Enk Projektet
Enk Projektet: Jag använder mig av ABB mätare med pulsutgång.... Kanske finns alt på något av dessa också.. http://www.taljemat.se/products/energi/energy.htm http://www.proswede.nu/Energimatare/
19 svar · 4,4k läst
B
b_hasse: Angiven maximal höjd brukar vara ca 1 meter. Jag är säker på att jag aldrig sett en lägre gräns än 80 cm. Vissa maskiner har dessutom en minimihöjd på slangen. Tvättmaskiner för hemmabruk har normalt ingen ventil på avloppsslangen och den måste därför gå till en minsta höjd för att vattnet inte ska rinna ut under tvätt. På en del maskiner nås den höjden internt, medan andra
3 svar · 12,5k läst
T
thomasx: [citat] Touché ;) Hoppas nu det löser sig med din TV.
92 svar · 14,5k läst
·
pegee
pegee: [citat] Bingo! Bockar och tackar!
6 svar · 993 läst
fgo
fgo: [citat] Inte om man har en iphone5 :-(
20 svar · 34,6k läst
D
dextrocell: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17397969.ab Tittar man på dyrken och klurar lite så ser den verkligen ut att fungera. Dessutom är väl tjuvarna inte så dumma att de går ut med obeprövad utrustning och metoder.....
0 svar · 2,6k läst
J
Jo_W: [citat] Jag läser en del på faktiskt och har väl ställt någon fråga där någon gång främst i diy-delen. Det är hembyggda pk-burkar, har 2 basreflex som frontar och en sluten som center. Nästa steg blir att få upp 4 slutna mupps som bakkanaler, har lådor (ifrån senaste gruppköpet) och element ska bara få på vit färg........
8 svar · 8,2k läst
·
R
RichiB: [citat] japp kondensorn är renblåst!! :-) men men... då blåser den rätt :-)
4 svar · 1,8k läst
·
D
dextrocell: Toppen tack, tyckte det blev lite väl dyrt med satpros utomhuskabel för 45 pix löpmetern
2 svar · 1,1k läst
1457g
1457g: Det är ju kul att man kan roa någon iaf. :)
2 svar · 1,1k läst
F
f91jsw: Det går att ladda en ipad med en vanlig USB-laddare men det tar längre tid. Det finns som sagt ingen anledning att titta på vilken USB-standard en USB-laddare uppfyller, dels eftersom det inte är relevant och dels eftersom det inte ens anges av tillverkarna. Det man ska titta efter är hur mycket ström den kan leverera. USB-laddare styrs av en annan standard, USB Battery Charging
10 svar · 3,7k läst
·
L
largab: Vet ej om effekten räcker. Men man kan blanda signal från 2 olika antenner om kanalerna sänds på olika frekvenser. Men då får du ju inte bättre signal till enskilda kanaler, vilket nog är vad du önskar. Det blir nog ngt sämre tom. Bättre att skaffa en bättre antenn och rikta den mot starkaste sändaren.
1 svar · 2,0k läst
pelpet
pelpet: Denna Fujitsu Lifebook kanske kan vara något? Hybriddisk med SSD och Core i5-processor gör att den blir snabb och smidig att jobba med, och den går bra att bära runt i hemmet eller på resa. Det tar några år innan den blir seg också (fördelen med en lite kraftigare CPU). Om du har en bra datorarbetsplats så kan du komplettera med en 1920 x 1200 skärm för under 2000:- samt mus och
20 svar · 2,9k läst
ullberg
ullberg: Jag kanske dömde ut min hygrometer lite tidigt, jag kollade igen och nu verkar de ganska samstämmiga, så jag kommer nog ta det för ett "tillräckligt bra" värde... [bild]
5 svar · 2,0k läst
·
K
Kjell_G: [citat] Har lånat ut AppleTV just nu men det finns en docka till stereon så det fungerar. Smidigast förstås att ha mobilen i näven men just nu går det bra :)
10 svar · 1,1k läst
FrittDrag_II
FrittDrag_II: Sådana fläktar har ofta ett stort "glapp" i drivaxlen, men skramlar den så byt till en ny. Går fläkten sönder finns det stor risk att kylkompressorn överhettas/skadas. (går som sagt inte att reparera)
3 svar · 1,5k läst
·
T
thomasx: [citat] Jo visst, kompressorn lär ju få jobba, men givet alternativen.... ;) Man kanske kan slänga in två :)
33 svar · 14,9k läst
·
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: Aha. OK, är det lågspänning så kommer saken i lite annat läge vad gäller samförläggning (mest i praktiken, även om teorin inte alltid är så lätt som man kanske tror). Men lättast/snyggast är ändå att dra signal separat från kraft.
