14 786 läst ·
33 svar
15k läst
33 svar
Vilken justersåg?
Du har rätt Mattias att 500 har x-roll. Jag skrev samma format bord och kapanhåll. När jag läste all text själv i går så förstod jag knappt vad jag skrivit.
Findus sågar man så mycket hoppas jag att man har en skivsåg. Om inte är det dags att köpa en.
Jag skrev inte att det inte gick. Men det är bökigt, och vist sågar man så mycket får man bra koll på vad man gör.
Men om det står och faller för en hobbysnickare att skaffa 2.5 bord för att enbart kunna såga skivor så är jag tveksam. Speciellt om det är en hammer då både arm och bom är av klenare sorten som sviktar rejält när man lägger på en skiva. Så pass mycket att snittet inte blir i 90 grader. och då faller hela grejen med att kunna såga i rätt mått direkt.
Findus sågar man så mycket hoppas jag att man har en skivsåg. Om inte är det dags att köpa en.
Jag skrev inte att det inte gick. Men det är bökigt, och vist sågar man så mycket får man bra koll på vad man gör.
Men om det står och faller för en hobbysnickare att skaffa 2.5 bord för att enbart kunna såga skivor så är jag tveksam. Speciellt om det är en hammer då både arm och bom är av klenare sorten som sviktar rejält när man lägger på en skiva. Så pass mycket att snittet inte blir i 90 grader. och då faller hela grejen med att kunna såga i rätt mått direkt.
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Så. Eftersom K500 tydligen har så rackigt justerbord att man lika gärna kan köpa en hammer blev det istället en K700. Jag lyckades däremot sansa mig på längden när jag insett att jag nog ändå har rätt ont om plats. Tyvärr ingen rits men det berodde mer på vad jag lyckades få tag på än på att jag ändrat preferenser.
Tack alla som varit delaktiga i beslutsprocessen.
Tack alla som varit delaktiga i beslutsprocessen.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden