A
Allmänobildad: Makita har bara 18ga batteridriven. Ska du ha 16 så får det bli nåt annat märke, eller luftpicka. 2-2500 för en komplett batteripicka blir svårt, då är nog begagnat som gäller.
1 svar · 2,3k läst
Valkyr
Valkyr: Måste också slå ett slag för layher, haki är djävulens påfund. Betydligt smidigare att jobba med. Även om det kanske är sekundärt priset för hemmabruk. Annars är plus eight väldigt smidigt, går åt lite färre detaljer. Dock dyrare per del, så det kanske går jämnt ut.
18 svar · 5,2k läst
holmberg87
holmberg87: [citat] Förutsatt att gängorna du ska använda är hyfsat okej och att du vet vilken gänga det är:) Den delen som ska hängas in kommer ju inte att passa längre så den måste vara mindre
16 svar · 10,6k läst
·
FredrikR
FredrikR: Instämmer med mexi.. bra val, hoppas och tror du kommer bli nöjd! :thumbup: Ja just, sen var det ju det där med sänksågen, skenorna och fräsen.. :)
28 svar · 11,2k läst
·
S
scxjhg: Tack för hjälpen, kan jag åker till Biltemas imorgon Jon
11 svar · 14,2k läst
S
Schäfer: Jag har också Volvo -13 med Calix batteriladdare samt snabbkopplig för Ctek laddare. Första året fick jag problem med larm för låg batterispänning helt utan anledning. Visade sig att Calix laddaren satt ansluten direkt till minuspolen. Jag flyttade anslutningen just till höger om batteriet där det är en jordpunkt samt kopplade även in Ctek snabbkontakten där. Efter det har jag inte
74 svar · 22,6k läst
R
Rönnis: Tack alla ni för hjälpen. Nu löser det sig med glans. Vilken support med alla ni kunniga medlemmar Stort tack /Thomas
8 svar · 8,5k läst
·
T
Thomas_Blekinge: [citat] Man ska dock se till att smörjan är syrefri annars uppnår man motsatsen. Effekten beror ju på att man applicerar en vattenavstötande film. Men fukten kan även vandra genom smörjan och nå metallytan. Därför är det en fördel om filmen är tjockare för att fördröja det. Och en tjockare film får man med trögflytande saker. Jag skulle aldrig använa motorns spillolja även om
19 svar · 7,2k läst
nimhed
nimhed: Det verkar ju finnas adaptrar typ denna. Borde passa?
7 svar · 2,6k läst
R
RealElwood: Nu har det blivit beställning, det blev en rakslip Bosch GGS 28 C för ca 2000 kr. Den kommer göra jobbet, oklart om det ingick spännhylsor dock. [bild]
6 svar · 3,1k läst
·
sir_daniel
sir_daniel: Får väll krypa till korset och beställa en från Bosch :( Bättre beg hade suttit bättre :)
8 svar · 6,2k läst
·
R
Rowah: [citat] Men självklart. Tack så blir det givetvis. Hur mkt kan man ta i varje körning med en of1010 tro. 5mm?
5 svar · 1,5k läst
·
V
vedeldaren: Hej Är ute efter en dammsugare för att koppla mina trämaskiner till. Vill ha en som startar automatiskt och kan driva upp till 1600W. Gärna en variant utan påse och med varvtalsreglering. Nån som har nåt tips?
0 svar · 1,1k läst
H
heimlaga: Om du inte skall ha större borrar än 13 mm så blir det nog bäst att köpa en borrsats 1-13 mm av bra kvalitet. Dormer eller Werkö brukar vara bra. Såna där småborrar är så pass billiga att det inte lönar sig att snåla.....om du inte är akut konkursmässig. Jag skulle inte köpa ryssborrar i de där storlekarna.
8 svar · 1,9k läst
G
gasto: Ja har en nilfisk milto 20t som ja varit nöjd med. Fast slangen på 1,9m är katastrof.. 3,50 längder som nifisk 26 pc har är minimum om man ska koppla maskiner till känner jag. Är ni nöjda fortfarande med denna? Även kärscher har bara 2,20m lång slang. Fatta ej varför dom ha så korta slangar. Är det fasta sågar är det en annan femma. Men ska man såga en 3 meter lång bräda så
8 svar · 6,3k läst
nanowire
nanowire: [citat] Ok, tack! Har inte tänkt på att den tegeln gäller även för metall. Funderar då på att ändå beställa ett fintandat bimetallblad. Jmf med ett träblad, går det att se om tänderna är tänkta för metall?
2 svar · 2,9k läst
F
fiskbuggaren: [citat] Jag menade formatbord. En rätt märklig felskrivning med tanke på tidigare i tråden.
33 svar · 14,8k läst
J
Jan271: Kreativa lösningar, sånt gillar jag.
11 svar · 4,8k läst
·
TeroM
TeroM: Nu kanske det går att hitta ngt. [bild]
32 svar · 13,7k läst
·
C
coffeeplanter: GCM 12 GDL ska vara en riktigt bra såg vad jag har förstått också (har aldrig testat den själv dock). Klart man kan vara lite nervös för flera lager och leder kan leda till glapp med tiden men den har å andra sidan funnits på marknaden i 5 år så hade många klagat på det hade de nog löst det nu. Om TS är okej med att köpa från Tyskland så finns den där inom budget (inkl frakt)
10 svar · 1,5k läst
End
End: Så länge maskinen har Plug-it är det inga problem, men räkna in kostnaden för en ny kabel för det är inte gratis. Har själv köpt TS55R på kampanj plus rabattkod så även med ny kabel låg det under halva priset mot svenska ÅF.
11 svar · 4,6k läst
M
Micke 02: Har fått sågen och är helnöjd,trodde aldrig den skulle vara så bra.Så om nån annan funderar så säger jag köp. Tack för råden i tråden Micke
10 svar · 1,9k läst
N
Niq: Du får en magrare blandning vilket kan leda till att sågen går för varm. Det borde gå att köra på dubbel mängd olja om förgasaren justeras rätt.
23 svar · 8,4k läst
Fjojtmehmet
Fjojtmehmet: [citat] Vad räknar du som billigt? Edit: stötte på tråden på Google, såg nu att den var 6 år gammal
13 svar · 5,0k läst
P
Pysslarn: Jag har köpt frässtål från Woodworking.se, har funkat bra. I alla fall förr så fick man det man beställde med posten dagen efter beställning om man beställde före kl 14. I mina ögon bra grejor till rimliga priser, inte billigt men inte heller snordyrt. //Ronnie
11 svar · 2,2k läst
nanowire
nanowire: Bilder hjälper. Sannolikheten är stor, särskilt för tidiga Bahco. För pianotrådstången med utbytbara käftar (eller vad den kan heta, här får någon av forumets alla tång-fetischister rycka in och rätta) passar det.
2 svar · 770 läst
J
Johan Jatko: Jo det var ju riktigt enkelt att byta på Octavian jag köpte i våras. Bytte både halvljus xenon, dom hade suttit där sen bilen var nu. Tycker att 19000 mil är riktigt bra på ett par lampor, så jag köpte osram original så det ska hålla ett tag framöver...
29 svar · 7,2k läst
M
Mats Werner: Har på oförklarligt sätt blivit av med en gaveldel till vår ZipUp rullbyggställning. Delen kallas "Bred ram 4-steg". Har någon en sådan del liggande och vill sälja till mig? Numer tillverkas bara tre- eller femstegsgavlar. Väldigt glad om någon kan hjälpa mig. mats.werner(at)telia.com
0 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.