6 121 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
Prisvärt fräsbord från Rutlands(?)
Hej alla, jag ramlade över engelska postorderfirman Rutlands idag - dom har ett fräsbord i en intressant/låg prisklass som har fått översvallande positiva recensioner på deras webbplats:
http://www.rutlands.co.uk/sp+woodwo...ed-router-table-with-height-adjustment+dk2080
Någon här som sett det i verkligheten eller rent utav köpt ett och kan uttala sig? Jag skulle gärna vilja ha ett mindre bord som man kan stuva undan mellan gångerna. Lite "rappel" var det väl här och var så vitt jag förstår men alla som bedömt det har gett det fyra eller fem stjärnor (av fem möjliga) och det säljs för 150 pund just nu...
/Rikard
http://www.rutlands.co.uk/sp+woodwo...ed-router-table-with-height-adjustment+dk2080
Någon här som sett det i verkligheten eller rent utav köpt ett och kan uttala sig? Jag skulle gärna vilja ha ett mindre bord som man kan stuva undan mellan gångerna. Lite "rappel" var det väl här och var så vitt jag förstår men alla som bedömt det har gett det fyra eller fem stjärnor (av fem möjliga) och det säljs för 150 pund just nu...
/Rikard
Precis, det var så översvallande positiva ordalag - tänkte om någon här provat det... Jag är lite sugen själv måste jag erkänna dock - plus det tillhörande bordet...vectrex skrev:
Rikard
Hobbysnickare
· Västra Götaland / Mölnlycke
· 174 inlägg
Tänk på att fräsen endast levereras med 1/4 och 1/2 tums spännhylsor. Man bör nog kolla upp om det går att få tag på 6, 8, 12 mm spännhylsor. Det utvidgar möjligheterna till inköp av frässtål. 8 och 12 mm skaft är ju vanligast här hemma.
Är det skillnad på 1/4 och 6mm samt 1/2 och 12 mm? Det kanske är så "kinkigt"?HaendigeHerrn skrev:
Rikard
Hobbysnickare
· Västra Götaland / Mölnlycke
· 174 inlägg
Vet av personlig erfarenhet att t. ex. 1/2 tums skaftfräs inte passar i en 12 mm spännhylsa. 1/2 tum = 12,7 mm. 1/4 tum =6,35 mm. Man måste ha rätt spännhylsa till vald skaftfräsdimension.
Som sagts ovan måste det vara rätt dimension på spännhylsan. Det går inte ens med 6mm stål i 1/4" (6,35 mm) hylsa. Så kinkigt är det.
Som också skrivits ovan är inte deras recensioner att lita på. Det vittnades i en annan tråd på forumet att de går in och raderar recensioner som gett negativa omdömmen.
Som också skrivits ovan är inte deras recensioner att lita på. Det vittnades i en annan tråd på forumet att de går in och raderar recensioner som gett negativa omdömmen.
Verkar vara samma maskin ja, och då är det en "äldre" design också... Undrar om Scheppach HF50 kan vara ett bättre alternativ om man inte vill spendera typ 8000:- och uppåt, den säljs ju för mellan 2500:- och 4500:- då o då...
/Rikard
/Rikard
Jag tycker jag köper nästan bara tumhylsor då jag handlar online, för dyrt och dåligt utbud i affärerna i finland iaf.HaendigeHerrn skrev:
Klicka här för att svara