890 läst ·
3 svar
890 läst
3 svar
Åkklippare går bara på full choke
Hej har en åkklippare med en tecumseh motor 18 hk den vill bara gå på full choke . Har haft förgasaren isärplockad 2 gånger för rengörning har bytt tändstift och äver bränslefilter har kollat membranen men den går dåligt och bara på full choke . Ja har läst att fler haft samma problem och har satt dit ny förgasare och fått det fungera .... är det så tokigt att man får byta förgasare ? Någon som vet
Kolla efter torrsprickor på inkommande bensinslang.kan ta in tjyvluft därcolten1860 skrev:
Hej har en åkklippare med en tecumseh motor 18 hk den vill bara gå på full choke . Har haft förgasaren isärplockad 2 gånger för rengörning har bytt tändstift och äver bränslefilter har kollat membranen men den går dåligt och bara på full choke . Ja har läst att fler haft samma problem och har satt dit ny förgasare och fått det fungera .... är det så tokigt att man får byta förgasare ? Någon som vet
Jag fick tag på en ny förgasare satte dit den och traktorn går som den va nycolten1860 skrev:
Hej har en åkklippare med en tecumseh motor 18 hk den vill bara gå på full choke . Har haft förgasaren isärplockad 2 gånger för rengörning har bytt tändstift och äver bränslefilter har kollat membranen men den går dåligt och bara på full choke . Ja har läst att fler haft samma problem och har satt dit ny förgasare och fått det fungera .... är det så tokigt att man får byta förgasare ? Någon som vet
Klicka här för att svara