WilliamNorah
WilliamNorah: Och de är luftade nyss
18 svar · 10,7k läst
·
Daniel Tulered
Daniel Tulered: Jag tog en elektriker som även monterade säkerhetsbrytare och jordfelsbrytare!
10 svar · 3,1k läst
·
C
Comfort Thomas: [citat] Står normalt i produktbladen.
23 svar · 3,7k läst
·
S
Sticke: Problem löst!
1 svar · 1,2k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] du kan ju prova att ta bort träribborna och sätta ishockeypuckar under fötterna hur eller hus skulle jag ha träribborna på andra ledden dvs tvärs trallen
11 svar · 7,6k läst
·
useless
useless: Öppna och mät om det är spänning fram till den.
10 svar · 4,6k läst
1
Anonymiserad 173289: Vi har ju haft båda. Det är inte stor skillnad. Något bättre luftflöde på LN35 som vi har nu jämfört med den förra. Fast då är den nyare också. Lite nyare design och utseende.
7 svar · 5,1k läst
C
Comfort Thomas: Du kan nog pruta lite till på Daikin modellen då dom har kampanj på den ;)
5 svar · 2,3k läst
·
N
Nilzons: Huset är från 1975. Vi har väl det som kallas självdrag och det funkar väl sådär om jag ska vara ärlig.
3 svar · 1,4k läst
useless
useless: Volymen borde inte vara så viktig när man har ingjuten golvvärme. Jag skulle ha börjat med att se över möjligheten att trimma styrsystemet innan jag gjorde andra ingrepp.
15 svar · 4,3k läst
E
Anonymiserad 137805: Som de aldrig får tillbaka
46 svar · 20,5k läst
Staffans2000
Staffans2000: Oj oj oj. Vid kontakt med PVC och kylda kopparrör uppstår en kemisk elektrolyttermisk reaktion (den så kallade Humbugeffekten) som sönderdelar fogskummet på molekylär nivå till lika delar Asbest och svartmögel. En saneringsfirma med specialkompetens skall omedelbart anlitas. Alternativt: Gör ingenting.
2 svar · 881 läst
F
fsn: Nån som vet hur jag deaktiverar innegivaren? Har kopplat bort kablarna men den säger ändå att jag har en intemperatur samt ett inställt värde.
4 svar · 3,1k läst
·
Pen
Pen: En del låter plastnivåkärlet sitta kvar, andra byter mot "vanligt" expansionskärl. Jag försökte först det förra men det höll inte tätt när jag trycksatte det. Försökte täta men lyckades inte så jag bytte till expansionskärl. Jag har knappt två våningars vattenpelare plus marginal till högsta konvektorn för frikyla. Det finns de som säger att plåtkärlet korroderar av brinen
9 svar · 5,7k läst
R
Renovatorus: Hej! Jag är nyregistrerad på det här forumet. Jag har däremot länge läst och fått många svar på frågor jag haft, på flera olika områden. Tack för det! Nu har jag en första egen fråga. Jag ska (måste) nog snart byta ut min bergvärmepump. Den tickar och går fortfarande, men den är från 1992 och eftersom jag kommer att sälja huset inom de närmaste åren, så tror jag det bästa
0 svar · 1,7k läst
K
Anonymiserad 137805: Men så är det i forum. Skapa rubriker g ixa likes.
133 svar · 25,4k läst
·
T
Thomas_Blekinge: Nu var jag och letade igen men hittar inga smutsfilter. Jag har tittat på bilder och i Nibes installatörsinstruktion hur de borde se ut men - nej. Finns så klantiga installatörer som missar det? Filtren följde ju med pumpen!
11 svar · 2,0k läst
·
E
EyEr0n: Din fråga är alltså vad man kan förvänta sig att det nya huset har för energibehov? Min uppfattning är att det är något som din hustillverkare redan skall kunna svara på innan du beställer huset. Det finns ju krav på att hus ej får dra hur mycket energi som helst. Jag tror att klass C är lägsta tillåtna för nya villor idag.
8 svar · 3,7k läst
Å
Åkeson1: God ide jag har en 60liter beredare i serie med slinga i acktank,har fungerat i ett tiotal år Dock har jag lite högre effekt på värmeelementet i beredaren. på sommaren fungerar varmvattnet på 60litersberedaren då värmepumpen är avstängd hela sommaren.Kan rekommendera detta.
4 svar · 3,6k läst
·
M
MagnusHome: Aha, låter logiskt. Jag hade hoppats på någon form av sån funktion utan att veta
2 svar · 3,2k läst
Å
Åkeson1: Håller på att köra igång två luft/vatten pumpar från Stiebel. Dessa skall köras parallellt på värme utan vv.beredare. Dipswitchar oklar instruktion om inställning? enligt instruktion skall brytare 1 och 4 vara till på wptyp men i Wpmw styrningen står det värmepump 9 vid kontroll? dessutom startar bara pump 1. någon ide om vad som är fel?:thinking:
0 svar · 905 läst
H
Havstomat: Ja, pumpen har några PR p [citat] Ja, pumpen har några år på nacken.. Men då fortsätter vi på inslagen väg i några år till! Tack för hjälpen.
6 svar · 1,2k läst
T
tomasjo: Bra fråga. Vi flyttade in i maj och då var de stängda. Fram tills nu har jag inte reflekterat så mycket över dem.
9 svar · 11,7k läst
·
Griffeltavlan
Griffeltavlan: Du kan lufta på radiatorerna? Stäng av pumpen bara så brukar luften gå uppåt. Annars får du släppa på övre gängan ovan pump o få ur luften.
1 svar · 3,5k läst
S
Sniper66: Hej. Har precis liknande fenomen hemma nu, hur löste detta sig?
13 svar · 11,8k läst
H
Hallan: [citat] Jag tyckte själv att det var svårt att få bra hjälp av dom lokala firmorna, tog då kontakt med en online och det har varit hur bra som helst so far. Nu har jag ju inte haft strul med nåt (har ju inte ens fått grejerna ) men tvivlar inte på att om den dagen kommer så får jag nog bra support. Har 3 års totalgaranti och 5 års kompressorgaranti på Panasonicen.
8 svar · 7,9k läst
·
Rabbithole
Rabbithole: Du får väl räkna på 0,35l/h×m2 som flöde
10 svar · 2,0k läst
nikasp
nikasp: [citat] Japp, det är oisolerat. Det är vänstra som jag främst vill lappa och laga lite,
3 svar · 1,1k läst
·
D
DorisDoris: [citat] Den stog på 50 när vi flytta in i våras. Vi sänkte till 40 på installatörens inrådan.
14 svar · 8,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.