L
largab: Avi är bara filformat för att packa ihop en videoström och en ljudström. Videon resp ljudet kan vara kodat på "oändligt" många sätt. Ett sätt att fixa filen är att omkoda den med komprimeringsmetod som TVn klarar. Tex Xmedia recode borde fixa det.
40 svar · 5,5k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: Det verkar som CDON har upptäckt att andra prispressar och toppar med 1990:- http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1300288 Någon som köpt en än?
13 svar · 5,5k läst
·
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Nej, det är som sagt problem att installera enligt *standard*. Det är fel på standarden, eller rättare, det är svårt att se till att komponenterna uppfyller den på rätt sätt utan egen test/modifikation. Men om man installerar på rätt sätt *utan* att följa standarden så är det inga problem. Tvärtom så vinner man mycket mot RF-störning. Nu är denna i stort sett aldrig
32 svar · 17,3k läst
·
S
slurppe99: [citat] Tack för att du rättade mig. Jag fick ett nytt huvud av cd med fler utgångar. Men fick dra två sladdar till boxen. sebastians extrafråga. Kör du i hd så är den mer känslig och det blir störning vid kraftigt regn eller när snö lägger sig på parabolen/huvudet. Du har ett skydd för 299 kr på k&c.
20 svar · 10,1k läst
J
j-o75: Ska man ha en reparatör på en fem år gammal maskin så känns det nästan som om man lika gärna kan köpa en ny! Får börja med detta och se hur det går.
4 svar · 5,9k läst
C
cg_1989: Hej är det någon som använder/andvändt catline tvb-02 , funkar det bra ? Ska nämligen bygga nytt hus ute på landet och kabel tv finns ej men kommer att ha nätverks utag i alla rum. Alla synpunkter är välkomna :-)
0 svar · 1,4k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Före MacOS? ;) Nej, knappast. MacOS 9 må ha varit ett (vid det laget) extremt sunkigt OS under huven, men gränssnittet var fortfarande mil före alla andra, särskilt när det kom till nya användare, vilket ju många fortfarande var då. (Sedan föll de allt mer efter, tills Jobs kom tillbaka från NeXT med nytt OS baserat på Unix och resten är historia).
26 svar · 4,0k läst
K
Kjell_G: Tråkigt, men det var väl ett väntat svar. Antikens anläggningar gick ju att dela på och flytta mellan förstärkare, har haft högtalare som hängt med i trettio år. Synd att behöva slänga nya grejer. Och nej, reparation var inte tänkbar, dyrare än nytt :/
2 svar · 717 läst
Alti
Alti: Från info@Pinqy.com: ABC-powder. "Klass ABC eller klass BC. Pulver är det mest effektiva släckmedlet räknat per vikt. Det kyler branden genom tillförsel av något slags salt av en positiv natrium-, kalium- eller kalciumjon tillsammans med en negativ klorid-, (väte)fosfat-, (väte)karbonat- eller sulfatjon, Ett av de mer effektiva är exempelvis ammoniumfosfat. Pulver är lämpligt för
6 svar · 1,7k läst
·
F
flaektrem: Jaha, här är det standardhöjd som gäller.
4 svar · 1,6k läst
mycke_nu
mycke_nu: Stämmer, det följde med ett program som faktiskt fungerar under Server 2003. Man får köra det manuellt, men det är inget större problem. Ska försöka trycka in diskarna i den skarpa servern i helgen och installera om W2003, det går tyvärr inte bra att klona WHS.
11 svar · 1,6k läst
·
G
genes: Ingen.....????