8 svar · 3,8k läst
K
Kjell_G: Låter bra, har en av deras modeller och de är riktigt bra - när man lärt upp dem rätt 😃 Tyvärr får jag inget gehör för den så alla kontroller ligger framme ändå😒 Men nu fick jag motivation att uppdatera och använda min igen. Kanske snegla på den här också 😉
1 svar · 1,2k läst
M
magnus07: Jag är medveten om att detta är en väldigt gammal tråd, men då vi precis har börjat fått samma problem på vår siemens-ugn (klockan börjar blinkar när timern ska pipa) så är jag nyfiken på ifall TS eller någon annan har någon lösning på problemet? TLovskog hade en utförlig beskrivning men tyvärr så blev jag inte så mkt klokare av den, då jag personligen gärna skulle vilja
4 svar · 6,8k läst
M
Mats: Hur är möjligheterna att gå utanpå eller i fasaden Ibland finns det ju utrymmen under hörnfodren tex som man kan nyttja. ett 40 mm rör rymmer 10+ kablar utan problem. Jag har dragit 16 i ett VP40 men då kan det vara lite bökigt att ändra i installationen i efterhand
17 svar · 5,4k läst
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Olika nasar fungerar på olika sätt. Nu har jag en Netgear, men där är metoden: 1) Dra ut disken (med nasen igång). 2) Vänta så att den verkligen hinner upptäcka att det fattas en disk. 3) Sätt i den nya. 4) Vänta tills den synkat klart. 5) Åter till steg 1 tills alla diskar är utbytta. Det räcker nog inte med att det är rättstorlek på disken. Kolla om LG inte har en
3 svar · 856 läst
R
Rena: Precis, full laddstyrka är problem. Det lutar åt kontakten eftersom jag testat med olika sladdar.
14 svar · 12,3k läst
D09
D09: [citat] Japp, ny dörr inkl karm med låskista o allt. Han tog hellre merkostnaden att byta låsblecket än att lämna dörren olåst även om det är sura pengar och irriterande moment. Jag är iofs rätt skadeglad och ska gladeligen informera honom om alla tips om vilket bleck han borde haft ;) Byter han bleck så ska jag återkomma med vilket det var :)
14 svar · 4,9k läst
·
A
akjon: Tack för alla goda tips och idéer. Provade först ett rensband med en tre-krok men det verkar bara ha gått förbi. Lånade en dammsugare av grannen, sög i de hålet som farit in i - sthtop så satt den där. Ett motsug var alltså grejen!
6 svar · 12,4k läst
vespaman
vespaman: [citat] Omöjligt att säga om du kan dra 5V till strömbrytarna, utan att ha koll på om dom ledarna går i separata rör (dvs inte delar rör med förbrukare/uttag). Hur som helst så skall ju dina relän kopplas in på lämpligt ställe. Men OK, det kanske du kan ordna på något lämpligt sätt. Kanske missuppfattade jag din ambition, men tex KNX eller annat system för HA har ju
19 svar · 4,4k läst
·
Perk
Perk: Next har "puckar" avsedda för fast montage i kopplingsdosa.
4 svar · 1,9k läst
·
Nimajneb
Nimajneb: Tack LEISTI. när jag kommer hem igen ska jag ställa detta mot en Siemens lösning.
18 svar · 6,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.