Hej har en åkklippare med en tecumseh motor 18 hk den vill bara gå på full choke . Har haft förgasaren isärplockad 2 gånger för rengörning har bytt tändstift och äver bränslefilter har kollat membranen men den går dåligt och bara på full choke . Ja har läst att fler haft samma problem och har satt dit ny förgasare och fått det fungera .... är det så tokigt att man får byta förgasare ? Någon som vet
 
Jag vet inte vad förgasaren kan ha för fel men din åkklipparmotor drar tjuvluft nånstans. Försök leta var den drar tjuvluft genom att spraya försiktigt runt insug och förgasare med startgas och kolla när varvtalet ändras.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
colten1860 colten1860 skrev:
Hej har en åkklippare med en tecumseh motor 18 hk den vill bara gå på full choke . Har haft förgasaren isärplockad 2 gånger för rengörning har bytt tändstift och äver bränslefilter har kollat membranen men den går dåligt och bara på full choke . Ja har läst att fler haft samma problem och har satt dit ny förgasare och fått det fungera .... är det så tokigt att man får byta förgasare ? Någon som vet
Kolla efter torrsprickor på inkommande bensinslang.kan ta in tjyvluft där
 
colten1860 colten1860 skrev:
Hej har en åkklippare med en tecumseh motor 18 hk den vill bara gå på full choke . Har haft förgasaren isärplockad 2 gånger för rengörning har bytt tändstift och äver bränslefilter har kollat membranen men den går dåligt och bara på full choke . Ja har läst att fler haft samma problem och har satt dit ny förgasare och fått det fungera .... är det så tokigt att man får byta förgasare ? Någon som vet
Jag fick tag på en ny förgasare satte dit den och traktorn går som den va ny
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.