Extra isolerat med fogskum? I Genomförning i källarväggen var bergvärme rören placerade i typ PVC avlopp rör dia ca 100mm ganska tunn armaflex, där var det riktigt kalldrag så jag körde in fogskum där, nu efteråt funderar jag om det var smart eller inte, tacksam för svar på detta inlägg.
 
Inga problem med det, sov lugnt!
 
Staffans2000
Oj oj oj.

Vid kontakt med PVC och kylda kopparrör uppstår en kemisk elektrolyttermisk reaktion (den så kallade Humbugeffekten) som sönderdelar fogskummet på molekylär nivå till lika delar Asbest och svartmögel. En saneringsfirma med specialkompetens skall omedelbart anlitas.





Alternativt: Gör ingenting.
 
  • Gilla
  • Haha
kest och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.