Teknik
probeb: I Sverige finns Imtech Partille. Dom har något skåp.
goldfish1977: fgo: Jag bytte hela min parabolantenn och hade riktiga problem att rikta in mot Thor. Nu har jag dock lyckats samt få hög SNR (runt 97-99%) och inga störningar i bilden. När jag sen skulle rikta in mot Sirius så skulle jag använda min Satfinder - tror du inte att jag råkar nudda kontakterna med + mot + och - mot -, dvs jag råkade kortsluta satfindern. Lagom nöjd. Den lyser, men reagerar
slacker: Då skulle jag hålla med Avemo - Bra spets och lämplig temp är väl nyckelord. 15-20W på pennan, mer så bränner man bara sönder kortet. Lägg dit pennan mot stift och anläggningsyta, vänta ett ögonblick - Dit med lod, håll kvar pennan till det flyter ut och ta bort pennan. Dra gärna pennan rakt upp - Inte för mycket lod och se till att använda lod med fluss medel i kärnan. Här få
BR125: 150 000 kr är enormt mycket för ett designat hölje samt fjärrkontroll i aluminium. BEO's apparater innehåller samma komponenter som andra apparater. Apparaten du kollade på hade säkert en mycket bra källa(HD) samt att det är extremt bra ihoptrimmat. Det finns specialutrustning för att kalibrera skärmar(PC baserat) för att ta ut det sista lilla.
fubar: [citat] Den har lite problem. Tänkte koppla tv, Box, Blue-ray etc till ett master/slave grenuttag. Men la ner det pga boxens starttid.
mycke_nu: Ett enkelt universalinstrument löser problemet lätt. Mät först spänningen i kabeln. Se till att det är Noll Volt med instrumentet inställt både på växelström (AC) och likström (DC). Försök inte mäta ström (Amperé, A) för det kan bli en djäkla smäll. Använd sedan resistansmätning och mät motståndet i kabeln. - En koaxialkabel som inte är ansluten i någon ände skall ha
TheGame: Om du vill köra trådat så kan en usb med Rj45 också funka.
[SKPG]Zamora: Fördelen med Sat-cr är ju att det blir mindre kablar att dra, men i nuläget går det bara att använda 4 kanaler per huvud, dvs 4 boxar. En inspelningsbar använder 2 kanaler. Som du säger så splittar man kabeln på vägen, går även att sätta satuttag i serie då. Nackdelen med detta är att jag TROR att det inte funkar med Diseqc då. Kan ha fel ang detta. Fördelen med multiswitch är
FredrikMedFuran: Kör också Unifi hemma. 3 st AP , 2 nanostation, deras powerswitch för POE och en mini-itx gör brandvägg m.m.
111111: Mätte upp den , och det visade sig att den gav 7,7V och det var inga problem att börja ladda tangentbordet.:thumbup:
Maveric77: Var det längesen som ni köpte den till jobbet? Idag är det såpass vanligt med värmekameror så det är inte några problem. Skulle i så fall vara för att FLIR är US baserade, men t.ex. Axis (som är svenskt) värmekameror kan man köpa lite hursomhelst.
Patrik_Hed: [citat] Det kan man ställa in Fresh Intellivent att göra. Den är så tyst så den kan ställas för att gå konstant på lågvarv för att sedan forcera när den känner av fukt. ///Patrik
mycke_nu: Vill man absolut ha en fjärde kanal bör man välja 13 och placera denna AP längst bort från APn som använder kanal 11.
EyEr0n: Om du har möjlighet att välja: Istället för mediacentral så sätter du ett vägghängt 19" rack i en klädkammare eller dyl där det ej stör någon. Då får du plats med lite mer grejjer och om du i framtiden skall bygga ut så har du mer möjligheter än med en mediacentral. Se även till att det förläggs tomrör för fibern till detta rack. Två tomrör (20 mm) till taknock i
frav: Basstationen till min Siemens Gigaset 4010 Micro Silver med dubbla handenheter, verkar ha dött idag. Så det blir förmodligen dags att inhandla något nytt. Men vad ska man köpa? Är det Gigaset SL400 som gäller? Eller någon Panasonic? Tacksam för input på lämpliga fabrikat & modeller som är vettiga.
