Teknik
haavard: Problemet är att när jag blir hungrig håller köttet -27 grader och då måste jag äta falukorv... Nästa dag händer samma sak och allt eftersom åren går bygger köttberget sig upp. Nu har jag doch tvungit på mig nya vanor så det är bara några få kg kvar som är från före 2011.
Lostmoose: [citat] Det låter som att jag bör be dig om hjälp nästa gång jag behöver få en låda beräknad:) Du verkar för övrigt ha samma kunskaper och förnamn som en jäkligt duktig kille jag jobbat med i denna branch, det är inte så att du hör hemma i Örebro?
cazz: mm bor inte i en åskutsatt område tycker jag, inte värre än andra ställen :)
Pen: Lånar tråden: Vi kommer snart att få ett erbjudande om fiber på gatan. Jag har konstaterat att jag redan har plastslang från gatan till huset. Innerdiametern är 16mm. Räcker det? Med största sannolikhet är det inga krökar på slangen. Pen
crazytok: Det är ju perfekt! Då måste du ju bara testa den här lösningen, tror du kan få till det precis hur bra som helst! :wow:
jbr: Borde det inte gå att pula ihop nå't med någon av dessa som bas? http://www.hobby-boards.com/store/products/Anemometer-ADS.html http://www.hobby-boards.com/store/products/Anemometer-Inspeed.html
Bo.Siltberg: Troligen läckage som jag sa pga undermålig konstruktion av fläkten i kombination med LED, lågenergi eller glimlampor som kräver väldigt lite energi för att ge ett svagt sken. Eftersom både den lagade och den bytta uppför sig likadant så verkar det ju vara ett systematiskt fel.
lars_stefan_axelsson: [citat] Ja, jag skrev "fast", fast menade förstås "publik". MEN lösningen som erbjuds är en "halvfast IP", dvs jag tror inte att den ändras, men den tilldelas ändå med DHCP, och den låses alltså i Bahnhofs databas. Jag använder också dynamisk DNS och ser inte heller någon egentlig nytta med en fast IP, bara den faktiskt går att nå från resten av världen. Döm om min förvåning
Amatörsnickaren: Det är för ett rum med bara ett fönster. ..
Amatörsnickaren: Låter som om man i första hand bör använda trådade enheter med det larmet DÄR man vill trigga scener - både spärr och kanske upp till 10 sekunder fördröjning låter mindre bra om man vill tända belysning etc....
Anonymiserad 144431: Jag kör en DS214play, tidigare hade jag en DS212j och jag är oerhört nöjd. Väldigt stabil och pålitlig med massor av programvara att installera som gör allt från att agera övervakningsserver till att streama film. Det finns alltid möjligheter att bygga sin egen server men numera har jag inte längre tid att hålla på och fixa och trixa hela tiden utan det ska bara fungera och det gör
AndersMalmgren: Jag har en Euroscreen Diplomat Tab Tension med ReAct 2,1 duk. Kan verkligen rekommendera den duken för rum som inte är målad i mattsvart. Blir väldigt bra svärta och dynamik även med vita väggar. Håll dig borta från LCD, jag skulle välja en projektor med LCOS eller SXRD pga bättre dynamik och svärta. Tex, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1449469 eller
AndersMalmgren: Jag uppgraderade min filserver i somras, kör numera 8 WD Green 4TB i Raid 5 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2171882 Sover gott om natten att min data är säker så (Så länge det inte brinner). Kör mina viktigaste filer med backup off site
carlfredrik: Hittade lite info online och tydligen måste man reseta routern för att komma åt den. Gjorde det, stängde av de trådlösa nätverken och satte den i bridge mode. Nu funkar allt som en charm!
pelpet: Ser klart trevligt ut faktiskt. Verkar som att det ska komma till hösten.
Per Lu: Efter att ha provat all svart jag kan hitta i mitt hus (svarta "heltäcknings"-mattor, svarta gummimattor till bilen, svart gummiduk från BILTEMA, svart datorväska, svart damväska, svarta skärp mm) kan jag informera att min Roomba städar allt den kommer åt. Inklusive allt svart! Nu har jag därför skaffat mig flera Virtuell Walls som ju garanterat fungerar. Per L
settler: Var på ClasOlsson idag och köpte lite grejer mest för att testa att jag är på rätt spår. Köpte en nätverkskontakt, ett kroneverktyg, en rotdosa (tror jag det heter) och en liten borrsats. Den senare verkar lite smäckig men den kanske funkar, det var rätt diameter i alla fall. Uttaget är ett Elko och verkar vara av bra kvalitet och för CAT6. Ska försöka bifoga en bild här! Lite
GK100: Du vill ändra periodtiden som nämndes tidigare med 5% i ditt fall minska den så att klockan går fortare, det blir då 1 - 0.05 = 0.95 x T. För att få ut längdförändringen får du då kvadrera denna faktor 0.95 dvs 0.95 x 0.95 = 0.9025 som blir vad du får multiplicera din nuvarande längd med.
Anonymiserad 48587: [citat] Oj, var det politiskt? Det är väl inte ens tillåtet på byggahus, jag borde bli avstängd från forumet åtminstone 10 minuter för den överträdelsen tycker jag.
angelikaj: Hej, Canaldigital annonserar om plattantenn. Canaldigital.se/plattantenn Någon som vet om det är en Selfsat antenn?