3 485 läst ·
16 svar
3k läst
16 svar
Köpa tv -tips mottages
Sida 1 av 2
Hej
Skulle gärna få lite hjälp i tv-djungeln inför inköp. Primärt anvädningsområde är vanligt tv-tittande via marksända nätet och lite dvd. På siba tipsade dom om http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1691116#rparams=ss=Tx l42egy panasonic txl42egy. 5999kr skulle de ha. Elgiganten tyckte istället http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1664194 lg 47ln570v för 6995kr.
Det är väl däromkring det får kosta och hade väl egentligen tänkt 46". Men, någon som kan reda ut det här med "smart-tv". Verkar finnas en mängd olika betydelser. Hade varit väldigt trevligt att komma åt det trådlösa nätet och komma in på svt:s hemsida för svtplay. Youtube netflix etc är ej intressant.
Hoppas någon kan hjälpa mig
Skulle gärna få lite hjälp i tv-djungeln inför inköp. Primärt anvädningsområde är vanligt tv-tittande via marksända nätet och lite dvd. På siba tipsade dom om http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1691116#rparams=ss=Tx l42egy panasonic txl42egy. 5999kr skulle de ha. Elgiganten tyckte istället http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1664194 lg 47ln570v för 6995kr.
Det är väl däromkring det får kosta och hade väl egentligen tänkt 46". Men, någon som kan reda ut det här med "smart-tv". Verkar finnas en mängd olika betydelser. Hade varit väldigt trevligt att komma åt det trådlösa nätet och komma in på svt:s hemsida för svtplay. Youtube netflix etc är ej intressant.
Hoppas någon kan hjälpa mig
Jag tycker att detta är prisvärt just nu. Inte en massa bjäfs, bra bild för pengarna.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1682251
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1682251
Kan vara tänkvärt att kolla på smart Tv, om du ska ha tv'n några år så tycker jag det är att rekomdera. Allt mer kommer via uppkopplingen, jag sa själv upp Canal + på mitt Canal digital och kör bla Viaplay via en app i min TV. Vilka filmer/serier/program jag vill, när jag vill.
Köpte själv en Philips 46 led smartTv för nån månad sen, men väljer du SmartTV så tror jag Samsung är de som kommit längst i Appar såsom spotify för den musikälskande osv....
Köpte själv en Philips 46 led smartTv för nån månad sen, men väljer du SmartTV så tror jag Samsung är de som kommit längst i Appar såsom spotify för den musikälskande osv....
Tackar för tipset mathias men den var lite för dyr.
Nu hittade jag lite bra översiktssidor med info ang smart-tv. Tycker det verkar vara att man ska satsa på ngn med inbyggd wifi. Då föll Lg:n bort för där behövdes en extra dongel som då kostar ytterligare några hundralappar, eller lite prutning...de flesta test verkar toppas konsekvent av samsung. Just nu lutar det åt http://www.siba.se/product/13238203/ue46f5505-46-smart-led-tv-#prod-stock
Passar i priset också. Någon som har erfarenhet av samsungs modeller?
Nu hittade jag lite bra översiktssidor med info ang smart-tv. Tycker det verkar vara att man ska satsa på ngn med inbyggd wifi. Då föll Lg:n bort för där behövdes en extra dongel som då kostar ytterligare några hundralappar, eller lite prutning...de flesta test verkar toppas konsekvent av samsung. Just nu lutar det åt http://www.siba.se/product/13238203/ue46f5505-46-smart-led-tv-#prod-stock
Passar i priset också. Någon som har erfarenhet av samsungs modeller?
En av dessa tre kanske?
