Alltgår
Alltgår: Hej! Ursäkta att jag dröjt med svar. Det ser mörkt ut. Skruvhålen under dw745 sitter på 420 mm cc ser det ut som. Maxavståndet på i hållarna till gta 3800 ser ut att vara 400 mm... Och kombinationen skulle bli otympligt hög, som påpekats. Jag rekommenderar verkligen de7400 bordet. Väldigt smidigt och stabilt. Från England, Frankrike och Tyskland finns det att få billigt.
12 svar · 3,8k läst
F
F_man: [citat] Uppfällbara "stopp" eller anslag finns på KSU400 i alla fall och fungerar bra.
9 svar · 5,7k läst
pools
pools: Jag tycker nog att man ska utgå från de mejslar man redan har. Eller verktyg över huvud. Om man köper en hel sats så köper man mejslar eller verktyg som man redan har sen förut. Köp därför dom verktyg man behöver just nu och i bra kvalitet. Typ Wera. Dom gillar jag, passar bra i min hand. Jag köper alltid nya verktyg ett och ett, när jag behöver dom. Då får man en uppsättning av
45 svar · 20,0k läst
·
K
Kalle_A: Ljudnivå framgår inte i min manual. Jag vill betona att jag är lekman och delar med mig av mina erfarenheter av egen användning. Hur och var den installeras kan påverka ljudnivån rätt mycket. Låt mig ta ett exempel. Om ett särskilt utrymme ska avfuktas och att det utrymmet angränsar till rum känsliga för ljud går det att ställa en avfuktare rätt långt bort och via slang leda in
4 svar · 2,9k läst
S
smurfen72: En vanlig roterande fil funkar hyffsat i en borrmaskin även om varvet är lite för lågt för att den ska ta bra men spånorna fastnar överallt om det är metall du ska köra i.
8 svar · 3,8k läst
Shakula
Shakula: [citat] Har också för mig detta, när jag köpte min för lite mer än ett år sedan så sades det att motorn var samma i Mini, Midi och CTL26. Om du vill ha en mindre extra dammsugare, kan du inte köpa en Mini/Midi och sedan sätta på en Dust Depoty när den används i verkstad?
16 svar · 5,0k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Om du bygger för festooltvingar istället räcker det med två boschtvingar till skenorna (vilket är det enda de duger till). Festooltvingar finns i många fabrikat, kolla tex axminster, och är både starkare och billiga http://www.axminster.co.uk/axminster-guide-rail-clamp-ax954939
11 svar · 5,3k läst
·
pools
pools: Jag hänvisar än en gång till Youtube. Tillverka en egen! Du kommer att bli stolt över dej själv när du tillverkat den.:thumbup: https://www.youtube.com/results?search_query=marking+gauge /P-O
17 svar · 8,5k läst
pools
pools: Mitt råd är att köpa dom stål man behöver just nu. Istället för ett set med stål som man aldrig eller sällan behöver. Jag har köpt "kina"-stål på e-bay.;) Dom funkar hyfsat bra. Men dom är så billiga att man kan köpa ett gäng till en tiondel av vad ett stål från Bosch eller DeWalt skulle kosta. Vet du att ett stål kommer att användas ofta och länge kan det vara idé att
11 svar · 10,5k läst
pools
pools: Jag köpte en Bosch PTS 10 i somras. Med tanke på att modifiera den så att den passar mina behov. Den duger inte som proffssåg som den är, men är en billig såg att modifiera. Den behöver justeras lite för att bli exakt. T.ex. är paralellanhållet alltför "sladdrigt", men det går att fixa. Likaså är geringssläden inte heller så exakt som den borde vara. Det går att fixa det också.
17 svar · 4,5k läst
P
Pierre_r: [citat] Jag har varit med om något liknande på jobbet fast med en vinkelslip. Stod och skulle kapa en ganska grov metallbit som jag behövde för att bygga ett fäste till någon ventil på ett släp. Rätt som det var så bara small det till från vinkelslipen, när jag hade släppt knappen för att kolla om skivan gick sönder så såg jag att hela axlen som kapskivan sitter på hade lossnat,
72 svar · 17,1k läst
·
L
Lovan83: Jag har redan ett lxt paket. Det var mest för att det här paketet var med tre batterier(på 4Ah). Skruvdragaren, laddaren och låda blir överflödigt. Kan iof sälja iväg men det kanske inte är värt mödan. Jag köper nog ett extra batteri(eller paket) om jag känner behov av det framåt sommaren. Iof skulle det varit trevligt med nya modellen som är snabbare och med olika hastigheter... :)
8 svar · 3,6k läst
Ö
öringen: Jajjemän. Två fulladdade
2 svar · 1,5k läst
Mikael_L
Mikael_L: Det blir väl inga gnistor när man skruvar i EX-miljöer. :cool:
2 svar · 1,3k läst
haavard
haavard: Du tror inte du skall börja med att posta i nåt annat än "verktyg, maskiner & fordon"?
