Marcussjogren skrev:
Kollar man på batteri och dragkraft så är det ju hutlöst starka grejer. En sån maskin från deWalt eller Makita hade nog gått på minst 2-3000:- till väl?
Jag köpte min Makita med 2st 4Ah batterier för 2800kr. Alltså 200kr mer än biltemas skräp :)

Ibland är det så med kina-prylar, att två olika märken som ser identiska ut är tillverkade i samma fabrik, och ibland är de tillverkade i två olika fabriker som ligger jämte varandra, till den enas stora förtret. Det kan vara svårt att veta vilket som gäller i vilka fall ;)

Och när det gäller Biltemas skruvdragare - Nej, det skulle aldrig fall mig in ett köpa en skruvdragare där för de pengarna. Man jag tror ändå som så att Biltema inte medvetet försöker luras, man får antagligen någorlunda vad man betalar för, som alltid. Det är trots allt så, att när det kommer till verktyg, så har Biltema en del riktigt bra grejer, till bra priser.
Även om man får utgå att det mesta man köper där är engångsgrejer, så gäller det inte allt ;)

possum77 skrev:
Jag har en garagedomkraft från Biltema som är in i mista skruv identisk med en modell från Big Red Jacks förutom färgen och loggan. De måste vara tillverkade i samma fabrik. Den har fungerat utmärkt i 5 år nu och kostade 700:- mindre än BRJ :)
Just det som är bekymret.. det är en BigRed (från Jula) som ska ersättas :)
Har läckt olja några år, trött på fläckar på golv och att den inte går hela vägen upp.

FredrikR skrev:
Just det som är bekymret.. det är en BigRed (från Jula) som ska ersättas :)
Har läckt olja några år, trött på fläckar på golv och att den inte går hela vägen upp.
Varför inte renovera den ??
Det borde inte vara så dyrt att byta ut lite o-ringar och fylla på ny frisk olja .;)

Släng skiten och köp en riktig istället. Jag har en kamasa som använts flitigt och den är super, fast nu är den ersatt av en Stenhöj som går hela vägen upp, till taket alltså :) De e gött :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Micro skrev:
Varför inte renovera den ??
Det borde inte vara så dyrt att byta ut lite o-ringar och fylla på ny frisk olja .;)

Brukar vara lite mer än bara o-ringar i tuber, iaf med dom vi pysslar med. Köp nytt istället för o slaska o leta tätningar i en evighet.

Thomasx: stenhöj liftar brukar jag skruva i o jobbigare saker finns inte! Ologiska och onödigt komplicerade.

Redigerat:
Lutte skrev:
Brukar vara lite mer än bara o-ringar i tuber, iaf med dom vi pysslar med. Köp nytt istället för o slaska o leta tätningar i en evighet.

Thomasx: stenhöj liftar brukar jag skruva i o jobbigare saker finns inte! Ologiska och onödigt komplicerade.
Det tycker jag inte alls, Lutte, jag har en egen i garaget som jag plockat ner, flyttat, installerat och servat, den är varken ologisk eller komplicerad, tvärtom.

thomasx skrev:
Det tycker jag inte alls, Lutte, jag har en egen i garaget som jag plockat ner, flyttat, installerat och servat, den är varken ologisk eller komplicerad, tvärtom.
Är det en 2-pelare? För dom är trevligare att jobba med dock tråkiga o synca om någon rally Kalle varit o skruvat.

Däremot har du deras sax så måste du nästan vara masochist för att finna den trevlig. Gillar som inte alls.

FeFFeDoo skrev:
[länk]

Liknar denna...
Väldigt lik, men kommer inte ur samma verktyg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.