mexitegel skrev:
Jo.

Värre är det med akrylaten, tror jag. Jag har en dunk som etiketten ramlat av på. Är det 2T eller 4T tro.... :o
Räkna den som 4 t bensin körde en skottning med 2 t bensin i slungan märkte inte att jag hällt i fel förens jag skulla ha 2 t dunken och då kom jag även ihåg att slungan rykte lite mera än vanligt men den gick ok men en briggs går nog på det mesta.
 
Korvgubbe
mexitegel skrev:
Jo.

Värre är det med akrylaten, tror jag. Jag har en dunk som etiketten ramlat av på. Är det 2T eller 4T tro.... :o
Dunkarna från Aspen är färgkodade, röd är 2T och blå är 4T.
 
Redigerat:
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Och tänk på att inte köra på "akrylat" för det blir inte bra, men kanske färggrant ;)
 
  • Gilla
daugaard
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
Dunkarna är färgkodade, röd är 2T och blå är 4T.
Beror på fabrikat så det är inge bra regel, har sett t.ex. 2T i gula dunkar på OKQ8.
 
Korvgubbe skrev:
Dunkarna är färgkodade, röd är 2T och blå är 4T.
Vad vore en dag utan att man lär sig något? :)
Det är en Aspen-dunk, så då kan jag hälla den i sågen då. Tur den står sig länge :)

Fördelen med Akrylatbensin är att den går att bryta i vilken färg man vill ;)
(jäkla autocorrect)
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Korvgubbe
mexitegel skrev:
Vad vore en dag utan att man lär sig något? :)
Bortkastad, så jag passar på att slänga iväg ett tack till AndersS för att han lärde mig något idag.

AndersS skrev:
Beror på fabrikat så det är inge bra regel, har sett t.ex. 2T i gula dunkar på OKQ8.
 
Och deras 4T är grön
Så ingen regel utan undantag ;)
 
hsd
Och miljösoppan finns på lösvikt, återanvänd dunken (billigare)
 
N
Du får en magrare blandning vilket kan leda till att sågen går för varm.
Det borde gå att köra på dubbel mängd olja om förgasaren justeras rätt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.