B busgraab skrev:
Remmar, knivar och liknande köper du lämpligen på rembutiken.se
Behöver du mer specifika delar så har reservdelar online stort utbud.

Bäst är om du hittar en donatormaskin eller någon som skruvar och slaktar maskiner i sin närhet. Vart bor du? Jag har lite diverse liggande

Finns även gräsklipparskroten tror jag hemsidan heter.

Mvh
Stort tack @busgrabb, verkligen så tacksam. Jag bor i Västervik

JakenF JakenF skrev:
Stort tack @busgrabb, verkligen så tacksam. Jag bor i Västervik
Okej, tyvärr långt ifrån mig. Lycka till

B busgraab skrev:
Upphöängningen på klipparen sker i följande punkter. De bakre fästena kommer du troligen se om du kollar unde maskinen.
De främre fästena ska sitta med stag jag ej kan se på bilden. Men har ringar in de punkter där stagen ska sitta.
Nu har jag fått fatt i nya remmar. Har bytt drivremmen till traktorn och pillar nu med den till klippaggregatet.

Det verkar som att jag saknar något främre stag för montering.

Någon som har en bild på ett sådant stag ser ut?
Underrede på gräsklippare med fokus på anslutning mellan klippaggregat och chassi, röda pilar markerar plats för saknat främre stag, gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har hittat en del i högen av saker I garaget från tidigare ägaren, men tror inte den hör till klipparen.
Metallstag och monteringsmanual för klippaggregat på gräs.
Skapa konto

Främre fästet verkar fått sig en smäll men der går att räta upp om jag får fatt i den saknade delen.
Traktor sedd underifrån med ny drivrem monterad. Klippaggregatet syns med ett saknat främre stag och ett framfäste med skador på en gräsmatta.
Skapa konto

Tankar och inspel?

Närbild på en klippaggregatsmekanism med nyligen utbytt drivrem på gräsmattan, visar remmar och remskivor, brist på främre stag.
Skapa konto

Vy under en traktorvisande ett gräsklippaggregat. Fokus ligger på metalldelar och remmar med gräs i bakgrunden.
Skapa konto

JakenF JakenF skrev:
Någon som har en bild på ett sådant stag ser ut?
Så här ser det ut på en Jonsered från 90-talet. Jag gissar att det är snarlikt på din.
Jonsered-traktor från 90-talet, en del av underredet visad med metallkonstruktion i en skogsmiljö med löv och gräs.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.