[TABLE="class: list compact lista"]
[TR]
[TD="class: icon-cell"][/TD]
[TD="class: wr drg-sidebar"]Samsung UE46F5505[/TD]
[TD="class: r"]5 990:-[/TD]
[TD="class: empty less-padding"][/TD]
[TD][/TD]
[TD="class: r muted"]12[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD="class: icon-cell"]4[/TD]
[TD="class: cell-bar"] 46 tum[/TD]
[TD="class: neg"] Nej[/TD]
[TD]1920x1080 (Full HD)[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR="class: odd"]
[TD="class: wr drg-sidebar"]Samsung UE46ES5505[/TD]
[TD="class: r"]6 990:-[/TD]
[TD][/TD]
[TD="class: r muted"]2[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD="class: icon-cell"]586[/TD]
[TD]8[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TR="class: erow_expanded_top"]
[TD="class: icon-cell"]
[/TD]
[TD="class: wr drg-sidebar"]Philips 46PFL3208T[/TD]
[TD="class: r"]5 490:-[/TD]
[TD="class: less-padding"]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD="class: r muted"]4[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD="class: icon-cell"]93 [/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TR]
[TD="class: wr drg-sidebar"]Samsung UE46F5505[/TD]
[TD="class: r"]5 990:-[/TD]
[TD][/TD]
[TD="class: r muted"]12[/TD]
[TD]
[/TD][TD="class: icon-cell"]4[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[TR="class: odd"]
[TD="class: wr drg-sidebar"]Samsung UE46ES5505[/TD]
[TD="class: r"]6 990:-[/TD]
[TD][/TD]
[TD="class: r muted"]2[/TD]
[TD]
[/TD][TD="class: icon-cell"]586[/TD]
[TD]8[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TR="class: erow_expanded_top"]
[TD="class: icon-cell"]
[/TD]
[TD="class: wr drg-sidebar"]Philips 46PFL3208T[/TD]
[TD="class: r"]5 490:-[/TD]
[TD="class: less-padding"]
[/TD]
[TD]
[/TD]
[TD="class: r muted"]4[/TD]
[TD]
[/TD][TD="class: icon-cell"]93 [/TD]
[/TR]
[/TABLE]
You beat me to it 
Ja, vi har en samsung sen ett gäng år tillbaka. De har rykte om sig att vara en av de bästa på platt-tv, eller i alla fall hade. Våran som också är en i det lägre prissegmentet är helt ok. Dock hör man hur den slår av och på sig ibland mitt i natten, det klickar i den, och det är rätt störigt. De har bytt nåt kort i den på garanti vid något tillfälle men det hjälpte inte och nu har väl garantin gått ut.
Nästa modell blir sannolikt en samsung igen, men då en större modell i det högre prissegmentet istället
Ja, vi har en samsung sen ett gäng år tillbaka. De har rykte om sig att vara en av de bästa på platt-tv, eller i alla fall hade. Våran som också är en i det lägre prissegmentet är helt ok. Dock hör man hur den slår av och på sig ibland mitt i natten, det klickar i den, och det är rätt störigt. De har bytt nåt kort i den på garanti vid något tillfälle men det hjälpte inte och nu har väl garantin gått ut.
Nästa modell blir sannolikt en samsung igen, men då en större modell i det högre prissegmentet istället
Har följande kravlista för mitt kommande TV-köp:
* Ska vara billig, typ max 5000-6000. Köper hellre ny TV vart 5:e år för 5000 än vart 10:e för 10000.
* Inbyggd digitalbox som stödjer full-hd (DVB-T2 boxer eftersom jag kör boxer) så man slipper en extra burk.
* Ska vara LED-TV (ej plasma) eftersom det funkar bättre i ljusa rum
* Behöver inte vara smart, funderar på att skaffa en android-dator som man stoppar i HDMI-porten
* Full-HD såklart
På önskelistan
* Minst 3 HDMI-ingångar
* SMART-tv som klarar SVT Play
* Spela in till USB-pinne eller nätverksdisk
Bäst av allt vore att sparka ut aset, det är bara skit på TV med få undantag. Men tyvärr går inte familjen med på det
* Ska vara billig, typ max 5000-6000. Köper hellre ny TV vart 5:e år för 5000 än vart 10:e för 10000.
* Inbyggd digitalbox som stödjer full-hd (DVB-T2 boxer eftersom jag kör boxer) så man slipper en extra burk.
