Hur viktigt är priset? Det verkar finnas en brytpunkt ungefär mellan 50 och 55 tum där lite större TV blir mycket dyrare. Ska jag, som inte ser så mycket TV, köpa nytt så blir det troligen på brytpunkten.

kanske det men jag köpte min för 3 år sen och då var en 55+ ganska så dyr *huga*

Här bytte vi projektor och 40"-TV på hjul mot en fast vägg med 55"-TV när vi målade om. Bästa idén jag nånsin fått! Snickaren var mycket imponerad av min konstruktionsidé och löste det perfekt! Ett litet hål i väggen högt upp för TV-anslutningar och ett större längre ner för alla sladdar som ska in i TV-bänken där alla apparater står.
391720_448873268481383_994611419_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rummet är 6 meter brett, så man sitter ca 4-4,5 meter från TV:n.

Y
Dessa svar har garanterat nämnts men vad vore livet utan repetering. :p
  • Enligt THX (bio)standard: avstånd / 2 = bredden på bilden. Svar 4 meter avstånd = 2 meter bred bild.
  • Enligt filmfolk: avstånd / 1,5-1,6 = bredden på bilden. Svar 4 meter avstånd = 2,5-2,6 meter bred bild.
  • Enligt hemmabio-butiken: 4meter = 66 - 131 tum

Jag kommer själv avstå någon 60 tummare med risk att knappt se den från mina ~4 meter utan ska köpa mig en projektor och kanske en 120" duk eller något. Väntar dock på vad dom nya modellerna har att erbjuda.

Hade det inte varit för bolibompadelen av familjen så hade projektorn suttit kvar och levererat 100+" men nu gör väl 60" aren ett ok jobb. Ca 5m till TV:n.

Varför överhuvud taget ha TV? :p

KnockOnWood skrev:
Så att man har nåt att göra när man guppar i poolen?

KnockOnWood skrev:
Barnkanalen.

Utan den så hade TV kanske åkt ut.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
pelpet skrev:
Barnkanalen.

Utan den så hade TV kanske åkt ut.
Bra argument, det stödjer jag!
Så att föräldrarna kan få ett par timmar för sig själva ;)

Vi har ingen TV, sambon är den som kollar på TV och det har hon gjort i många år på surfplattan. Film kollar vi på projektorn.

Möjligen när grabben blir lite äldre och man vill ha en barnvakt som vi skaffar en. Men då blir det nog en lite mindre typ 42" då vi redan har 104"

När jag var liten fanns inte TV.
Så föräldrarna skickade mig och storebrorsan till söndagsskolan i Vasakyrkan (Gbg) varje söndagsmorgon.

Kan hända att det har ett visst samband med att jag fick en lillasyrra när jag var sex år :rolleyes:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.