Funderar om möjligheten att göra en full installation med en uppgradering av Win 7 el 8,
detta gick med Vista och om jag inte minns fel tidigare versioner bara man hade skivan man uppgradera från,

Men den möjligheten kanske har tagits bort?

Det går, men installationen kan inte aktiveras.
Gjorde det själv förra året, jag hade uppgraderat en Windows xp som var förinstallerat på datorn(hade därmed ingen installations-cd för xp), kort därefter så fick jag för mig att blåsa hårddisken och installera från scratch men glömde bort att jag inte hade någon installations-cd för xp.
Provade att installera 7an direkt på tom hårddisk vilket funkade men aktiveringen sket sig, jag ringde till Microsoft och vädjade och dom hjälpte mig.

Inget jag kan rekommendera alltså, men det kan funka om du bara lyckas flörta med aktiverings-supporten hos Microsoft.

Enkelt m w7. Kör installationen 2 ggr. Andra gången gör att det tolkas som en uppgradering :-)

Man behöver inte verifiera mediet man uppgraderar från? , som man gjorde tidigare under installationen.

Gör man det efter på något sätt

Nej. Ny hdd, 2 installationer. Den 1a funkar ej. Den andra tad som uppgradering. Behöver inte verifiera någon annat medium, källa.

"min" metod med 2 installationer funkar på windows 7, upgraderings-DVD. Både 32 o 64 bitars. Win8 har jag ännu lyckats undvika.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.