1 svar · 798 läst
heos
heos: [citat] Vad jag vet så är MFT och VL lite djupare än CMS-enheten. Såg några "intressanta" lösningar på det hela längre ner i de här trådarna: http://festoolownersgroup.com/festool-tools-accessories/cms-table-extension-question/ http://festoolownersgroup.com/festool-tools-accessories/connect-cms-module-to-mft3/
18 svar · 5,1k läst
·
G
Great: Nån som har nån erfarenhet av denna https://www.conrad.se/Slipmaskin-Basetech-2004.htm?websale8=conrad-swe&pi=1168631
0 svar · 1,1k läst
B
BlueX: [bild] Nu har jag även fått de beställda styrskenorna: 2 st FSN1600, skarvbeslag, och bag. Jag tänkte lära mig använda skenor för sågning med att rensåga altantrallen vid frisen samt såga en del skivor, etc. Det är nog bra att skaffa sig erfarenhet innan man går på mer avancerat/noggrant jobb som att rensåga stavparkett. Då kommer jag även skaffa mig bra sänksåg och bra
9 svar · 4,2k läst
·
pär h
pär h: Tyckte det stod att det var 4 tiondelars precision. Och det är lite väl mycket för en cnc. Men jag tror inte man får se denna som en renodlad cnc utan som någon form av komplement. Iden är ändå lite cool kan jag tycka
3 svar · 1,6k läst
Daniel_N
Daniel_N: Här var det inte mycket drag. Tar bort klistret på denna. //Mod
11 svar · 30,6k läst
F
Frebbe: Titta på festools hemsida. Där ser du vad som ingår i paketen. Det handlar om vilka tillbehör som följer med. Styrskena kch kanske nått mer i detta fall.
47 svar · 15,9k läst
pools
pools: [citat] Hej Ronnie! Där har du en bra idé! Ska genast överväga den. Jag har lite plexiglas jag kan använda till det. Eftersom jag inte kan använda dom är det ju bättre att visa upp dom istället för att dom bara ligger i sin låda i skåpet. Jag lägger upp en bild när jag är klar. (Kan ta lite tid då jag har en hel del annat att fixa först) /P-O
20 svar · 6,0k läst
·
vedtony
vedtony: [citat] Tack för infon, då ska jag försöka ge lyften en chans!
5 svar · 784 läst
·
Strip
Strip: Är det nån som klämmat på den? Provkört?
0 svar · 455 läst
Fjojtmehmet
Fjojtmehmet: Jag kan förstå tankesättet med att hastighet minskar faran/rädslan Bandsåg ser jag inget problem med, klyven är lite obehaglig; men överhandsfräsen är lite läskig Sen blir man riktad av upplevelser Jag vet att jag finner obehag i fräsen efter att jag kantfräste med ett kopieringstål från jula. Helt plötsligt skar kullagret med värsta smällen, som vanlig människa ryggar man
8 svar · 2,8k läst
R
Robert-san01: Har nu hittat en lösning! De grön-blå kompisarna från Tyskland hade naturligtvis en maskin för detta. TS-85 och VN-HK85 löser problemet. Det är en notfrästillsats som går att ställa mellan 16 och 25mm brett och upp till 35 djupt. Har 8st vändskär som fraser. Typ 9000ex moms för kittet. :) Detta borde även vara den ultimata spårfräsen för golvvärme.
20 svar · 9,2k läst
nino
nino: Meka å meka, ska inte byta motor å sånt men med en grabb som har en a-traktor duett så blir det lite fixa mest hela tiden, är även gräs där nu men ska bli grus tror jag
8 svar · 2,4k läst
L
L-OFast: Hej. Jag upplever problem med spånuppsamlingen på min för övrigt väldigt fina maskin. När jag planar så far spånet tillbaka ut samma håll som jag matar in. Jag har en spånsug som suger strax över 2000 m3/h som är påbyggnad med 120mm rör fram till maskinen med mjuka böjar (inga 90° spiro) sista biten är krympt till 100mm slang, det kan vara den strypningen som är orsak. Har fler
0 svar · 1,0k läst
nanowire
nanowire: Det var ett tag sedan jag såg den också så tala ur skägget pojkar; vad är det han säger som inte är applicerbart på sågar >14"?
7 svar · 5,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.