3 svar · 2,5k läst
·
S
steve5432: Hemma har vi kört Windows Media Center (i en HTPC med Win7) och en boxer-mottagare. Har fungerat klockrent och mjukvaran är i världsklass vad gäller TV och PVR-funktionalitet. Har inte hittat någon "box" eller "smart-tv" som ens komme ri närheten vad gäller användarvänlighet och funktionalitet. Mjukvaran är tyvärr nedlagd av MS, så det blir till att byta till något annat när
10 svar · 1,9k läst
B
b_hasse: Torksystemet är slutet för att maskinen ska kunna stå nästan var som helst, t.ex i ett litet rum med dålig ventilation. Fukten tas från tvätten med hjälp av varm luft. Den varma luften kyls sedan med hjälp av kallvatten för att fukten ska kondensera och rinna ut i avloppet. Det är alltså kylningen/kondenseringen som förbrukar vatten under torkprogrammet.
1 svar · 4,0k läst
Immobil
Immobil: [citat] Skulle aldrig falla mig in! Har däremot stött på andra som har gjort det.
13 svar · 3,5k läst
M
Mats: RPT är ett sedan tidigare avstängt Troll. Stänger tråden
9 svar · 1,2k läst
·
I
Ingolainen: Som jag minns att det var på gamla parabolen då. Cd's kundtjänst verkade inte ha en aning. Då lär det vara fel på boxen förmodligen då. Tack för svar! Mvh Ingmar
7 svar · 3,2k läst
B
bravia: Hittade några IP-kameror från Foscam som verkade bra och inte så dyra, problemet som dök upp var att jag tänkte använda min Synology NAS som övervakningsstation, men uppenbarligen måste jag köpa licenser till varje kamera efter den första för ca 500kr/st, vilket gör det hela rätt så mycket dyrare :(
5 svar · 1,3k läst
M
Morgan Sandberg: Hej på er Har en "ölkyl" (sån med skjutdörrar som finns på pizzerian) Den kyler inte inne i skåpet av någon anledning. Den är fylld med gas nyligen. De tunna röret blir så kallt att där blir is på det, detta rör går till en "mojjäng" i toppen inne i skåpet som jag antar ska blåsa ut kall luft i kylen med hjälp av fläkten på baksidan av det som ser ut som en värmeväxlare. Ja,
0 svar · 880 läst
KnockOnWood
KnockOnWood: När jag var liten fanns inte TV. Så föräldrarna skickade mig och storebrorsan till söndagsskolan i Vasakyrkan (Gbg) varje söndagsmorgon. Kan hända att det har ett visst samband med att jag fick en lillasyrra när jag var sex år :rolleyes:
206 svar · 52,5k läst
·
C
cazz: mm har en ide hur det ska bli Få se när jag köper den fär det är denna jag har tänkt http://www.dammsugaren.se/Centraldammsugar-Paket/Nilfisk/All-in-1-150-Manuell.htm
5 svar · 1,8k läst
R
RPT: Det var fel gateway och fungerar nu.
3 svar · 1,6k läst
Müssli
Müssli: Elektroskandia har en som heter Libra+. E:nr 5337932 och extra högtalare E:nr 5337931. Du kan ha obegränsat antal högtalare och den låter som f-n plus blixtljus. Fast ljuset blinkar inte särskilt stark...
4 svar · 6,5k läst
G
Gallianoman: Är det någon kollat på "sonoskopiorna" eller rent av testat? Det finns ju flera alternativ... Bluesound, samsung osv... Jag skulle tycka att det skulle vara "schmutt" att få bort hela stereobänken....
9 svar · 2,4k läst
·
A
A-Man_08: [citat] Det är redan konfigurerat och inget som användaren behöver ställa in själv bara koppla in data och telefoni på rätt portar.
48 svar · 3,9k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] OK, då missförstod jag. Jag trodde det var adresser. Jo, du kan naturligtvis ha samma adresser till DNS i hela ditt nät, men om dessa delas ut med DHCP till din router och din ISP ändrar dem, så får dina datorer naturligtvis problem. Därför är det vanligt att routrar innehåller en chachande DNS, och om din router då alltså är åtkomlig på 192.168.1.1 så svarar den alltså
21 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.