Teknik
biobygget_se: [citat] haha japp såg det... Men tänkte att man kanske kunde väcka TS...
pelpet: Bredbandsrouters av "konsumentkvalitet" är en produktkategori som är problematisk. Det är oerhört vanligt med instabilitet som gör att routern måste startas om allt från varje dag till en gång i månaden. Risken för instabilitet varierar mellan olika märken och modeller och vad man gör med grejorna, men generellt är svaret ja på frågan - modemen du får från ISP:arna med inbyggd
Lostmoose: Börja med att se ut ett par vettiga högtalare. Oftast finns det angivet rekommenderade lådvolymer, sen är det ju enkel matte att veta hur stor låda du ska regla upp. (för jag tycker att du kan kosta på dig det när du ändå håller på;)) Ambitionsnivån får avgöra om du vill täta skarvarna och staga fram/baksida med ytterligare skivor/tunnare reglar. Slutna lådor brukar man
Fotografen: Ha den kvar, det är bara så irriterande när internätet saggar ihop bara för att det är nåt jädra VM.;)
D09: [citat] Ha ha ja jävlar 😆😆😆😆
Joukko: Ok. Låter bra, då kör jag med detta uttag och kör Cat6 uttag där jag behöver utöka. :)
Larsa: Lite feedback nu när allt är på plats... Blev en del hårdvara, satte två nanostation m5 på huvudfastigheten där fibern går in. Sen en på varje av fastigheterna som ligger längst bort. Kör en ren brygga som funkar dom en trådlös nätverkskabel. Funkar klockrent och hastigheterna är på topp. Till tredje stugan kör vi vanlig wi-fi genom att ansluta till routern i huvudbyggnaden,
Maveric77: Conrad har ett bra utbud, vet dock inte om de har just med J-sladd... Jag har själv ett MW600 så jag vet vilken sladd du menar! http://www.conrad.se/H%26ouml;rlurar-%26Ouml;ronsn%26auml;ckor.htm?websale8=conrad-swe&ci=SHOP_AREA_17485_1312026 http://www.conrad.se/H%26ouml;rlurar-In-ear.htm?websale8=conrad-swe&ci=SHOP_AREA_17485_1312025
D09: [bild] Tror, med betoning på "tror" att det är för mer kameror.. Men då borde det iofs finnas mer strömkablar... Där fanns det bara 1 st Edit Man kanske skulle kunna nyttja befintlig ström och scart och vidare till bnc Strömkabeln har egen adapter i väggen
ollo: [citat] Det finns högtalare som har två st diskanter/mellanregister och delar på baselementet kan vara lämpligt att ha då man endast kan ha ett element. Citat ifrån hembiobutiken.se: "Canton InCeiling 465 DT är en single stereo högtalare, det innebär att den har två stycken diskanter och kan således ge stereoljud från en högtalare. Speciellt lämplig i mindre rum som t.ex. badrum,
vespaman: [citat] 90 minuter visar den på displayen för cirkus 90W, men jag har inte testat. Låter servern stänga ner efter någon kvart, så PoE-pryttlarna får gå tills UPS:en ger upp. Vet inte vad du menar med överspänningskontakter? Jag har bara kopplat in huvuduttaget (det driver hela racken via en 19" power-list).
Mainstream: [citat] Bästa platsen är i mitten där "sweetspot" är. Men ljudet är ju mixat för att fungera även för de som sitter lite snett. Det är därför placering av center-högtalaren är så viktig, så att dialogen upplevs komma från bilden oavsett placering. Hur bra man lyckas med surround-högtalare är beroende på dess placering och spridning av ljudet (vilken typ av högtalare man har).
Bo.Siltberg: Lite kortfattat vad reglerna säger för ringlina är frostfritt djup, 1-5 meter från huset. Material: Cu-lina > 25 mm² / Fe-lina > Ø 10 mm / Cu-band 2 mm tjockt och 50 mm² / Fe-band 3 mm tjockt och 90 mm² Obs att detta gäller för jordtag. Om det även är tillräckligt för åskskydd är jag inte säker på. En sak är t.ex att det ska finnas flera nedledare, dvs du ska kunna ansluta
Mattias_Jo1: Nu fick jag en uppdatering....nu finns möjligheten. 👍 [bild]
flipkvist: Om du behöver den snabbt är det nog 8" & 10" som gäller.
Demmpa: Tänd på en bit kartong, släck lågan å låt det glöda, röken som kommer triggar brandvarnaren. Vi gör så på jobbet när vi kollar utlösningstiden på samplingsdetektor.
mycke_nu: Det är antagligen inte tyska sändare eftersom TS bor i Skåne och tar in Karlshamn (ostlig riktning), men det kan mycket väl vara något från Baltikum.
A-Man_08: det är inte alltid man kan backa, jag dödade min htc wildfire då jag backade tillbaka pga fel "radioversion" så om du en gång uppgraderat så skulle jag inte backa tillbaka.
Staffans2000: Eureka. Det vill säga -ni fann det. Det var skyddsplupparna som satt ivägen. Attans vad dom satt, fick dra ut dom med tänderna. än en gång -tackar. Staffan
Niklas_x: Då så, det var ju min tanke. Jag fastande bara vid "50 cm från vägg", men det är ju svårt när det inte finns annat. Då gör vi så för det omedelbara behovet.
Bjurran: Kul att se att en såpass gammal tråd kommit upp till ytan igen. Idag skulle jag inte fundera på det, får jag fel i en kabel så drar jag om den utan att fundera på det. Jag kör numera gigabit mellan mina enheter och ser det som plågsamt när man tvingas använda 100 Mbit på ett nätverk.
CIW: Halloj i värmen! Miele har ganska så nyligen lanserat sin allra första robotdammsugare, Scout RX1. Har vi någon här som äger en och kanske kan ge sig på ett utlåtande? Länk: http://www.miele.se/konsument/robotdammsugare-2807.htm Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2682740
D09: [citat] Ja, priset spelar alltid sin roll :/ Så billigt som möjligt för ett enhetligt system :) Trött på alla blandningar som inte funkar bra tillsammans. Sen ska bilden vara såpass bra att man faktiskt kan använda bilderna till att identifiera vid ev inbrott etc Det vettigaste är nog att svälja att man drog kabel till kamerorna och vara nöjd med att det finns ström iaf :) Kamerorna
cray: Jag är bra sugen på en dammsugarrobot, men tyvärr har jag höga (30mm) trösklar. Är det någon som har eller har sett bra lösningar för att hantera detta? Om man t.ex. bygger en ramp, hur "djup" måste en sådan vara, etc. Finns det dammsugarmodeller som är bättre/sämre anpassade för trösklar? Jag har spetsat in mig på Neato Botvac 85.