Vet någon vad det här kan vara? Storlek ca 8 cm i diameter, inga märkningar annat än
CE0036, -30/+60 deg C, PT 01 X05, 27 bar, 9780, SA.

IMG_4239.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_4240.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_4241.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_4242.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_4243.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Är det inte bara helt enkelt en brandsläckare i miniformat?
 
Ser ut som en handgranat ju! Ser hur brandmannen drar ut pinsen med tänderna, lobbar in ett par granater i branden och säger "its done, lets take lunch".

Grymt nyfiken vad det är nu.
 
  • Gilla
Alti och 1 till
  • Laddar…
Det är definitivt en Pinqy, men vad innehåller den? Länken du bifogade ger inga tekniska specifikationer och tycks vara avdöd, och om den innehåller t.ex. Halogen måste jag lämna den till destruktion.
 
Google ger att det är en skumsläckare.
 
Från info@Pinqy.com: ABC-powder.

"Klass ABC eller klass BC. Pulver är det mest effektiva släckmedlet räknat per vikt. Det kyler branden genom tillförsel av något slags salt av en positiv natrium-, kalium- eller kalciumjon tillsammans med en negativ klorid-, (väte)fosfat-, (väte)karbonat- eller sulfatjon, Ett av de mer effektiva är exempelvis ammoniumfosfat. Pulver är lämpligt för kemiska och elektriska bränder som annars kan förvärras av vatten. Nackdelen är att saneringsbehovet kan bli stort; pulversläckare smutsar ner och är tillsammans med fukt korrosivt, speciellt för elektronik. Däremot finns det inga kända miljöaspekter mer än att pH-värdet ändras."
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.