I
Hej

Håller på att försöka installera en parabol från cd. Har haft cd för några år sen när jag låg borta på rullande jobb och installerade om den ett gäng gånger utan några problem. Nu när jag ska montera denna får jag signalstyrka 94% hur jag än har parabolen. Jag kan ha ett inkopplat lnb löst liggande på golvet inomhus och får 94% signalstyrka. Signalkvalite får jag konstant noll även fast parabolen är någotsånär riktad mot thor.

Någon som har en aning om sammanhanget mellan styrka och kvalité. På gamla parabolen fick man bara styrka när man hitta en satellit vilket inte verkar vara fallet här.

Mvh Ingmar

Börja med att se till så du har ställt in boxen på rätt sorts LNB. SatCR eller universal beroende på vad du har för LNB.

I
Müssli skrev:
Börja med att se till så du har ställt in boxen på rätt sorts LNB. SatCR eller universal beroende på vad du har för LNB.
Vi har kört på satcr som det ska vara med single cable lnb men även provat på legacy/universal för att det borde vara enklare att hitta rätt signal då. Det enda som händer med universal är att styrkan droppar från 96% till 87 men den är fortfarande stabil på styrkan även om lnb ligger inkopplat löst inomhus.

I
Har även provat med svärfars sprillans nya viasat lnb för att se om det blev 0 i styrka tills vi hittade en satellit men det blev ingen skillnad. Har även provat direkt in i tv'n men den visar tyvärr inte styrka bara kvalite.

OpiMaza
kortis eller något fel på vägen ?
Kanske mottagaren som är trasig ?

I
Lär vara nåt fel. Ska försöka få hit installatör så får han koppla in det. Man vill ju själv och det brukar ju inte vara så svårt. Bara å ge upp känns det som just nu.

Vet du om det numera ska visa full styrka om det är kontakt med lnb? Eller ska det vara som förut att styrkan kommer vid kontakt med nån satellit?

Mvh Ingmar

Styrkan kommer vid kontakt med satellit.

I
Som jag minns att det var på gamla parabolen då. Cd's kundtjänst verkade inte ha en aning. Då lär det vara fel på boxen förmodligen då.

Tack för svar!

Mvh Ingmar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.