Lizzardo
Funderar lite över en luft luft i garaget och fiskar efter lite köpråd.
Ca 120 kvm med takhöjd på 3,35m.
Gillar att hålla ca 18-19 grader varmt på vintern.
24 cm isolering i väggarna, något mer i taket (ej utfört än).
Treglasfönster och ok u värde på portar.

Stort för en pump men helt ok isolerat för att vara ett garage.
Så frågan är vad man ska satsa på rent storleksmässigt, vill inte ha något underdimensionerat som bara står och avfrostar på vintern.
Är inte direkt märkesfixerad men vill ha något med bra kvalitet, gissningsvis från någon av de stora hajarna.

Förslag på det? :thinking::D

sunnis
Jag köpte en Mitsubishi FH35 till mitt garage, dock ej driftsatt än så jag kan inte uttala mig om resultatet tyvärr. Varför jag valde den var för jag har en sådan i huset, beprövad modell med bra effekt och rimligt pris. Enda skillnaden mot en "modern" FLP är väl att den saknar appstyrning. Sedan har jag komplementerat med en "fusk-FTX" enhet Mitsubishi VL-100 för att kunna ha ventilerat men med återvinning.

• Gilla
Lizzardo
  • Laddar…
P
Gillar Mitsubishin haft i båda husen. Dels är den väldigt tyst, och dels väldigt effektiv. Den har en fläkt som är riktigt stark och når ner på golvet. Många pumpar klarar inte det och då vispas ju luften runt uppe i taket och golven förblir kalla.

Bifogar lite bilder på appen. Den kunde kanske varit modernare. For mitt behov duger den dock fint. Frostskydd och timer är bra funktioner.

• Skärmbild av en app för styrning av Mitsubishi värmepump med inställningar för rumstemperatur, fläkthastighet och väderleksinformation.
  • Skärmbild på en app för timerinställningar med text som beskriver hur man ställer in ett veckoschema för ett system, med en varning att internetförbindelsen krävs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Graf i en app som visar uppskattad energiförbrukning för värme, kyla, torkning och fläkt över flera månader.
  • Skärmdump av en Mitsubishi värmepumps styrningsapp med öppen meny för inställningar som visar frostskydd och timer funktioner.
    Skapa konto
  • Skärmavbild av temperaturhistoriken i en app med grafer för inställd rumstemperatur, faktisk rumstemperatur och väderprognos.
    Skapa konto
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Lizzardo
  • Laddar…
Rätt stor volym så kan behöva FH50 beroende på utetemperaturer och ventilation.
AP42 eller LN50 kan vara alternativ.
AP har inte så mycket lull lull vilket kan vara en fördel i garage med lite sämre luft, wifi modul inbyggd
Finns även AP50

• Gilla
tomasjo och 1 till
  • Laddar…
S
Lätt en Daikin XRH40. En sådan kan du få med totalinstallation för runt 22500 där det ingår eldragning.

• Gilla
Lizzardo
  • Laddar…
Du kan nog pruta lite till på Daikin modellen då dom har kampanj på den ;)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.