* Ska vara LED-TV (ej plasma) eftersom det funkar bättre i ljusa rum
* Behöver inte vara smart, funderar på att skaffa en android-dator som man stoppar i HDMI-porten
* Full-HD såklart
På önskelistan
* Minst 3 HDMI-ingångar
* SMART-tv som klarar SVT Play
* Spela in till USB-pinne eller nätverksdisk
Bäst av allt vore att sparka ut aset, det är bara skit på TV med få undantag. Men tyvärr går inte familjen med på det
Haha. jo det är väl där man hamnar sen... men just nu är det är det max 7tkr som gäller. Får iväg till affären igen och studera dom du länkat till. Lutar just nu åt F5505. Många som skriver positivt om den.thomasx skrev:
En sjuk sak är att jag i våras började kolla lite vagt. skrev bla upp LG42ln570v i ett exceldokument och pris 3900 kr på elgiganten. nu ska de ha 5900kr...
Plasma-TV är förstahandsvalet för många filmentusiaster eftersom de till skillnad från andra platt-TV:ar kan visa riktig svärta, då är Panasonic bra.
Om man vill ha en TV som är lite mer allround så är LED-TV det som gäller, då är Samsung bra.
Om man vill ha en TV som är lite mer allround så är LED-TV det som gäller, då är Samsung bra.
Vad gäller svtplay är det bara Samsung och LG som fixar det. Detta då dem andra tillverkarna inte valt att implementera flash-stöd i sina apparater.
Panasonic har det förvisso, men då bara i sin VT60-modell ( som för övrigt är första modellen som slår dem gamla legendariska Kuros-plasmorna)
Bildmässigt är 47ln570 betydligt bättre än Samsungs 5-serie. Samsungs 5-seriemodeller är rätt usla på att hantera bland annat panoreringar vilket ln570 gör betydligt bättre.
Panasonic har det förvisso, men då bara i sin VT60-modell ( som för övrigt är första modellen som slår dem gamla legendariska Kuros-plasmorna)
Bildmässigt är 47ln570 betydligt bättre än Samsungs 5-serie. Samsungs 5-seriemodeller är rätt usla på att hantera bland annat panoreringar vilket ln570 gör betydligt bättre.
Medlem
· Västra Götaland
· 165 inlägg
Jag har en Samsung som är knappt två år. Den skall vara "smart", men SVT Play fungerar inte. Finns det någon som har en nyare Samsung som kan verifiera att SVT Play fungerar där?Realdoolar skrev:
Hej
det blev samsung 46f5505,har inbyggd webbläsare så man kommer pt svtplay. Funkar kanon! Använder min mobil som fjärrkontroll.
till och med försäljaren var tveksam.Kanske är att folk tänker att det ska finnas en särskild app men det behövs ju inte då det bara är att lägga svtplay.se som bokmärke i webbläsaren.
det blev samsung 46f5505,har inbyggd webbläsare så man kommer pt svtplay. Funkar kanon! Använder min mobil som fjärrkontroll.
till och med försäljaren var tveksam.Kanske är att folk tänker att det ska finnas en särskild app men det behövs ju inte då det bara är att lägga svtplay.se som bokmärke i webbläsaren.
Medlem
· Västra Götaland
· 165 inlägg
Jag har också SVT Play inlagt som bokmärke. Det går hur bra som helst att öppna sidan, bläddra fram program etc. Men när man skall titta på själva programmet fastnar det.olofh skrev:Hej
Trist att höra men kan det vara så tråkigt att din modell saknar flash som Realdoor här ovan skrev är ett krav.
Jag blev tipsad om att det går att lösa genom att köpa en boxee box som ska ha gått ner rejält i pris. Har en kompis som har en sådan så med den vet jag att svtplay funkar. Men löste det ju själv genom att köpa samsungen...
Jag blev tipsad om att det går att lösa genom att köpa en boxee box som ska ha gått ner rejält i pris. Har en kompis som har en sådan så med den vet jag att svtplay funkar. Men löste det ju själv genom att köpa samsungen...