Jag har en centraldammsugare som rubriken säger, inköpt 2011. Jag har fått väldigt konstiga felkoder på denna apparat. När jag ringer Electrolux kundservice säger dom att dom aldrig hört talas om dessa felkoder. Men dom kan gärna skicka en servicekille som kan kolla på det.
Jag känner ju att få hit en servicekille för 500 kr, eller förmodligen mer,
för ett simpelt bagatellfel som man KANSKE kan lösa själv känns som pengarna i sjön. Därför undrar jag om någon annan sett något liknande och vad det är. Felkoderna säger OC 562, SC 565 och så står det FAILED DIFF och en SUR GUBBE....
Jag känner ju att få hit en servicekille för 500 kr, eller förmodligen mer,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
OC &SC står för öppnings- & förseglingsström,
Visa bilaga 120249
Man kommer in i servicmenyn genom att trycka på högerpolitik en gång och sedan hålla in bägge pilarna i tio sekunder.
Just nu är vår OC=5.3 & SC=3.6, am=7.9, an=2.7.
När man står i OC eller SC så kan man "recalibrate Motor" genom att trycka på "enter"
Visa bilaga 120249
Man kommer in i servicmenyn genom att trycka på högerpolitik en gång och sedan hålla in bägge pilarna i tio sekunder.
Just nu är vår OC=5.3 & SC=3.6, am=7.9, an=2.7.
När man står i OC eller SC så kan man "recalibrate Motor" genom att trycka på "enter"
Redigerat:
Men vad betyder det i praktiken? Vad är felet? Just nu funkar dammsugaren som innan men displayen ser inte bra ut. Vill ju bara veta så att det inte är nåt som sliter i onödan på den.
Jag har inte samma värde på min som du beskriver. När jag kalibrerar motorn i OC eller SC så blir det failed.
Jag har inte samma värde på min som du beskriver. När jag kalibrerar motorn i OC eller SC så blir det failed.
Klicka här för att svara