drygt när de är så stora att de kräver hämtning med lastbil.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.