I
ironpower: Jag har en urgammal (70 tal) sliten Gilson 16 med hydrostat den drar utan vidare bilsläp med drygt 300 tegelpannor på ( ca 1 ton). Så nått liknande kan ju vara ett budget alternativ [bild]
12 svar · 4,4k läst
·
J
jtl: [citat] Tackar, precis vad jag var ute efter! Tror att 219-064 är väldigt nära.
4 svar · 2,6k läst
·
I
importensketsig: Kan den ha dragit upp och lindat plast runt axeln? Jag skulle plockat klingan osv och kollat noga.
1 svar · 793 läst
M
mhacker: Jepp, beställde från Elux till slut. Låter som om något kärvar inne i fläkten? Det sitter väl någon automatik någonstans som känner av hur pass svårt det är att suga luft, det kan kanske vara den som är trasig/igensatt?
12 svar · 2,1k läst
Rabbithole
Rabbithole: Skulle naturligtvis vara en med varvtalsstyrd kompressor som anpassar sig efter förbrukningen ;)
14 svar · 24,2k läst
H
Harald Blåtumme: En av de viktigare egenskaperna i en borrhammare är att ha steglös varvtalsreglering. Detta är helt nödvändigt för att kunna initiera ett borrhål exakt på bråkdels millimetern där man vill ha det. Billiga borrhammare brukar vara on/off, ett exempel på hur det ska vara är Hilti TE2-M (och förmodligen flertalet av bra borrhammare). Körde ett par 12mm-hål härom dagen i gammal
6 svar · 4,9k läst
H
Hasse C: Tack för info! Då kan jag köpa en med tillägget DY utan risk:-)
2 svar · 1,7k läst
Mikael_L
Mikael_L: Fundera på om du vill ha de lite kraftigare ga16 T-dyckert. ga18 som är vanligast duger inte till att sätta takpanel och sånt.
2 svar · 1,7k läst
S
smurfen72: Menar du att anhållet rör sig på Bosch bänken eller varför skulle precisionen saknas.
25 svar · 9,3k läst
T
thomasx: Ja, max diameter på borret, givet någon viss standard antar jag. Det går ju som regel att borra med större diametrar, men det tar längre tid och kanske sliter hårdare på maskinen.
1 svar · 5,2k läst
J
Jonas_80: Hej Ymer! Det gick fint. Sidostabiliteten är bra tycker jag, trots att jag har en grovhuggen och stor spaljé. Att de står omlott (se bild) med gängstång mellan gör en hel del skillnad. Har man bara en linje (som ett staket) tror jag man ska gå på en två plattjärn som är större än vad det finns TT-stöd. [bild]
16 svar · 10,9k läst
·
M
Micke 02: Gillar verkligen denna maskin men skivorna är svindyra är det nån som har hittat billiga (trä,plast) 11,1mm tapp. Jag hittade en på jula men tyvärr nån mm för stor,ett av projekten just nu är detta [bild]
0 svar · 1,4k läst
·
Alltgår
Alltgår: http://www.rinkabyror.se/artikel/blaa-ror-20/?select=true Dessa är gängade i ena änden. Köpte själv 9 meter nyligen..Till en jättelång limknäckt. Nej...jag ska ha mina till avdragsbanor när jag lägger plattor.
4 svar · 6,3k läst
T
Toddbertuzzi: And the winner is........ .....blocknyckeln! :cool:
18 svar · 6,0k läst
·
Microkatten
Microkatten: Tack vara snabb leverans av Verktygsproffsen anlände min 16T panther-klinga redan i går, två dar efter beställning, super! Klyvning med den nya klingan vidtog strax därefter [bild] Då kan man ju undra - var det någon skillnad jämfört med 36T universalklingan? Låt mig uttrycka det så här: jag blev osäker på om det verkligen låg något virke under sågen...:wow:
29 svar · 12,2k läst
·
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Jaha, jag trodde att det var MDF-dammet som var problemet. Har själv aldrig behövt byta lager på någon av mina 1010or (jo en, fast det var dåliga lager när jag köpte den). Fast då fräser jag inte så vildsint med dem iofs. Har det inte skrikit och låtit otrevligt när du har fräst?
21 svar · 4,8k läst
·
D
DinGranne: Är väldigt nöjd med tipsen och att jag fått tips om dom viktigaste åtgärderna att börja labba med imorgon. Mycket tacksam för svaren! @nanowire @jac tack för de bra tipsen om GTS10an. Jag har mest snickrat sommartid och ute annars under altanen. Här skall tätas, sugas, klingskyddas o tappas ur damm. :) Blir lite nyfiken hur Mattias (woodgears.ca) kan mäta upp så lite damm kring sin
15 svar · 9,2k läst
T
Thomas_Blekinge: Tack!
23 svar · 6,0k läst
·
T
23 svar · 6,0k läst
·
erikssonandreas
erikssonandreas: Har sågen kommit än? :)
27 svar · 6,6k läst
·
O
Octavianus: Jag gav upp idén med att bygga en cellplastskärare. Jag blev avskräckt av att det skulle gå så långsamt, så kör med såg och motorsåg. Skräpar mycket och blir inte exakt men fort går det. Samt lätt att fräsa lite med motorsågen för lite hinder som dyker upp.
16 svar · 7,1k läst
TeroM
TeroM: Talmetern funkar att använda på samma sätt. Lättare med 6m modellen då den har större flärp och rits.
4 svar · 3,0k läst
Snailman
Snailman: [citat] Jag hade nåt skit från biltema, som hade hårt gummi och kolliderade med glasögonen, skaffade sen msa 200 masken från Jula, som nämns på sidan före, och med den tänker jag inte på glasögonen alls. Behöver jag skyddsglasögon så kör jag med ett visir och samma mask. Kan bli lite imma på insidan av visiret från andningsmasken.
16 svar · 12,5k läst
·
H
Henrik Christenson: [citat] Visade sig funka utmärkt!
7 svar · 3,2k läst
·
HogeN
HogeN: köpte från Geek/wish för ~1år sen typ 35st för 40€ alla var i en egen plastpåse. men dom saknade dendär "sista" slipningen som gör dem vassa. dom skär men du använder inte bladet 2dagar. iaf dom som jag fick men 40€ för 32stickskär.trä&bimetal och 3halvmånblad ist för 190€ för endast 10pack av feinblad. säger sig själv :)
6 svar · 3,0k läst
A
andy999: Fanns även sticksågar från Bosch (GST 18 V-LI) till samma pris som cirkelsågen (993,75kr).
1 svar · 1,1k läst
·
H
heimlaga: Säljer en del för 5 euro säcken åt hästägare och andra djurägare. En säck är en kvart kubikmeter. Ibland har jag gett någon säck åt maskinskruvande kamrater att suga upp olja med av verkstadsgolvet och ibland blir det litet spån över som ingen vill ha och det dumpar jag i en grusgrop i skogen.
7 svar · 4,3k läst
ceson
ceson: Min fräs har hängt i tre M4 i ca. tre år och arbetat hårt utan andra problem än att jag fått förstärka plattan den hänger i p.g.a. att den började hänga ner lite,inte konstigt iofs. för fräsen är ju ganska tung. Nu har jag ingen iläggsplatta utan har monterat min direkt i plywoodskivan. Om du kollar instruktionsboken på bild S så visar Bosch på att du tar bort glidplattan och
6 svar · 3,3k läst
·
K
kajs: Om snön packas i utkastarhålet så blir effekten den att remmen kan gå av.vid kontakt med företaget så kommer det troligen att ordna sig. Ja så är det.man får vad man betalar för
2 svar · 6,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.