Min Kärcher K4.97M frös i vintras och efter det så flödar vattnet genom maskinen. Se video.
Jag har plockat isär pumphuset (en en hel del annat) utan att se att något är trasigt. O-ringar och plastdetaljer är hela.
Jag är inte så bra på mek, men tänker att det kan vara en ventil som pajat? Vart är den i så fall? Kärscher har ju en bra sida för att hitta reservdelar, men den hjälper mig inte längre.
Har jag missat något?
Är det bara beställa nytt pumphus och hoppas att det blir bra?
Jag har plockat isär pumphuset (en en hel del annat) utan att se att något är trasigt. O-ringar och plastdetaljer är hela.
Jag är inte så bra på mek, men tänker att det kan vara en ventil som pajat? Vart är den i så fall? Kärscher har ju en bra sida för att hitta reservdelar, men den hjälper mig inte längre.
Har jag missat något?
Är det bara beställa nytt pumphus och hoppas att det blir bra?
Då är det bättre att lämna Kärscher-träsket och köpa en ny AVA. Knappast lönt att lägga pengar på en gammal K4.97M som har frusitJ jonasborg skrev:
Kärscher är bara skit numera som lever på att man har samlat på sig massa tillbehör som bara passar till deras maskiner ... men ... dom passar även till AVA.
Så ta nu steget och våga lämna Kärscher-träsket
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
ja det finns inga ventiler som hindrar vattnet från att flöda genom maskinen och ut mot strålröret. Att en dylik pump kan bygga tryck beror på de backventiler som arbetar bakåt mot flödet. Att vattnet inte kan backa alltså.
Klicka här för att svara