Abbe W Abbe W skrev:
Scheppacs grejer görs i södra Tyskland
Det står "Made in China" på förpackningen.

• Förpackning med produktinformation för Scheppach RS400 roterande sikt, märkt "Made in China.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Wow
Abbe W
  • Laddar…
Vasan1628 Vasan1628 skrev:
Det står "Made in China" på förpackningen. Ligger det i södra Tyskland?
Japp. Och jultomten kommer från nordPolen

• Haha
Abbe W
  • Laddar…
useless useless skrev:
Går det att köpa nånting utan att saker kommer från Kina?
Ja, om man anstränger sig. Ofta får man dock ge upp sökandet i butikerna för där säljs nästan bara billigt skräp. Man får ofta beställa på internet.

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Ja, om man anstränger sig. Ofta får man dock ge upp sökandet i butikerna för där säljs nästan bara billigt skräp. Man får ofta beställa på internet.
Har du några exempel på t ex trädgårdsmaskiner som inte innehåller några komponenter tillverkade i Kina?

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Jag tittade på Mullrik också, men har själv för mycket massor i olika fraktioner att ta hand om För att den skulle vara aktuell. Verkade dock vara väldigt välbyggd.
www.mullrik.nu
www.youtube.com/watch?v=f35muIJIMuA
S Steffo58 skrev:
Gett upp att finna en elektrisk jordsåll.
Istället har jag funnit o köpt en manuell sådan. Den heter mullrik o man vevar för hand. Testat några dagar nu o är överförtjust. Den lilla manicken sopar banan förlåt komposten på nolltid.
Hemsidan heter mullrik.nu där finns utförligt beskrivning, återförsäljare, foto, film mm och den kostar ca 2400kr.
Tack för tips! Ska beställa en sådan!
www.mullrik.nu

Redigerat:
Det står "Made in China" på förpackningen.
Önskar att jag hade kvar min förpackning, klart lurad av deras marknadsföroing då.

• Gilla
Vasan1628
  • Laddar…
Abbe W Abbe W skrev:
Önskar att jag hade kvar min förpackning, klart lurad av deras marknadsföring då.
Ja, tråkigt att höra. Jag brukar kolla väldigt noga innan jag köper grejer.
Jag bojkottar Kina till varje pris. Bokstavligen. Det är av politiska skäl helt enkelt. Man får betala extra, ibland rejält men jag märker att man får betydligt bättre kvalitet.

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
Tack för tips! Ska beställa en sådan!
www.mullrik.nu
Jag kollade lite närmare på den. Stödhjulen till trumman är made in China, så du får tyvärr leta vidare.

• Haha
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag kollade lite närmare på den. Stödhjulen till trumman är made in China, så du får tyvärr leta vidare.
Om det står Made in Germany ska man naturligtvis välja denna - även om den innehåller kinesiska komponenter.
Om det står Made in China ska man inte välja denna då den sannolikt inte innehåller någonting utanför Kina.
Har du förstått eller ska jag gå in ännu mer detaljerat? Min 5-åriga dotter förstod på en gång.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.