11 515 läst ·
7 svar
12k läst
7 svar
Rotakproblem (43Li) - går ett par sekunder
Hej,
Jag har ett problem med vår Batteriklippare. Den går i ett par sekunder sedan lägger den av. Den startar inte om om jag inte kopplar ur och i batteriet. Då går den ett par sekunder igen. Jag har provat 2 olika batterier och exakt samma problem så rimligen är det glapp/problem någonstans på själva klipparn. Är det någon som har en kvalificerad gissning? Något som kan tänkas glappa/behöva rengöras som jag kan ha missat? Vi har hunnit kört en vända i år utan problem. Klipparn köptes förra året.
Jag har ett problem med vår Batteriklippare. Den går i ett par sekunder sedan lägger den av. Den startar inte om om jag inte kopplar ur och i batteriet. Då går den ett par sekunder igen. Jag har provat 2 olika batterier och exakt samma problem så rimligen är det glapp/problem någonstans på själva klipparn. Är det någon som har en kvalificerad gissning? Något som kan tänkas glappa/behöva rengöras som jag kan ha missat? Vi har hunnit kört en vända i år utan problem. Klipparn köptes förra året.
Löst sig. Pratade med Bosch och fick tipset att göra en extra koll vid "nyckeln" bredvid batteriet innan jag skickar den på service. Putsade runt lite där och nu går den som en klocka. Lika bara att skriva det om nu någon annan får samma problem och hittar hit.
Tack för uppföljningen! Mina föräldrar har också en Rotak 43 Li och hade problem med att den inte startade och då var det också "nyckeln" som strulade.Zeke_Varg skrev:
Nyckeln, jag är nog lite trög, fattar inte riktigt vad jag borde göra, vad menas med n
nyckeln?
Jag har ovanstående problem och jag drar ut batteriet och åter monterar och smäller ner kåpan, då fungerar ett tag!
nyckeln?
Jag har ovanstående problem och jag drar ut batteriet och åter monterar och smäller ner kåpan, då fungerar ett tag!
Det sitter en "nyckel" i röd plast på ovansidan precis bakom batteriluckan.
När jag söker bilder på google verkar det som alla inte har denna. Min inköpt hösten 2015 har denna nyckel.
Man kan skymta nyckeln på bilden i artikeln nedan.
http://m.dinside.no/934456/test-av-bosch-rotak-43-li
När jag söker bilder på google verkar det som alla inte har denna. Min inköpt hösten 2015 har denna nyckel.
Man kan skymta nyckeln på bilden i artikeln nedan.
http://m.dinside.no/934456/test-av-bosch-rotak-43-li
Väcker liv i denna gamla tråd. Har samma problem som nämnts ovan, men har inget problem med nyckeln. Någon annan som har någon ideé?varmkorv skrev:
Om batteriet indikerar på att det är bra laddat tror jag det isf är nyckeln som krånglar på något sätt för dig. Går den kort och lägger av vid varje start? Vad gör du då för att den ska starta igen? Skulle kanske bortsta/blåsa lite vid batteri och nyckelinfästningen.Newberg83 skrev:
Jag har haft ungefär samma problem med tre olika batteridrivna produkter från Husqvarna . Har för mig att det är någon sorts brytare som har gett sig.Z Zeke_Varg skrev:Hej,
Klicka här för att svara