[SKPG]Zamora: Det faktum att han hade en splitter betyder att det är ett sat-cr lnb som används. Det innebär att på den ena utgången kan man förgrena signalen till flera boxar. 4 "kanaler" finns att tillgå, där enkelboxar använder en kanal, och pvr-boxar använder 2. Boxen som kopplas in via denna utgång behöver kunna ta emot sat-cr signal. Den andra utgången på huvudet är en standardutgång,
Bamsenalle: Inget svar så jag får svara själv :-) Det går att lyssna över bluetooth om man vill lyssna från fria radiokanaler(som jag ofta gör) sedan är Spotify connect smidigt och funkar bra. Det var lite knepigt att installera Huben WAM250 så till slut gav jag upp och tog högtalaren direkt in i WIFI och det gick direkt, sedan efter det hoppade Huben in och nu funkar allt. Fint ljud och djup bas
bjogul: Jepp, det är inga stora pengar - men alltid trist när man köper hem något som inte är OK. Liksom att det är trist om grejerna inte fungerar när man behöver dem - ffa om ungarna ska se något särskilt... - Jag har inte planerat för någon antenn annat än som följer med, men är detta vad som behövs så blir det förstås ett inköp. För MPEG4 så verkar det vara den dyrare stickan
f91jsw: Moderna kylskåp har oftast helt öppet i hela skåpet och kylelementet sitter bara i bakkant längst upp. Äldre kylskåp hade ofta kylelement som gick ut på sidorna i överdelen och kylde nog bättre på de övre hyllorna. Men förmodligen mindre energieffektivt. Dessutom hade de ofta en avdelare mitt i som gjorde att man kunde ha en sval i nederdelen med högre temperatur, och då blev nog
mycke_nu: Hon har en av de första iPhone 5, men det är såvitt jag vet inget fel på batteriet. Det kan dock vara så att hon streamar via LTE (4G), och att det är detta som knäcker batteriet. För min del (4S) så brukar telefonen dö på kvällen efter 5-6 timmars Spotify med trådat headset under dagen, och då är det lite blandat WiFi och 3G. Utan musik under dagen finns vanligen ca 60% laddning
lars_stefan_axelsson: [citat] Jo, det är i öppna nät. Mitt eget öppna nät (Göteborg) ser ut precis på det viset. Dvs "fiberconvertern" innehåller en switch med 8 portar samt en kabel-TV överlämningspunkt. IP-TV/IP-Telefoni lådor ansluts till dessa portar och konfigurering av VLAN osv. sköts från nätsidan av vald operatör via deras konfigureringsgränssnitt (som jag har förstått det när jag pratat med
Nol: Problem is solved. Problem was 700 meters from our house in a 10 wire cable and one of the wire (our wire) was bad so they change our line too one of the other unused wire. Broadband speed is the same Thank´s to you all
Nerre: Kolla om routrarna klarar "client mode". Är de äldre är det tyvärr risk att de inte gör det. Ibland kan det gå att fixa genom att byta ut mjukvaran, men jag tror att radiokretsarna måste stödja det också (men inte helt insatt i detaljerna där).
tomtend: Ville bara meddela att det löste sig. Antennkabeln var inte alls dragen som jag trodde (dålig förundersökning). Så det vart till att dra separat kabel hela vägen. Det som är kvar att lösa nu är att dra kablar snyggt inne. Som det är nu ligger dom tvärs över golvet. Tack för hjälpen ändå.
mycke_nu: När jag nu tittar på bilden så ser det ut som det kommer att bli två eller tre maströr. Är det så? Normalt sätter man alla antenner på samma rör. Det blir en skog av staglinor kors och tvärs med flera master. 6 och 8 m rör kräver definitivt stagning.
D09: Rent funktionellt är den bra :) Om man bortser från inspelningen. Hunden skäller när någon närmar sig huset, ljudlarmet går och jag välkomnar sambon hem på avstånd 😄 Dock tveksam till om upplösningen är tillräcklig, tycker att det blir lite ofokuserat men det kan ju ha med mobilen att göra